we hebben sinds dat esmee geboren werdt vrij snel een box in huis gehaald , maar sinds een maand of 8 is , wil ze absoluut niet meer in de box..! als ik haar erin zet , wil ze nog wel es gaan spelen , voor een min. of 10 of gaat ze staat en gaat ze huilen..wat meestal het geval is .. ! best jammer , heb ik die box hier in de woonkamer staan , terwijl ze er eigenlijk er niet meer in zit.. iemand ervaring ?
hier zit fynn eigenlijk nooit meer in de box. hij zit altijd op de grond. ik zit er ook sterk aan te denken omde box weg te halen. hij staat dan wel niet in de weg. maar hij functioneerd als opslagplaats
Hier is de box met 1 jaar de kamer uit gegaan. F zat er vanaf dat hij 10 maanden was ook niet in. Het idd wel handig als opslagplaats maar ja daar heb je zo'n ding natuurlijk niet voor
Mijn zoontje heeft er ook nooit langer dan 10 min in willen spelen, met een maand of 10 stond hij dus ook bij ons op zolder. Had hem eerst nog even laten staan voor als je eens naar de wc moet en de kleine even veilig weg kunt zetten.
Femke heeft ook een periode gehad dat ze niet in de box wilde, vooral toen ze het kruipen ontdekt had en het lopen langs de tafel. Maar nu sinds een week of twee wil ze er wel weer in, het lijkt alsof het haar een veilig gevoel geeft, even een rustmomentje voor ons drukke dametje.
Mijn zoontje speelde ook nooit lang in de box. Met 14 maanden heb ik hem boven gezet. Tot die tijd zette ik hem er alleen maar in als ik bijv de frietpan schoonmaakte. Dat doe ik nu als hij slaapt. Ik heb de box nog geen moment gemist.
Bij ons is de box met 8 mnd al weggegaan. Mijn zoontje heeft er vanaf 5 maanden nooit meer ingezeten. Ik vind de box maar een onding. Kindjes willen eenmaal bewegingsvrijheid hebben en zo'n kooi geeft dat niet. Bij het evt volgende kindje zal komt er geen box meer. Ik heb de box overigens nooit gebruikt om even handen vrij te hebben of even naar de toilet gaan, zoals je veel hoort dat het daar handig voor is. Dat deed ik allemaal terwijl mijn zoontje in de huiskamer aan het spelen was.
hmm ja , de box op zolder zetten .......................... is ook wel weer zonde ! maar ja hij staat nu een beetje in de weg , kan weer wat meubels verplaatsen ! er zit nu alleen nog maar , de boxkleed, wat speelgoed erin..verder heeft het geen functie meer ! moet ik maar ff overleggen met mijn mannetje ...
Tygho wou met 8-9-10 maand er ook niet meer in. Maar nu zit hij er regelmatig nog in. Lekker rustig spelen...En bovendien MOET hij er soms ook in, want als ik mn hele huishouden moet gaan doen als hij slaapt schiet het ook niet op.
Hier vanaf een maand of acht niet meer in de box. Ik doe het huishouden juist wel als ze slapen, maar mijn zoontje slaapt dan ook drie uurtjes achter elkaar. En na drie uur in huis klooien per dag zijn mijn drie verdiepinkjes schoon genoeg wat mij betreft. Naar de wc gaan enz. kan bij mijn zoontje al vanaf dat hij kruipt zonder dat ie in de box hoeft. Hij kroop (en nu loopt) achter me aan of hij blijft zoet spelen. Alleen voor het koken baal ik er wel eens van dat ik het niet meer gestimuleerd heb, ik moet ogen in mijn achterhoofd hebben...
Mmm... Hier hetzelfde. Hij wil er eigenlijk niet meer in. Soms inderdaad tien minuten. Maar helemaal als hij mij of mijn vriend kan zien zitten, wil hij eruit. Ik denk soms ook wel dat ik hem weghaal, maar ja, als ik naar de wc moet, vind ik het soms toch wel handig. En eigenlijk moet ik het inderdaad wat meer stimuleren. Misschien dat hij dan nog wat meer van pas komt.
Hallo, Ons zoontje van 10 maanden is nooit zo'n goede boxspeler geweest. Ik laat hem nu 3 x op een dag 15 minuten erin zitten. Dan is hij het ook echt beu. ik heb hier een ritme in. Eten, even in de box wat dan 15 minuten is en dan eruit. Ons zoontje is erg temperamentvol. De box is volgens het cb voor hem zelf veilig omdat het klein is. Geeft wat minder prikkels dan de grote open ruimte?? Probeer het nog zo in het ritme van de dag te doen. Als hij het echt beu is, gaat hij bij mij ook echt de zolder op. Gr Karin
Goede tip! Ga ik ook eens proberen, maar misschien andersom: eerst in de box en dan eten. Kan hij ook een beetje tot rust komen.