Mijn dochter is 2,5 week oud. Het lijkt erop dat ze reflux heeft (vermoed de huisarts ook) ze zit ook al aan de zantac. Ze is erg onrustig en ligt veel te huilen ook s nachts. Zodra ik dr weg leg is het brullen. Nu lijkt ze het op dr buikje liggen wel lekker te vinden en is ze veel rustiger. Maar het wordt wel overal afgeraden. Wat zal ik doen? Ze is nog maar 2,5 week.
hoe slaapt ze op haar zij? Je hebt van die zijslaapdingen waar ze tussen twee rollen liggen. Misschien vindt ze dit fijn liggen tegen haar buikje? Ik zou haar nog niet op haar buik leggen zolang ze zelf haar hoofdje nog niet weg kan draaien.
Hoi mamamarin, Ik ben even gaan zoeken hier op zwangerschapspagina en lees idd niet veel positiefs erover, meestal wordt het pas gedaan na een paar maanden (als het al gedaan wordt.) Zo'n zijslaapding heb ik nog nooit van gehoord, ik zal er eens naar informeren. Nu ligt ze meestal met een 'rolletje' achter haar rug maar dit vind ze ook niks.
ik wil het buikslapen toch afraden ivm wiegendood straks wil ze niets anders meer ook niet snachts vind een beetje eng bedje schuinzetten, nutriton toevoegen aanvoeding consulatieburo heeft vast nog wel tips hoop dat het snel overgaat
Een paar jaar geleden moesten ze juist op de buik slapen, en in veel andere landen nog steeds. Ik maak me er dus niet zo druk om. Als mijn kind maar slaapt, dat is voor mij het belangrijkste
Kyra heeft vanaf dat ze 2 maanden was op haar buik geslapen en doet dat nu nog steeds. 2,5 week is misschien nog wel wat jong, maar goed als ze anders helemaal niet slaapt.
Mijn dochter heeft ook reflux ik heb haar veel op haar buikje gelegd maar alleen ala ik er zelf bij was voor de nacht liet ik haar zo in slaap vallen endraaide haar dan op haar zij. Bij ons gaat het nu we nutritom gebruiken erg goed en ze slaapt nu alweer een tijdje op haaar rug.
Mijn broertje heeft ook vanaf de eerste week op zijn buik geslapen. Zelfs in de kinderwagen lag hij ook op zijn buik.
Hier moeten ze al jaaaaaaaren niet meer op de buik. 10 jaar terug werd dit al afgeraden ivm wiegendood. Sinds ze moeders aanraden om kinderen op de zij of nu zelfs op de rug te leggen is de wiegendood dramatisch afgenomen. Dus ik zou idd ook niet aanraden om n kind op zn buik te leggen. Het blijft n kleine kans natuurlijk....maar aan procenten heb je niks meer als t toevallig bij jou mis gaat. Wendy vind op dr rug ook niet veel aan. Ligt liever ietsie op dr zij. Misschien is dat idd bij jou dochter ook zo en is het daar mee op gelost. Ik hoop het iig voor je want reflux is al niet fijn maar dan ook nog niet kunnen slapen is helemaal niks. voor de kindjes niet en voor de ouders niet. Succes!
Mijn dochter slaapt sinds een maandje ook op haar buik. Ook al draai ik haar terug, dan nog vind ik haar 's morgens weer op haar buik. Daar kan ik weinig aan doen denk ik, tenzij ik mijn wekker elk uur zet, maar daar begin ik niet aan. Ik het wel een aerosleep, dat geeft mij een heel veilig gevoel, zo kan ze gewoon doorademen mocht ze met haar neus op het matras liggen.
Fleur had ook reflux en heeft toen ze zo jong was een week of 3 op haar buik geslapen en dat ging prima. Ze was zo gewoon meer comfy en als ze dan sliep voor de nacht dan draaide we haar terug. Overdag gewoon heel vaak gaan kijken. Hadden ook tijdelijk zo'n aerosleep in haar wiegje toen. Sterkte, M
Ik zou het ff aanzien hoe ze slaapt op haar buik, maar als ze haar hoofd kan draaien kan het weinig kwaad denk ik.. Romano was 6 weken toen hij opeens niet anders meer wou slapen dan op zijn buik, vond het verschrikkelijk in het begin, hij kon zijn hoofd wel draaien en het is altijd goed gegaan, hij slaapt nog steeds het lekkerst op zijn buik, was al blij dat hij lekker sliep! dus als jou meisje lekker op haar buik slaapt, zou ik zeggen hou het in de gaten, koop een aerosleep zodat je gerust bent maar laat haar lekker op haar buikje slapen.. succes
Wat je kan doen, is zo'n nannycare aanschaffen als je haar op haar buikje laat slapen. Wij hadden ook een nannycare en ik vond het heel fijn. http://www.nannycare.nl/?gclid=CNGZ8dO5q5YCFQ-mQwodcDL2zw
Justin heeft ook reflux en ligt volgens mij ook het liefst op zijn buikje. Maar hij slaapt ook op zijn rug dus dat blijf ik ook maar gewoon doen. Op de dag slaapt hij erg weinig. Ik heb hem wel eens op zijn buik gelegd maar dan ging ik er wel bijzitten. Het hielp niet om langer te slapen dus daarom doe ik het maar niet. Ze weten trouwens niet waar de wiegendood door komt. Het gebeurd alleen wel altijd (geloof ik) bij baby's die op hun buik slapen, en het komt niet door verstikking. Dus als het kan zou ik je baby toch op zijn/haar rug/zij laten slapen. Je weet maar nooit en je zal het je zelf nooit vergeven denk ik! Maar dat is mijn mening.
alsjeblieft niet doen! leg haar dan op haar zij tussen 2 van die kussentjes. Wij hebben hier meegemaakt dat ons kleintje bijna stikte en dat is iets wat je niet mee wil maken!