Ons meisje is wel zindelijk. Komt droog uit bed, ook de nacht. Maar als ze op de wc moet wilt ze dat niet. Gewoon gemakzucht... In een luier plassen is toch makkelijk. Nu zet ik haar weleens op de wc, maar ja dat gaat wel met gespartel. Geef haar snel een inlegkruisje, want stickers zijn geweldig. Ach ja het lijkt op een stickertje En er komt echt een grote plas dan uit. Dan zeg ik: kom we doen vandaag een onderbroek aan want je bent al zo'n grote meid. Nou nee hoor, ze breekt de tent af. Ze wilt een luier, want ze is een baby. Het is dus gewoon gemakzucht. Gisteren heel de middag in haar blootje binnen gelopen, met het potje erbij en of ze dan op het potje gaat. Geen druppel op de grond gevallen. Heeft iemand tips? Belonen werkt dus echt niet. Ze zet de boel op stelten als ze geen luier om mag.
Hoe oud is je dochtertje? Ik zou niet al te veel pushen... Ben bang dat dat alleen maar averechts werkt! Hier is het dagen ook zo, als hij er zin in heeft plast hij gewoon op het potje of op de wc (geeft hij dan zelf aan) als hij aangeeft dat hij een luier om wilt krijg ik hem met geen mogelijkheid op de wc en ook hier heeft belonen absoluut geen zin. Ik laat hem gewoon hiermee. Denk dat hij er vanzelf wel mee komt als hij er echt helemaal behoefte aan heeft.
Hoi Hoi, Kyano zijn nichtje die is nu 3 en word in December 4 ze zei laatst ineens dat ze geen luier meer wilde dragen en dat ze gewoon ging plassen op de wc, sinds dien doet ze alles op de wc .. Tuurlijk gebeurd er in de nacht nog wel eens een ongelukje maar ik wil er mee zeggen dat je het niet te veel moet pushen want als ze er aan toe zijn dan geven ze dat zelf wel aan Kyano is nu 2,5 en doet af en toe ook al op de wc zijn ding maar nog niet altijd ..
die van mij is 2,3 jaar en wil ook absoluut niet op de wc dus ga er nog niet mee bezig. ze geeft wel al aan als ze gepoept heeft maar voor de rest is ze er nog niet aan toe..
soms wordt er toch echt wel druk op de ouders gelegd hé. hier in belgië gaan de meeste kindjes met 2.5 naar de peuterschool ( ze zijn zelfs aan het proberen om het verplicht te maken) maar het is wel zo dat je peuter/kleuter zindelijk moet zijn voor die mag gaan. en daar zit je dan met die sociale druk om je kind tegen dan zindelijk te hebben en veel ouders hebben geen andere keuze dan ze dan naar de kleuterschool te sturen ( wegens werk) want in veel creches mogen ze niet voor heel dagen gaan na hun 2.5 .
Ik zou gewoon met je dochter meegaan. Wil ze een luier aan, oke dan een luier aan. Zou zelf anders bang zijn dat t averechts gaat werken en ze helemaal niet meer op de w.c wil. Misschien is ze daar gewoon nog niet helemaal aan toe
Vanochtend weer droog uit bed en op de wc. Zonder morren. Toen een onderbroekje geprobeerd, drama... Met de belofte een cadeautje deed ze hem wel aan. Ze kreeg het cadeautje, leuk mee gespeeld en vervolgens begon ze weer over een luier. Wij gezegd dat het speeltje de kast in ging dan. Geen probleem, dan toch geen speeltje... Dus nu weer een luier. Ik ga er geloof ik ook geen strijd om maken, ze wint toch ( met als zoveel dingen ) Gelukkig mogen ze hier met een luier naar de psz.