hoe laat gaat het daltarief nuon in s,avonds?

Discussion in 'De lounge' started by joseetje26, Dec 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden.... even een vraagje..

ik was altijd in de veronderstelling dat het goedkope stroomtarief inging van 21:00 tot 07:00 doordeweeks en het hele weekend....

toen ik toevallig iemand van nuon aan de lijn had en het vroeg vertelde nuon mij dat het pas na 23:00 ingaat doordeweeks...

maar mijn schoonmoeder ( en die is echt heel erg zuining) zegt dat het wel na 21:00... zij heeft op haar afschrift gekeken en daltarief heeft inderdaad bij haar het meeste gebruikt... en ze wast en droogt altijd na 21:00

hoe zit het nou??? weet iemand dat.. ik woon in zuid holland..( weet niet of dat ook nog verschil maakt)

gr Jose

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het Avond-actieftarief geldt van 21.00 tot 7.00 uur en in het weekend.
    Het Nacht-actieftarief geldt van 23.00 tot 7.00 uur en in het weekend.
    Beide lage tarieven gelden ook op feestdagen:1 januari
    tweede paasdag
    Hemelvaartsdag
    tweede pinksterdag
    eerste en tweede kerstdag.

Aldus de Nuon-site ;)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    nacht zal nog wel lager zijn dan avond neem ik aan.?

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dit geldt volgens mij ook alleen maar als je 2 meters in de kast hebt hangen.

Ik heb 2 meters in de kast en bij mij (volgens de nuon en ook volgens foldertje) gaat het pas om 23.00 in. Ik dacht ook altijd na 21.00, dus ik wachtte altijd netjes met mijn wasmachine aanzetten.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hangt er van af in welke regio je woont.
    Avondtarief komt haast nergens meer voor, het is haast overal nachttarief.
    Je zou ook zoiezo eens even kunnen laten berekenen of het nog wel voordelig voor je is.

6. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    je hoort ook een klik in je meterkast om 11 en 7 uur

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    zou dat dan betekenen dat je 3 meters moet hebben voor dag, avond en nacht tarief of zeg ik nu iets doms?

ik heb sinds 6 jaar een contract bij de nuon... mijn schoonmoeder al 20 jaar ofzo ( heel lang in ieder geval) zou dat ook nog verschil kunnen maken..

het zou wel verklaren waarom mijn stroomrekening altijd zo laag is...ik betaal 77,- per maand voor een koophuis van 3 verdiepingen dat slecht geoisoleerd is.....maar als het klopt wat hierboven staat maak ik heel erg veel gebruik van het nachttarief... voor het wassen en de vaatwasser... dat zijn hier toch wel de grootste stroomverbruikers... heb geen droger en overal spaarlampen, in de badkamer led spotjes...ik snap niet hoe onze stroomrekening al jaren zo ontzettend zuining is..
    het is gewoon zo lastig om steeds eraan te moeten denken na 23:00 de vaatwasser aan te zetten enzo... op de wasmachine het ik een timer das makkelijk

gr Jose

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hangt inderdaad van de regio af zover ik weet. Hier is het 23.00 uur (balen!) , bij m'n ouders 21.00 uur.
    Ik woon overigens ook in zuid-holland, omg rotterdam.
    En m'n ouders wonen in west-brabant.

9. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen

Je hebt of Avond tarief OF nacht tarief.
    Dus je hebt dan dus 2 meters, dag en avond meter OF dag en nacht meter.

Zoals hierboven al vermeld is het tegenwoordig bijna overal altijd nachttarief. Alleen in bepaalde regio's of mensen die al hun leven lang avondtarief hebben kunnen daar nog gebruik van maken.

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Na een fijne jaarafrekening :( ga ik me nog meer bezig houden met zuinig leven. Ik heb dus alleen 1 gas en 1 elekt. meter, is het dan niet mogelijk om zonder veranderingen van avond/nacht stroom gebruik te maken?
    En weet iemand hoe duur het is om de meter aan te passen?

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik kijk daar eigenlijk nooit zo na eerlijk gezegt
    ik was wanneer ik wil wassen of mijn vaatwasser wil gebruiken
    sorry kijk daar nooit zo na
    kan hier ook niet echt word er gek van als hier alles op stapelt na mijn idee hi hi

Share This Page