Twee dagen niet gepoept...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Onze dochter van 6 weken heeft nu al twee dagen niet gepoept. Ik heb wel het idee dat er iets dwars zit maar ze poept niet. Normaal gesproken had ze ongeveer 1 poepluier per dag met mosterdachtige poep, dus niet hard of vast ofzo. Maar nu dus al twee dagen niets. Is dit erg en hoe kan ik haar 'helpen'? Want ik heb wel het idee dat er iets uit moet.

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    -iets meer water in de fles
    -heel klein beetje slaolie oid in de fles
    -buikje masseren (ik doe altijd met de klok mee)
    -als het echt niet wil, wat 'helpen' met de thermometer.

Ik neem tenminste aan dat je fv geeft. ;)
    Bij bv is het normaal dat ze een paar dagen niet poepen. :)

Veel succes!

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Thermometer heb ik net geprobeerd maar geen resultaat. Olie of meer water: helpt dat ook als de poep niet hard is? Want ze heeft echt nog nooit harde ontlasting gehad...

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Oja ik geef inderdaad fv ;)

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn dochter poepte vanaf 6 weken (toen kreeg ze volledig fv) standaard om de 3 dagen.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ook wel eens periodes gehad dat ie 2 a 3 dagen niet poepte... Maar dat kwam steeds vanzelf weer goed eigenlijk. Ik zag hem wel vaker persen, dus hij had er wel wat moeite mee, maar echt heel erg last had ie er ook niet van.

Maar goed, hier ging het dus vanzelf beter :)

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb ook het idee dat ze perst af en toe maar het is ook niet zo dat ze de hele dag huilt. Meestal 's avonds even of na de fles... Ga maar even het cb bellen denk ik.

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Nou ben nog nooit zo blij geweest met een meha poepluier als vanmiddag ;) !

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hier ook eentje hoor. dan 2 dagen niet en dan weer 2 op een dag. maar niet teveel met de thermometer rommelen hoor. ik doe het ook weleens maar het is niet echt goed. voorzichtig!

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb ook niet echt het idee dat de thermometer geholpen heeft. Want dat was al gisterenavodn en ze had vanmiddag pas een poepluier. Als het van die thermometer zou zijn had het al eerder moeten gebeuren toch?

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier normaal dat ze 2 dagen niet poept, eerst was het om de dag en nu om de 2 dagen, laatst zelfs een keer pas op dag 4

12. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Toen mijn zoontje zo'n anderhalve maand was, en een paar dagen ook niet kon poepen ondanks veel en hard persen, kreeg ik van mijn vk de tip om hem onverdund appelsap te geven (niet te veel) en dat heeft goed geholpen: Een paar uur later een hele flinke poepluier.

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Zit hier nog steeds met het poepprobleem. Ze poept nog steeds niet elke dag maar eens in de drie dagen zo ongeveer. En dan heeft ze er echt moeite mee. Als ze dan poept is het ook echt een harde bal lijkt wel klei.
    Als ik olijfolie in haar melk doe hoeveel moet dat dan zijn? Ze drinkt per keer ongeveer 125 cc. Gisteren een druppeltje olie naar dat gaf geen resultaat. En als ik er meer water bij zou doen hoeveel moet dat dan zij ? Ik vind het zo zielig voor haar want ik zie echt dat het pijn doet...

14. henkie24

henkie24 Niet meer actief

zou nu als ik jou was toch even contact opnemem met de huisarts ;)

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als je de thermometer gebruikt dan moet je wel wat vaseline er aan doen, dat prikkelt wat meer en je moet eigenlijk meteen resultaat hebben, had ik wel altijd. Maar gjalt bleef er moeite mee houden met het poepen, op het laatst heeft de osteopaat hem eindelijk kunnen helpen en sindsdien hebben we genoeg poepluiers per dag :D

16. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Hier nu precies hetzelfde probleem, lijkt idd op klei.
    Heb vandaag de huisarts gebeld, maar ze waren vanmiddag vrij.. :(
    Dus ga nu morgen, hopelijk geven ze een laxeermiddel mee, vind het sneu om te zien.
    Het zit haar echt dwars.

Heb je misschien al druppeltjes van vsm, Kindicol, gebruikt?
    Werkte hier een paar weken geleden super!Nu helaas niet.

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Nee die druppels heb ik nog niet gebruikt. Heb net maar paar druppels olie in de fles gedaan. Wie weer helpt dat. Huisarts zei meer water in de melk doen. En anders andere voeding. Maar ik moet morgen naar het cb dus daar vraag ik het ook nog een keer. Vind het zo zieli om te zien dat het haar zo dwars zit...

Deel Deze Pagina