ja dat deed amy ook en nog steeds wel af en toe hoor. maar als ik haar slapend in bed legde werd ze altijd weer wakker. zoeits kost tijd, de baby moet dr eigen ritme wat zien te vinden. helpt wiegen in de kinderwagen ook niet, dat ze daar in slaapt? slaapt je baby boven of beneden in de kamer? je kan ook bakerslaapzakken kopen. das een slaapzakje zonder armen. www.bakerzak.nl kijk maar, bij mij werkte het niet. hoe lang na de fles leg je je dochter op bed dan? groetjes susan
misschien dat ik het inbakeren ook ga proberen, ik wil toch ook voor mekaar krijgen dat ze zelf in slaap vallen gaat in haar bedje.
ze heeft de eerste week in de wagen geslapen bij ons in de buurt, nu slaapt ze in haar eigen bedje, de kamer is beneden. als ze klaar is met de fles, heeft geboerd, ligt ze een paar minuutjes bij een van ons op de arm en proberen we haar in bed te leggen. eerst viel ze steeds tijdens de fles in slaap dus ook niet in haar bedje. als ik haar neer heb gelegd in bed als ze wakker is gaat ze altijd huilen ook al lag ze bijna te slapen, moet ik haar dan weer oppakken en het een paar minuutjes later opnieuw proberen? we doen het nu zo dat we haar als het niet lukt het bed uithalen, bij ons in slaap laten vallen en dan weer in bed leggen
heb even wat info voor je opgezocht http://www.ggd-nijmegen.nl/pool/1/documents/Slapen%200-6mnd.pdf http://www.onlineconsultatiebureau.nl/cb/content/index.php?id=37
Ik kwam inderdaad ook wel op het flairforum, maar heb geen IUI gehad, wel een leo behandeling. Erica, als je zeker weet dat er niets is, zou ik proberen te troosten terwijl ze in haar bedje ligt. Ze mag heus wel eens een tijdje bij jullie liggen, dat vinden baby's toch heel fijn, maar als je haar weglegt zou ik wel proberen haar dan in haar bed te houden. Meestal herken je het huiltje ook wel. Hier ging het vandaag ook al lekker, kon telkens de speen er weer in stoppen, maar uiteindelijk had Eva toch krampjes, dus haalde ik haar weer uit bed. En dat gaat dan de hele dag zo.... vanavond maar weer aan de venkelthee. 's Nachts slaapt ze trouwens wel goed, ze kwam afgelopen avond/nacht om 22, 4 (heb haar wakker gemaakt) en om 9 uur. Ze slaapt dan tussen de voedingen wel goed. Ik denk dat ze overdag gewoon teveel ziet (ben niet weg geweest vandaag), waardioor ze onrustig gaat drinken en krampjes krijgt en ook meer spuugt ('s nachts spuugt ze bijna niet). We moeten er even doorheen denk ik...
Dat bij je nemen in bed en dan in slaap laten vallen deed ik ook. Heel vaak zelfs. En op een gegeven moment hoeft het niet meer. Wel blijven proberen haar in haar eigen bedje te slapen.
weet je wat bij mij ook nog wel werkte? op mijn pink laten sabbelen daar werd ze rustig en slaperig van. ze wilde (en nog steeds) de speen niet. je moet dit cirkeltje even doorbreken door haar op 1 of andere manier te laten slapen dus desnoods op schoot in slaap laten vallen stiekem wegleggen zodat ze wel haar rust krijgt, de volgende voeding proberen haar met 1e gaapje op bed leggen en anders... zou ik echt beginnen met inbakeren als ik jou was groetjes susan
@ ikke ik heb haar een keer 20 minuten laten huilen, toen was ze zo overstuur dat ik haar er maar uit heb gehaald, nu laat ik haar maximaal 5 minuten huilen of als ik hoor dat het huilen erger word. ze mag de speen ook maar die wilt ze bijna nooit, ik probeer het altijd wel als ze zo huilt. vandaag is best goed gegaan, ze is dan wel in slaap gevallen bij ons op de schouder, maar ze slaapt tenminste. het troosten op de kamer ga ik proberen, ik hoop dat het lukt. bedankt voor de links: maar dat inslaaphuiltje, is dat ook hard huilen? of iets rustiger?
verschild denk ik per kind, maar laat haar even huilen 5 min is lang genoeg, even troosten, hand op haar hoofdje eentje op haar buik, wachten tot ze stil is, dit een paar keer herhalen tot je gevoel aangeeft dat jet het wel genoeg vind. JE zou ook hier info over kunnen vragen bij het cb heet rust en regelmaat.
Als je t niet vertrouwt, bel je toch met een kinderarts in het ziekenhuis ofzo. Ik zou maar gewoon mijn moedergevoel volgen....
Hier lijkt Eva wat rustiger te worden. Heb een nieuw 'ritueel' bedacht, misschien helpt dat bij Sascha ook? Telkens als Eva begint te mopperen, ga ik naar haar toe en aai over haar buik en dan over haar hoofd en dat herhaal ik een paar keer. Vriend doet het nu ook zo, zodat ze weet dat dit betekent dat ze moet gaan slapen. Ze wordt ook vaak rustig als we over haar hoofdje aaien. Ik aai dan meestal door naar haar neus toe, baby's schijnen vaak rustig te worden als je ze aait tussen hun ogen naar hun neus toe. Gisteravond lag ze beneden te slapen en hebben we dit heel lang volgehouden. Soms eruit omdat ze krampjes had, dat hoor je heel duidelijk met huilen. En uiteindelijk is ze na een paar uur toch lekker in slaap gevallen (en toen was het alweer bijna tijd voor haar volgende voeding ). Vanochtend was ze na de voeding klaarwakker, ik heb wat aangerommeld en gedouched en toen ze uiteindelijk begon te mopperen, hetzelfde ritueel weer gedaan. En na een half uur (en 3x naar boven lopen) sliep ze (en nu nog steeds! sinds half 9). Ze wil trouwens wel de speen, maar ze drinkt ook maar zon 10 minuten aan de borst en is dan klaar, ik neem aan dat Sascha langer over de fles doet. Misschien kan je er een andere speen opzetten zodat ze er nog langer over doet? (weet niet of dat een optie is natuurlijk). Want met het tongetje bewegen geeft of honger aan, of zuigbehoefte. Eva wil gelukkig wel een speen, anders zou het echt niet leuk meer zijn voor me, om ongeveer een half uur lang mijn pink te geven. Soms wil ze de speen niet, dan geef ik eerst mijn pink en zodra ze daar dan goed aan zuigt, trek ik 'm eruit () en doe ik de speen erin. Dan is het vaak wel goed. Eva is vanochtend trouwens zonder speen uiteindelijk in slaap gevallen. Eva maait als ze net in slaap valt trouwens zichzelf vaak wakker met haar armen, maar ik wil eigenlijk niet aan inbakeren beginnen. Het duurt zo wat langer voor ze slaapt en ik vind het af en toe wel sneu voor haar (zie dan die armen weer door de lucht vliegen opeens), maar uiteindelijk slaapt ze wel goed en heeft ze nog alle bewegingsvrijheid. Nou, ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt . Ieder kind is toch weer anders... Liefs, Snoopy