hoi hoi ik loop nu met mijn kindje van 10 weken rond in een buikdrager ik heb het idee dat ze er niet veel aan vindt en dat ze er juist boos en onrustig van wordt. ze is zo bezig met wroeten en boze geluidjes aan het maken dat ik het niet eens prettig vind om zo met haar te lopen. Ik dacht dat baby's het altijd prettig vonden?? wat is jullie ervaring? dit is pas de tweede keer dat ze er in hangt misschien speelt dat ook wel mee? groetjes
misschien eens een doek proberen? wat voor drager gebruik je? En doek draagt ergonomisch je draagt je kindje in een heel natuurlijk kikkerhouding.. Je kindje kan ook moeten wennen natuurlijk
ik gebruik een baby bjorn. ik droeg haar met mijn buik tegen haar buik, misschien vind ze andersom leuker, ze wil vooral kijken. ga ik straks nog even uitproberen.
zo'n baby bjorn zit vaak niet zo lekker. Ze leunen toch met hun hele gewicht alleen op hun kruis. Dat zouden wij ook niet fijn vinden zitten. Het is ook niet zo goed voor de heupen om op die manier (lang) getild te worden. Je kunt misschien eens kijken naar een draagdoek, maar er zijn ook andere soorten dragers, net zo makkelijk als de baby bjorn, maar die ondersteunen de billen en de bovenbenen. Dan verspreid je het gewicht dus beter. Dat zit vaak wat "knusser" voor de kleintjes. Kijk maar eens naar een "mei tai" of Manduca Edit: andersom dragen is nog erger, dan heb je naast dat dragen op het kruis, ook nog een rug, die gek bol staat tegen mams/paps buik. Eigenlijk dubbel zo erg..
Die buikdrager vond ik niks, (manlief wel, maar pas toen ze wat groter was, maar hij snapte de draagdoek ook gewoon niet) wij hebben hier de combicotti en die is echt super. Thirza viel er heerlijk van in slaap en ik kon dan lekker even wat doen in huis, omdat ik m'n handen tenminste een beetje vrij had...
wij hebben ook de buikdrager onze kleine meid huilde heel veel en vondt het heerlijkbuik tegen buik en ze was even lekker stil na een week of 8 wou ze meer zien en hebben we haar er andersom ingedaan en dat vondt ze ook weer geweldig gewoon uitproberen vondt ze t nog steeds niks dan houdt het helaas op mss idd een andere proberen dan succes!!
Mijn zoontje vond de babybjorn ook verschrikkelijk, maar toen wist ik ook nog niet dat het eigenlijk niet zo goed is. Heb nu een ergonomische drager, beco butterfly en dat vind mijn dochtertje wel fijn! Als je kijkt naar hoe ze in een baby bjorn zitten is het niet zo raar dat hij het niet fijn vind. Ze hangen er zo raar in eigenlijk.
ja stom dan he wij hebben ook een babyborn maar hier dus een groots succes....alleen jammer dat ik nu lees dat het slecht is heeft me toch 80 euro gekost!!!nouja....ze zit er nu nog maar zelden in eigenlijk!!!
Ik vind het neit zo vreemd dat een baby het niet leuk vind in de Baby Bjorn. Ze hangen er ook zo akelig in en het is zo hard. Ook voor je zelf vind ik het niet echt prettig zitten overig, het wordt snel zwaar. Wat al eerder gezegd werd, misschien bevalt een draagdoek oid beter? Ik heb daarnaast ook nog een Manduca, dat lijkt wel een beetje op een Babybjorn, alleen veel comfortabeler. En ongeveer net zo makkelijk in gebruik, dat is ook wel belangrijk. ZEker in het begin is een doek best even puzzelen en ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft. Hoewel mijn zoontje de doek wel heerlijk vindt hoor, hij valt meestal acuut in slaap als ik hem erin stop, haha. In de Manduca ook trouwens, dus wat dat betreft maakt het weinig uit.
draagzak hebben wij niet eens geprobeerd, ik vond het er zelf altijd zo zielig uitzien (sorry) ze hangen en bungelen er maar.... wij hebben voor een draagdoek gekozen van draagdoek.nl... hij zat er heeerlijk in, lekker warm... fijne ondersteuning en ook fijn voor je eigen rug/schouders
Hier verschillende dragers geprobeerd. Minimonkey, babybjorn en geweven doek. De eerste twee vond ik vooral zelf niet fijn. Zeker van de bb kreeg ik erg last van rug en schouders. Mijn dochter vond vooral de bb niet lekker hangen, de minimonkey vond ze zelf wel prima geloof ik. In de geweven doek draag ik dochterlief, ruim 11 kg inmiddels, nog steeds zonder problemen en lange tijd. En ze zit er heerlijk in!