Wat een heerlijke omschrijving van het gedrag van de kleine meid ! Super! Maar oke dat ze het ietsiepietsie minder leuk vind is niet fijn natuurlijk. Persoonlijk zou ik haar gewoon af en toe op haar buikje leggen tot ze het niet meer leuk vind en dan ook gewoon gelijk klaar. Wat je ook nog kan proberen is erbij gaan liggen en met haar spelen, als ze daar de lol op dat moment nog van in kan zien tenminste. En als laatst denk ik, haar lekker bij je op de borst nemen, borst tegen borst, en dan jij (of papa) steeds wat platter, tot op een gegeven moment dat ze eigenlijk dus gewoon op haar buikje ligt, haar nekspieren idd oefend, maar het toch fijn vind omdat ze lekker bij papa/mama ligt en het eigenlijk niet zo in de gaten heeft dat ze op haar buik gelegd is ! Succes in ieder geval meid!
Bij Femke duurde het tot ca. 6 maanden, voordat ze zich enigszins prettigf voelde op haar buik. Nu bijna 11 maanden en ze kruipt nog niet, maar op de buik ligt ze liever dan op de rug. Ik denk wel eens: gaat ze ooit tijgeren/kruipen, maar feit is dat ze natuurlijk al pas laat op d'r buikje wilde; ze zal wel gewoon laat zijn met deze vorm van motoriek... toch...? PS: wilde hier ook al vraag over 'laat kruipen' neerzetten, dus doe dat toch maar. Wilde TS geruststellen dat haar kindje niet de enige is, maar heb soms toch wel zorgen wat de achterliggende reden is...
Och, ik heb jullie reacties helemaal niet meer gezien! Shame on me! Maar ik wil in elk geval even zeggen dat Hanne tegenwoordig het ook prettig vindt op d'r buik te liggen (zomaar, ineens..) en ze probeert zelfs om zelfstandig naar d'r buik te rollen. Ook kan ze d'r hoofdje ineens mooi omhoog houden, wel geinig om te zien dat ze als een soort parachutespringer haar voeten dan ook mee laat doen..
zie je wel meestal komt alles vanzelf wel weer goed. alleen moet het allemaal volgens het boekjes maar kindjes zijn geen apparaatjes. ik was vanmorgen op het cb en heb ze zelf de wind uit de zeilen genomen. mijn zoon is traag met eten. van stukjes en dat soort dingen. ik zeg ik zit er niet mee ik doe gewoon net of hij 8 maanden is en hij leert elke dag bij. ja je hebt gelijk zeggen ze dan, punt.
ze is ook 'pas' drie maanden hea.. ik weet nog goed dat toen Soraya drie maanden was, ze ook niet op dr buikje wilde liggen.. niet lang iig, dan begon ze ook te mopperen.. maar nu ze kan omrollen doet ze het de hele dag! het komt wel hoor meid
Hihi..lekker karaktertje, heerlijk! Hier was het in het begin ook drama, hij kon met 3 maanden van buik naar rug draaien, puur op kwaadheid dat ie op zn buik werd gelegd hihi. Ik legde m wel (ivm nekspieren trainen) een paar keer per dag op zn buik, maar als ie dan zelf omrolde draaide ik m niet weer terug.