Steeds scheef liggen in bed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jette, Jun 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hoi,

wat moet ik doen, dominique heeft de afgelopen nachten steeds de neiging om scheef te gaan liggen in haar bed en niet een beetje maar bijna overdwars, ze ligt dan met haar hoofd tegen de stijlen aan, nu leg ik haar telkens weer terug, maar daar wordt ze wel vaak wakker van!

Wat kan ik hier aan doen, zouden jullie haar laten liggen of ook terug leggen?

Henriette

2. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hihi, dat doet Lune ook.. Alleen zij gaat vreselijk brullen als ze met haar koppie tegen de spijlen komt te liggen. Ik leg haar terug en probeer haar zo strak mogelijk in te stoppen.

3. Mey

Mey Actief lid

Jun 9, 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Als ze er geen last van heeft zou ik haar gewoon laten liggen. Sommige kindjes zoeken die geborgenheid van een rand om tegenaan te liggen. Aerin doet dat ook. Instoppen heeft geen zin, gewoon in een goede slaapzak. Hij ligt altijd tegen het hoofdeinde en dan met zijn kontje in de hoek.

4. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Florian heeft alle standjes in bed al gehad :D :D Terugleggen heeft geen zin want een minuut later ligt hij weer anders. ik heb een slaapzak gekocht en het beddengoed eruit gehaald. Geen probleem en hij ligt lekker.

Dus als je kindje er geen last van heeft zou ik niet steeds recht leggen.

5. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee doet dat ook en haar laat ik liggen. Anders kan ik er wel 10x per nacht uit.

6. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,086
    1,069
    113
    Ik sla de onderkant van het slaapzakje (bij de voeten) onder het matras.
    Als ik dat niet doe, ligt ze ook op de onmogelijkste manieren.
    En dan wordt ze constant wakker.
    Dit werkt ideaal.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben toen de slaapzak ingevoerd.. Maar echt helpen doet het niet meer, maar hij blijft warm.

Vorige week lag hij nog overdwars in bed, tegen het hoofdeinde aan met zijn voeten omhoog langs de spijlen :)
    Maar hij sliep lekker!

8. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik laat hem tegenwoordig liggen in welke stand dan ook, het heeft hier totaal geen nut om hem weer goed te leggen.

9. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Sanne is ook een "dwarsligger";)
    Ik laat haar lekker liggen, anders wordt ze wakker en valt ze niet snel meer in slaap.

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha dat is hier ook. Soms blijft ze lekker liggen maar meestal liggen d'r voetjes bij het hoofdeind ofzo. Heb ook een slaapzakje gekocht zodat ze 'n beetje warm blijft en laat het maar zo. Ze slaapt altijd gewoon goed dus ja als zij zo wil liggen... mag dat :D

11. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    okay bedankt meiden, ik laat haar dan in het vervolg ook maar liggen, ik vondt de tip van de onderkant van de slaapzak instoppen wel het proberen waard, ga ik vanavond direct doen, tja ben wel wat bang dat ze onder de lakens schiet, maar ik dek haar al niet hoog toe, halverwege ongeveer dus dan is de kans dat ze onder de lakens komt ook niet zo groot!

Zo jong en dan al een dwarsligger, dat gaat nog wat worden hi hi hi!

Henriette

12. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Zo herkenbaar. :) Hier ligt Fenna ook rustig ondersteboven in bed. HOe ze het doet doet ze het, maar het lukt haar wel.

Hier idd een slaapzak (dan komt ze in ieder geval niet met haar beentjes tussen de spijlen en dan strak instoppen. Dit werkt meestal wel.

En anders. ach.. dan laat ik haar idd gewoon liggen.

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Tsjaa... Damani doet het ook !
    Hij houd de spijlen van het bed vast en zo kan hij heel z'n bedje door !
    En hij lijkt het helemaal leuk te vinden !
    Hahaha !

-x-

14. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Soms leg ik haar terug, maar meestal laat ik haar liggen. Ze kruipt ook altijd omhoog en bonkt wel eens tegen het hoofdeinde.. :S

15. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik laat haar liggen, ze word vanzelf wakker als ze ergens tegen aan knalt. tegenwoordig doe ik de onderkant van de slaapzak onder het matras, de ene keer werkt het, de andere keer niet

16. liea

liea Lid

Jan 28, 2008
    36
    0
    0
    mijn zoontje ligt ook steeds met zijn hoofd tegen het hoofdeind aan of met zijn hoofd tegen het voeteneind aan.

zolang ze er niet wakker van worden lekker laten liggen

17. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Iza schuift ook het hele bed door... Bij haar stop ik ook het uiteinde van de slaapzak bij het matras in, aan de onderkant. Dat in combinatie met een strak (laag omgemaakt) dekentje, hield haar op haar plaats.
    Nu het zo warm was, gebruikte ik geen dekentje meer en was het lastiger vast leggen.
    Geregeld lag ze zo klem dat ze heel hard brullend wakker werd... zo sneu... Ze rolt zich nu zelf om, maar gaat nog niet zelfstandig zitten. Zodra ze dat ook kan, kan ze denk ik zelf wel weer uit moeilijke houdingen komen!
    Maar inderdaad: slaapzak aan, dan blijven ze iig warm genoeg! Met een combisleeper mag je zelfs geen dekentjes gebruiken, dus hoef je daar ook niet bang voor te zijn!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva woelt ook haar hele bed door, maar dan alleen overdag. 's Avonds valt ze aan de borst in slaap en ze slaapt in haar wieg, dan wordt het sowieso lastig met zo weinig ruimte (al lukt het haar 's ochtends met veel moeite wel om naar haar buik te draaien ;)). Maar Eva gaat dus wel huilen, anders zou ik haar lekker laten liggen. (ze is 1 keer in een andere houding in slaap gevallen, foto staat op home van onze site ;)) Ik heb haar ook in alle houdingen aangetroffen, o.a. op haar buik met hoofd richting voeteneinde. Of overdwars (past net) aan het hopfdeinde. Ik vind het heel knap :D. Ondanks slaapzak ligt ze regelmatig met haar benen door de spijlen.

19. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    ik dacht even slim te zijn gisterenavond normaal gaat ze naar rechts tegen de wand aan liggen, dus ik dacht ik leg haar iets meer links, ja dacht je........ ging ze links tegen de kant aan liggen ha ha ha!

ik heb haar toch even verlegd, ze kreunde een keer alsof ze zeggen wou "mamma laat me met rust" hi hi h!

henriette

20. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wat een hoop dwarsliggertjes hier ;)
    Mijn neefje lag ook altijd dwars in zijn bed, toen hebben zijn ouders het bedje een stukje gedraaid, en toen deed hij het niet meer :)

Share This Page