Peuter wil niks eten (& drinken)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Tamaraliza, Mar 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Hoi meiden,
    Begin van de week is mijn dochtertje ziek geweest, koorts, spugen, diarree... Sinds di. is ze weer 'beter'. Ze heeft alleen nog diarree. Nou ja, het is net water. Niet de hele dag door, maar 2 of 3x op een dag.
    Verder is ze heel actief, speelt gewoon.
    Maar... Ze wil niks eten en bijna niks drinken. In 1e instantie dacht ik, laat maar ze komt vanzelf wel. Ze eet nu alleen al 2 dagen vrijwel niks. Soms begint ze ergens aan, maar hoeft ze na 2 happen niet meer. Ze heeft vsndaag alleen 2 dora koekjes op en 2 hapjes fruit en nog geen halve beker drinken. Dwingen heeft geen zin, want dan raakt ze helemaal overstuur...
    Wat moet ik hier nou mee. Ze ligt nu te slapen en als ze wakker wordt gaan we een weekendje weg met m'n ouders en broer & schoonzusje en de kids. Zou het zo sneu vinden als ze straks doodziek is... En ze niet kan zwemmen, spelen.

Liefs Tamara

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou even met de huisarts bellen! Straks droogt ze uit met die diarree in combinatie met niet genoeg drinken!

3. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Lust ze geen lekker waterijsje of van die knijpzakjes fruit. Lastig he dat eten is niet zo belangrijk maar drinken wel. Plast ze nog wel? Misschien een zetpilletje geven en het na een half uur weer proberen. Anders toch effe met de HA overleggen.

groetjes kim

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Komkommer vindt ze dat lekker. Zit heeeeel veel vocht in. Laten sabbelen op een natte washandje deed netheid ook goed,maar toen was onze zoon nog wat jonger dus misschien is dat voor je dochter niet meer leuk. En spelenderwijs onder de douche laten drinken? Met een beker,met de handen, straaltjes laten opdrinken? ook al zijn het elke keer maar een paar druppels!

Beterschap en sterkte!

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Netheid= het hier stomme iPad woordenveranderaar ;)

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    ik zou zeker in de gaten houden voor uitdroging, want dat gata met die kleintjes sneller dan je denkt met diarree

7. Tamaraliza

Bedankt voor de tips. Ze heeft wel wat gedronken vandaag gelukkig, maar wil echt niks eten. Vanmiddag fruit gegeven, met veel moeite had ze een halve op, die kwam er in de auto weer uit :(
    Als ze dus niet wil eten, hoeft ze niet van mij. Ben alleen bang dat het een gewoonte wordt. Ze was altijd zo'n goede eter.
    Ha trouwens nog gebeld... Eten is niet heel belangrijk, als ze idd maar drinkt.

8. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

Aug 21, 2012
    840
    0
    0
    Hier helpt het altijd als me kleine meid ziek is en niet wil drinken, om het drinken in een andere ( leuke) beker te geven. Nu ze uit een gewone beker dinkt, is het als ze ziek is opeens heel interressant om uit een tuitbeker te drinken. Of een beker met zo'n gekronkeld rietje.
    Of een pakje ofzo. Als het maar anders is als normaal.

Beterschap voor je meisje!

9. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Lijkt me dat je meisje nog niet helemaal opgeknapt is hoor...
    Als ze een half stuk fruit eet en die komt er daarna weer gewoon uit! Dus zou inderdaad niet teveel dwingen en beetje creatief zijn met bij knijpfruitjes/leuk flesje voor drinken/waterijsjes oid.
    Beterschap en hopelijk toch veel plezier dit weekend!

10. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje was ook ziek, wilde niet eten en niet drinken.

Ik heb bij uitzondering knijpfruit en knijptoetjes gekocht.

Dit ging er zo in;)

11. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Mijn oudste lijkt nu pas eíndelijk weer een beetje de oude te worden.. Ze is zo'n vier weken af en aan behoorlijk ziek geweest.. Ik herken helemaal wat jij zegt; normaal een super, super goed eetmonstertje, van fruit tot brood, avondeten en koekjes.. Ook drinken deed ze super goed.. De afgelopen 4 weken is dat echt een groot drama geweest.. Ik kan aan haar zien dat ze flink afgevallen is, maar sinds gisteren lijkt haar eetlust ein-de-lijk weer terug te komen.

Ik denk inderdaad ook dat je meisje nog niet helemaal beter is. Het is een vieze, smerige griep die heerst en niet zomaar over gaat. Hier begon het ook met buikgriep, vier weken geledn dus. Afgelopen dinsdag met haar bij de HA geweest, conclusie; griep.

Tip: als je daar de mogelijkheid toe hebt, laat haar dan goed uitzieken.. Ik begrijp dat je nu een weekend weg bent, maar misschien dat je haar een weekje thuis kunt houden om goed op te knappen. Hier hebben we, denk ik, misschien wel te snel gedacht steeds dat ze wel fit genoeg was om naar de psz en go te gaan.. Niet dus. Ze is nu een hele week thuis geweest en het lijkt nu klaar te zijn.

Beterschap!

12. knap

knap Niet meer actief

Dit zijn momenten dat je denkt van help.

Als mijn kinderen ziek zijn. Probeer ik alles uit de kast te hallen om ze te laten drinken. Eten is niet zo belangrijk dat komt meestal wel weer.

Hier zelf ijsjes laten maken en daarna op smikkelen. Iets te drinken geven wat ze normaal zelden of nooit krijgen maar wel reuze interessant vinden. Bijvoorbeeld cola sinas 7 up ijsthee ect
    Weet erg ongezond maar vocht is wel het aller belangrijkste. Op alcohol na ben ik bereid ver te gaan met drinken geven.:)

Hoop dat je meisje snel lekker op knapt.

13. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    #13 Agter, Mar 2, 2013
    Last edited: Mar 2, 2013
    Daarom ben ik zo blij dat ik bv geef. :) Dat gaat er altijd wel in.

14. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hier heb ik dat ook gehad met zoonlief, een week zelfs dat hij niks at en amper dronk. Dan is ze toch nog niet helemaal lekker op een of andere manier, hier kwam ook nog eens bij dat zoonlief verstopping kreeg door het tekort aan vocht, ik las trouwens dat verstopping gepaard kan gaan met ook weer wat diarree, dus houd dat in de gaten of ze niet toch toevallig erg vol buikje heeft (hard aanvoelend).

Verder ging hij opeens eten toen ik hem patat aanbood, dus iets nieuws want dat at hij nooit, en dit hielp hem ook weer bij de verstopping een beetje. Probeer wat andere dingen aan te bieden, lekkere dingen, misschien werkt dat. Verder gaf ik hem AA drink want hij wou geen ORS, en daar zit ook veel in wat in ORS zit, ik kreeg die tip van de doktersassistente. Ook van de AA dronk hij niet veel, maar in ieder geval een paar slokjes.

Succes het komt echt goed, ik was ook ongerust maar uiteindelijk gaat ze wel weer eten/drinken :)

15. knap

knap Niet meer actief

Wat heeft dat nu met dit topic te maken.>?

Heb jij al een dwarse peuter van ergens 2.5 jaar of zo. :;) Jou uk is nog maar 14 maanden. Of een kind gehad dat opgenomen moest woorden van wegen een rota virus omdat het kind uit gedroogd was. En wat zal je raar kijken maar in het ziekenhuis geven ze ook het advies om bijvoorbeeld cola te geven en chips. De alternatieve kant van ORS.

Ach laat ook maar. Fijn voor jou dat je het er voor nu nog in krijgt.:D

16. plurk80

plurk80 Actief lid

Nov 9, 2010
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een felle reactie zeg! Prima toch als een kindje met bv wel vocht binnenkrijgt.

17. Tamaraliza

Het gaat inmiddels een stuk beter :)
    Ze drinkt weer en eet ook weer, alleen nog geen avondeten.
    Haar ontlasting heeft alleen wel een heel lichtbruine kleur...:( Dus dat houd ik nog maar even in de gaten.

18. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Miss een tip voor de volgende keer (hopelijk niet nodig), toch ORS geven en dan in combinatie met iets wat ze heel lekker vind. Wat maakt echt niet uit, als het maar vocht is. Dan krijgt ze in elk geval iets binnen.
    Als tip had ik ook al gezien uit een leuke beker laten drinken, wat ook kan; zo'n spuitje wat je voor antibiotica meestal mee krijgt zelf het drinken uit een beker op laten zuigen en laten opdrinken. Hier is dat zelf doen helemaal top en vooral als er dan als uitzondering een keer echt drinken uit mag komen.

19. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Ik weet deze reactie even niet goed te plaatsten.
    Wat zit je dwars?

Share This Page