Hallo, Ik geef mijn zoontje van 1 jaar nog steeds BV. Ik heb de indruk nu ik weer zwanger ben, dat de BV terugloopt. Heel vervelend, want mijn zoontje blijft erom vragen, met name 's nachts wil hij tegenwoordig weer vaak aangelegd worden en is daarna niet tevreden. Uiteraard eet hij ook al gewoon vast voedsel. Kan de productie weer op de juiste hoeveelheid komen? Is het een idee om hem voor het slapen gaan bijv. pap te geven zodat hij minder vaak 's nacht wakker wordt? Bedankt! Angelina
Beste Angelique, wanneer je weer zwanger raakt in de tijd dat je nog voed zie je heel vaak dat de voeding minder wordt. ook zie je vaak dat de smaak ervan veranderd waardoor een kind de borst kan gaan weigeren. dit laatste hoeft echter niet. door de hormoonveranderingen in je lichaam zie je dat de borstvoeding verminderd. dit wil echter niet zeggen dat je moet stoppen want je kunt straks ook gewoon 2 kinderen in verschillende leeftijden aan de borst hebben. echter zul je nu je borsten vaker moeten stimuleren om de melkproductie weer omhoog te krijgen. dus laat je kind vaker aan de borst drinken of kolf tussendoor regelmatig. wat betreft de papfles, dit kan een oplossing zijn om je kind de nacht door te laten slapen, echter zal dit niet goed zijn om je melkproductie op gang te houden en mogelijk te verhogen.