hoe houdt clusteren op?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sneeuw, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga er maar van uit dat het clusteren is wat mijn dochter doet. Ze wil na de laatste voeding van rond een uur of 7 niet naar bed, ik wil haar dan wel graag boven leggen. Dan huilt ze, dus ik ga er maar bij liggen en ze drinkt tot een uur of 10 en slaapt tussendoor lekker tegen me aan. Soms slaapt ze wel na half uurtje drinken tegen me aan.

Maar hoe merk je nu wanneer dit clusteren over is?? Ik ga nu soms standaard al lekker met haar op bed liggen, maar leg je haar dan wel telkens in bed om te kijken of ze nu wel slapen gaat of zo?

En is dit echt clusteren wat dochtertje nu doet?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Klinkt als clusteren inderdaad: mama-plakken, slokjes drinken en tussendoor wat dutten.

Nou gaf ik FV, maar vooral mijn oudste clusterde ook. Bij hem merkte je dat hij de laatste voeding veel meer dronk dan de stukjes tussendoor (zeg 30cc flesjes tegenover 150cc). Vaak was dat het teken dat hij dan wel in zijn ledikantje verder kon slapen. Maar dat zie je dan wel aan het flesje, bij bv minder..

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was het bij de oudste standaard van 19-22u, we gingen dan om 21.30u naar boven, douchen met papa, laatste voeding en dan viel ze in slaap aan de borst en kon ik haar wegleggen.
    Hier deed ze hooguit een hazeslaapje op schoot.

Jongste clustert niet echt, die vindt het wel fijn om s avonds zich wat in slaap te drinken aan de borst. Soms wordt ze rond half 9 echt onrustig omdat ze moe is, dan ga ik met haar naar boven, drinkt ze nog weer en gaat ze slapen.
    Nu slaapt ze op schoot en zie ik wel of ze straks boven nog weer wakker wordt of niet.

De eerste weken ging ze pas om 23u slapen en nu wil ze steeds vroeger de nacht in.
    Oudste stopte met 4 maanden met clusteren en ging toen om 19u de nacht in.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Deden ze hier ook. Ik installeerde me gewoon met baby op de bank, eten en drinken onder handbereik. En als ik het voor mezelf bedtijd vond dan gingen we naar bed.

Deel Deze Pagina