Jesse krijgt nu al een aantal weken fruit en dit gaat prima. Hij vindt het heerlijk en wanneer je niet een beetje opschiet met de lepel dan krijg je dat echt wel te horen. Hij krijgt zijn fruit geprakt of gepureerd (afhankelijk van de hardheid van het fruit). Hij eet nu 1 stuks fruit per dag. Sinds een week of 3 zijn we ook begonnen met groente. In het begin ging het redelijk, er gingen iig een paar hapjes naar binnen. Wel niet zo goed als met het fruit, maar ook niet superslecht. Sinds een ruime week is het echter echt mis. Zodra hij het bordje met groent ziet/ruikt dan begint hij al te gillen. Het maakt niet uit of we hem worteltjes, boontjes of bloemkool geven, hij schreeuwt moord en brand en we krijgen dan ook niets naar binnen. Heb ook geprobeerd om grotere stukken te geven, maar dit werkt ook niet, deze gooit hij alleen maar gillend op de grond. Nu ben ik gisteren en vandaag maar even gestopt met het geven van groenten. Ben nu wel begonnen met 's middags broodkorsten te geven om iig de mondmotoriek te stimuleren. Dit vind hij heel erg lekker, hij kokhalst alleen nog wel erg veel voor mijn gevoel, ik houd hem dan ook goed in de gaten. Hoe kan ik nu het beste de groente weer herintroduceren zonder dat Jesse weer helemaal over de rooie gaat?
Ik zou eens lekker een poosje brood geven en dan pas weer groente proberen. Hier is groenten ook vaak niet interessant 's avonds. Ik probeer dan een paar keer ( Geen strijd! ) en stop anders gewoon.
Idd, even rustig houden en brood geven. En straks weer proberen, kijken hoe hij reageert. Niet aandringen want anders heb je gelijk weer een drama. En probeer er eens een leuk spelletje van te maken of een boekje te lezen o.i.d... afleiding kan soms ook wel helpen! (hier tenminste wel..) succes!