baby te zwaar voor maxi cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moniek1979, 9 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    mijn zoon is nu dik 9 kilo en +/- 8 mnd.
    ik kan hem niet meer in de maxi cosi hebben, hij word er volgens mij echt te zwaar voor, maar een autostoel is ook nog niet veilig voor hem las ik. hoe doen andere moeders dat? met de andere kids heb ik dit probleem nooit gehad. die waren niet zo zwaar en groot...

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Zolang hij niet met zijn hoofdje boven de rand uitsteekt, moet hij nog in de maxi cosi.

3. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Sven is ook 9 kilo en hem met maxi cosi en al tillen ben ik allang mee gestopt, dat was echt niet meer te doen!
    Ik laat nu de maxi cosi standaard in de auto staan en til hem van en naar de auto, dat is een stuk beter voor mijn rug ;)
    En als hij nog niet met zn hoofdje er boven uit komt mag hij er nog in.
    Denk dat wij over een maandje overgaan naar de autostoel, Sven is dan ruim 9 maanden.

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Onze dochter is ook al 9,5 kg. Ik til de maxi cosi al een paar maanden niet meer. Hij blijft gewoon in de auto staan en til haar daarnaar toe. Zolang het hoofd er niet bovenuit komt zitten ze er veilig in. Denk dat ze er hier over een maand uit gegroeit is.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ze mogen tot 13 kilo in de maxicosi..
    C is afgelopen week met 11 kilo en bijna 10 maand overgegaan naar de volgende stoel. Hij kon zijn schouder niet meer tussen de zijsteunen krijgen. Maar in principe is de grens het hoofd/de oren ter hoogte van de bovenkant van de maxicosi, of die 13 kilo..

Tillen deed ik al een poos niet in de maxi, Maar gewoon op de arm werkt ook prima. Eventueel met de maxicosi in mijn andere hand :)

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje weegt ook 9 kg en zit nog gewoon in de maxi cosi, zoals al werd gezegd: zolang het hoofdje er niet boven uit steekt is het goed.
    Het is inderdaad een hele sjouw, maar je moet wat toch?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Jesper is nu bijna 11 kilo en zit nog in de maxi cosi. Hij komt nu bijna met zijn hoofdje erbovenuit, dus gaat hij vanaf nu in de volgende autostoel.

Idd zolang ze niet met het hoofdje erboven uit komen in de maxi cosi laten en met dit weer moet dat wel lukken, want het is immers zomer met luchtige kleding. Met winterjasjes zou het een stuk lastiger zijn.

Jesper was met 7 maanden 74 cm en 10 kilo, maar het is toch nog tot 9 maanden gelukt in de maxicosi te houden.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Misschien een hele stomme vraag, maar...: hoe doen jullie dat in de auto?
    Alyna komt als ze in de maxi cosi zit met haar voetjes namelijk al bijna tegen de achterbank van de auto.
    Ik stel me voor dat ze dan binnen een paar maanden helemaal met haar beentjes opgevouwen zit. :)

9. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ted zit ook nog enkele keren per week in de maxi cosi, we hebben geen twee autostoeltjes. Maar dat past nog best.
    Het is bovendien de veiligste manier van vervoeren, dus zolang ze er nog inpassen doen!
    En dan idd de mc in de auto laten staan.

10. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik laat altijd de maxicosi in de auto staan, ik vind die dingen echt niet te tillen! ik gebruik hem alleen als autostoeltje zeg maar. (of we hebben n heel ouderwetse dat kan ook) haha

11. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Ik heb Jelte vanaf 8 mnd al in de autostoel, maxicosi was echt te klein, hij kwam er van boven en onderen uit! Nou kan hij ook al een tijdje goed zelf zitten, dat scheelt ook, en we hebben autostoelen (maxicosi Priori XP) die ook lekker in de ligstand kunnen.

12. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    @Lucia, dat vraag ik me dus ook af. Hij zit nu al met zijn voetjes tegen de rugleuning aan... Straks maar de voeten in de nek? :D

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Voetjes die erover heen steken schijnt niet uit te maken. Ze zit hier nog steeds in de maxicosi, denk dat ze nu net 9 kilo weegt. Ik zeul er niet zoveel mee, gewoon kleine stukjes, van de auto naar de winkelwagen of op bezoek en vind het dan nog wel te doen. Binnenkort gaat ze over naar een ander zitje.

14. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    De voetjes die erover steken lijkt me ook niet erg, maar als de maxi-cosi dan in de auto staat kunnen de beentjes geen kant op toch?

15. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Wij hebben Nils zodra hij 9 maanden was (hij was toen ook 9 kilo) in de vervolgstoel gedaan.
    Ze moeten er toch 9 maanden of 9 kilo voor zijn?
    Wij hebben de maxi cosi tobi en die kan ook in ligstand, nooit het idee gehad dat hij er nog niet in paste.

Groetjes Inge

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Dat bedoel ik, beebs zijn best lenig, maar een uur met je benen in je nek lijkt me ook niet comfortabel :)

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik heb mijn zoontje dit weekend voor het eerst in de autostoel gehad. Wat betreft gewicht gaat het prima. Z'n hoofdje komt er nog net niet bovenuit, maar zijn benen moest hij de hele tijd buigen. Hij bleef maar schoppen tegen de bank. Hij zit er in ieder geval nu een stuk vrolijker bij.

18. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Klopt, maar ik heb niet echt het idee dat ze dat erg vind, ze slaapt er niet minder om. Bovendien gaat veiligheid bij mij voor het comfortabele.
    Ik heb trouwens zo'n kikker in de auto die tevens spiegel is en een speeltje, als ze met haar voetjes er tegenaan trapt, gaan de visjes zwemmen en dat vindt ze leuk om te doen.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva gaat ook zo lang mogelijk in de Maxi Cosi, omdat dit toch het veiligst is. Haar voeten komen nu tegen de rugleuning aan, maar ze vindt schoppen over het algemeen erg leuk, dus dat komt wel goed. We hebben al wel een nieuwe autostoel in huis en hebben haar daar voor de gein even ingezet, het ziet er niet uit! Ze is veel te klein. Kan me niet voorstellen dat ik haar er over 1,5 kilo (dat zal met 9 maanden zijn) in zou zetten. Dan iszewel wat langer ook natuurlijk, maar volgens mij gaat dat nog prima in de Maxi Cosi. Dan denk ik eerder dat ze er in de breedte straks niet meer inpast, haar schouders zitten nu al wat naar voren, ze is best breed.

Deel Deze Pagina