Mijn dochter van bijna 14 is sinds haar 10e ongesteld. Heel regelmatig maar wel waanzinnig hevig. Nu is ze ongeveer 8 maanden terug aan de pil gegaan. Sindsdien is ze steeds door de pil heen ongesteld. Na 2 weken pil breekt ze al door in alle hevigheid. Ze heeft nu de 3e soort anti conceptie pil ( tevens de zwaarste wat natuurlijk echt niet wenselijk is) maar ook hier breekt ze vol doorheen. De huisarts weet het eigenlijk ook niet meer, kwam nog met een optie van een pil die je non stop slikt ( zonder stopweek) Is er iemand die dit herkent, ondanks de pil erdoorheen komen steeds? Zal een gynacoloog hier iets in kunnen betekenen.
Hoe lang slikt ze de pil achter elkaar? Wordt ze tijdens het doorslikken ongesteld of tijdens de eerste vier (of twee dan dus) weken?
Ik zou zeker een afspraak maken met de gynaecoloog. Sowieso snap ik niet waarom een huisarts eerst zelf aan het klooien gaat met hormonen. Laat eerst maar eens naar de oorzaak van het hevige bloeden kijken. Bijvoorbeeld of er sprake is van endometriose
Haar doel is voorlopig gewoon iedere maand strip opmaken, stopweek. Maar zover komt ze dus niet want na 2 weken word ze al ongesteld. Niet een beetje bloedverlies maar echt een volle week flink
Ze ging inprincipe niet voor de heftige bloedingen aan de pil ( maar hoopte wel dat dat verminderde) maar als anti conceptie. Maar ze is van een keurige menstruatie van iedere 26 dagen naar compleet onregelmatig gegaan door de pil
En zonder pil, is ze dan ook iedere twee weken ongesteld? Ik zou inderdaad een verwijzing naar een gynaecoloog vragen.
nee zonder pil was ze 1x per 26 dagen ongeveer ongesteld. In begin dachten we nog dat haar lijf even moest wennen maar dat lijkt het nu niet. Ze hoopte dat ze "ooit" door de pil eens door te slikken bv. een vakantie zonder menstruatie kon hebben maar dit werkt averechts
En als ze er nu mee stopt? (Omdat ze ‘terug aan de pil’ is?) Als het dan weer regelmatig is, dan zou ik voor nu stoppen (als dat kan, ivm het anticonceptie gedeelte natuurlijk) en zsm een afspraak bij een gynaecoloog regelen. Lijkt me dat die er meer verstand van heeft dan een huisarts.
Hier zelf ook altijd last van gehad. Al sinds puber zijn. Ik heb toen via de gynaecoloog een merk gekregen waarbij het wel goed ging, maar die is uit de handel genomen. Het kan overigens wel zijn dat haar lichaam een wat langere wenperiode nodig heeft en dan is telkens overstappen niet heel handig. En is ze echt nauwkeurig genoeg met slikken? Als het niet verbetert zou ik ook zeker even een verwijzing naar de gyn vragen.
Ze is wel echt nauwkeurig met slikken. Ze heeft deze nu 3 maanden. Ze heeft hem nu voor 3 maanden bijgehaald om te kijken of het verbeterd. Ze slikt hem dan een half jaar, dat lijkt me genoeg om te wennen hoop ik
Zou echt naar een gynaecoloog hiermee gaan hoor. Ik kreeg opmijn zestiende ook de pil om medische redenen. Via de gynaecoloog en het was ook even zoeken naar de juiste. Toch fijner dat iemand die daarvoor geleerd heeft met advies komt.
Ze heeft de pil niet om medische redenen maar als anti conceptie. Mooie bijkomstigheid had geweest als de menstruatie in hevigheid was afgenomen. Maar nu is ze dus zo ongeveer juist iedere 2 weken ongesteld. We kijken nog even 2 a 3 strippen aan of het wellicht gewenning is en anders moeten we met de gynacoloog zoeken naar hetzij een andere pil, hetzij andere anticonceptie
Ik zou misschien wel vast informeren hoe lang de wachtlijst bij de gynaecoloog is, anders heb je kans dat je op dat moment dan nog een aantal maanden moet wachten.
Ik zou inderdaad even verder laten kijken door een gyn, dat kan nooit kwaad lijkt mij. (Al snap ik dat zij dat misschien niet fijn vindt). Maar ik denk ook even stoppen, met bijna 14 heb je toch nog geen anticonceptie nodig, En dan als het weer rustig is over iets anders nadenken/overleggen.
We zijn niet allemaal gelijk natuurlijk, mijn kinderen zijn ook niet zover, maar ik zie ook wel anders om mij heen. En met bijna 14 ben je zeker nog iets te jong voor een zwangerschap.
Dat dus....met een vriendje van 17 en altijd al flink voor gelopen op leeftijdsgenoten is anticonceptie toch echt wel handig
Ik zou ook een verwijzing vragen voor de gynaecoloog. Zou de prikpil nog een optie zijn? Weet niet vanaf welke leeftijd ze dat doen. wbt anticonceptie: jongen van 14 uit de klas van mijn zoon heeft een meisje van 14 zwanger gemaakt. Zelf ben ik al vanaf mijn 14de samen met mijn man, en na een jaar samen had ik die pil daar ook voor nodig (ik slikte hem toen al vanwege hele heftige menstruatiepijn.)