Ze wil mijn borst niet meer.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door PoezieQ, 19 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Mijn meisje wil mijn borst niet meer :( . Ik heb nu twee dagen gewerkt, dus ze heeft twee dagen overdag een flesje gekregen. De eerste dag heeft ze een beetje geprotesteerd tegen de fles, en dronk ze 's avonds, 's nachts en 's ochtends vroeg goed aan de borst. De tweede dag ging het goed met het flesje, maar wilde ze met geen mogelijkheid meer aan de borst :( . Ze begint te gillen zodra ik met mijn borst in de buurt kom. Ze probeert het niet eens meer. Ik heb zoveel geprobeerd. Verschillende houdingen, met de kolf mijn tepel goed naar buiten gezogen, melk uit mijn tepel gedrukt en vervolgens met mijn tepel tegen haar mondje. Ik heb ook mijn tepel in haar mond geduwd. Ze ging steeds harder huilen. Op een gegeven moment ben ik maar gaan kolven, en heb haar een flesje bv gegeven. En dat vond ze wel goed. Ik heb het vandaag nog een paar keer geprobeerd. Zelfde verhaal :( .
    Ik ben er best wel verdrietig over. Ik vond het zo bijzonder om haar te voeden. Dat intieme is er nu wel een beetje af. De fles geven is ook wel intiem, maar toch anders.
    Nu moet ik dus voor iedere voeding gaan kolven. Ik ga ervoor, en hoop dat mijn voeding hier niet door terug gaat lopen.
    Ik baal hier wel van zeg :cry:

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik kan me precies voorstellen hoe je hier van baalt. Ik had namelijk hetzelfde al na 2 weken. Met geen mogelijkheid de borst meer willen en ook alles geprobeerd. Tepelhoedjes, alle houdingen, maar hoeveel honger ze ook had, ze nam de borst niet meer. Ik ben toen kolvend verder gegaan. Dat ging wel goed tot ik 2 keer borstontsteking kreeg. Mijn productie liep niet terug door het kolven, werd juist steeds meer.

Ik hoop voor je dat het zo wel gaat. Een kennis heeft 3 maanden gekolft en toen wilde haar kindje ineens wel weer aan de borst. Dus zo af en toe nog eens proberen? Het is voor een kindje natuurlijk makkelijker uit de fles te drinken, maar wie weet wil je kindje straks wel de borst weer! Ik zou het eerst even rust geven zodat je kindje geen antipathie blijft houden voor de borst. Gewoon af en toe even proberen....

Het kan trouwens ook met een sprong te maken hebben. Dan willen baby's ook vaak de borst niet.....

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
  4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Google ook eens op: zuigelingenstaking.

Wat vaak helpt om door zo'n fase heen te komen is (half)slapend aanleggen.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Idd bellen !

Wat ook belangrijk is is veel huid op huid contact. Dus samen naakt in bed, of samen in bad.

6. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hoi,

Sorry ben een beetje laat met m'n reactie :oops: . Toch best wel druk nu ik weer aan 't werk ben.
    Ik heb van alles geprobeerd. De tips die jullie hebben gegeven... Het helpt allemaal niet helaas :cry: . Ondertussen merk ik wel dat alle voedingen kolven bijna niet vol te houden is. 's Ochtends moet ik heel vroeg opstaan, want ik moet en kolven en voeden en de boel weer schoon maken om mee naar m'n werk te nemen en nog douchen, eten, enzovoort. En 's nachts ook vaak nog een keertje kolven en voeden. Als ik in het weekend en maandag thuis ben bestaat de dag alleen uit voeden (zo lijkt 't) kolven, voeden, afwassen, sterilliseren...
    Ik heb dus besloten om de bv af te gaan bouwen. Mijn dochter heeft niets aan een oververmoeide mama en die kant gaan we wel op.
    Baal er wel van...

7. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Oh wat jammer!
    Is het geen optie om nog een gedeelte BV te geven (via de fles dan....)?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meid niet zo snel de moed opgeven!
    Desnoods even een weekje ziek thuis blijven. Het is waarschijnlijk een reactie van je dochter op de grote verandering in haar leven.
    Op deze leeftijd is een zuigelingstaking echt niet definitief!

Al contact gehad met VBN. LLL of een lactatiekundige?

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    misschien een optie (tis maar een tip) om een tommee tippee fles aan te schaffen? de speen die daarbij zit is voor de kleine vergelijkbaar met de borst (zowel de grote als de "tepel" zeg maar die erop zit).....

op die manier krijgt de kleine de fles, en is het misschien wat minder verwarrend voor de kleine om ook de borst te krijgen...misschien dat je op die manier kunt combineren zodat de kleine weer kan "wennen" en dan zowel aan de fles (dmv die tepelspeen die er standaard op zit) als aan de borst...

veel succes meid...

10. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hè verdorie, jullie maken 't me wel moeilijk hoor :-k IK had de beslissing al min of meer genomen, maar nu ben ik niet zo zeker meer. Heb het net maar weer geprobeerd (ze was moe en had geen honger) Er is inderdaad een lichte verbetering te zien. Ze begon nu niet te krijsen en likt zelfs een beetje aan mijn tepel. De melk begon direct te stromen :) . Zit er nu aan te denken om toch mijn productie weer op gang te brengen. Ik ben al sinds donderdag alleen bij stuwing aan het kolven, en merk dat het terug begint te lopen.
    Straks toch maar weer aan de borst proberen als ze honger heeft,

O ja, dirksmama ik heb verder nog niemand erover gesproken. Als er na dit weekend nog geen verbetering in zit, zal ik maandag eens bellen. En een weekje ziek melden doe ik niet. Dat voelt voor mij niet goed. Ben net weer begonnen, en ik heb me nog nooit ziek gemeld terwijl ik niet echt ziek was.

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Goed dat je het weer probeert! Succes ermee...

Ben wel van mening dat je je een hoop ellende had bespaard als je eerder een lactatiekundige had ingeschakeld. Die mensen zijn er speciaal voor opgeleid.

12. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Goed hoor, dat je er weer voor gaat! Als je het zelf zo jammer vindt dat je zou moeten stoppen is het zonde toch?! Het is ook lastig als je net weer begint met werken, geef jezelf en je kleintje de kans daaraan te wennen en als dat betekent dat je wat meer tijd nodig hebt dan moet je die maar nemen hoor (=ziek melden). Het is het waard want als je straks aan al het "kolfgedoe" gewend bent is het heel fijn je kleintje nog aan de borst te hebben. Succes!

Deel Deze Pagina