Ze zeggen dat...

Discussion in 'Babynamen' started by pientje1, Oct 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

In beide gevallen hadden we de meisjesnaam al vroeg bedacht, en hadden we meer moeite met de jongensnaam.

De ene keer klopte het dus wel, de andere keer klopte het niet.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja bij ons wel

We waren helemaal blij met de meidennaam bij onze eerste...en veel minder over de jongensnaam

En bij de tweede was de jongensnaam ook helemaal leuk en de meidennaam nog iets twijfel

Toeval natuurlijk :p

3. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Bij de 1e na 1 nachtje slapen al een meisjes naam en het werd ook een meisje, Gelukkig begon de bevalling in het weekend, hadden we nog een nachtje extra voor het geval het wel een jongen zou worden, we hadden echt geen idee voor een naam.

Nu had ik meteen een naam in mijn hoofd, maar het wordt toch het andere geslacht en die naam hadden we rond 12 weken wel gevonden al.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nee voor geen meter.

Bij de eerste hadden we al heel snel een jongens naam en die voor een meid kwam pas met 23 weken op tv voorbij.

Nu hadden we de naam voor een jongen nog steeds en die voor een meid kwam met 8 weken maar was pas echt de naam voor mijn man toen ik 27 weken zwanger was.

2e meid is op komst dus

5. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    We hebben geen jongensnaam en geen meisjesnaam.. Dus nee klopt niet;)

6. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    wij hadden de meisjes naam al.. en zie.. Het wordt een meisje..

7. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier klopte het wel bij de eerste, alleen hebben we daarna de naam nog veranderd, haha!

Nu ben ik ook vnl meisjesnamen-minded, dus ben benieuwd. Maar denk vooral omdat ik die makkelijker vind, hahaha!

8. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Bij onze zoon klopte dit wel. We hadden al heel lang zijn naam (voor ik uberhaupt zwanger was) en een meidennaam kwamen we niet uit. Dit keer lagen beide namen vooraf al klaar en bleek onze buikbaby vorige week een kleine meid te zijn. In dit geval kon het dus ook niet kloppen want beide namen hadden we tegelijk.

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hier klopte het niet wij hadden eerst een jongensnaam en pas sinds kort een meisjes naam we weten al dat we een meisje krijgen sinds 15 weken ;)

10. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    Hier klopte het niet!

11. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    hier niet. meisjesnaam was al duidelijk voor ik zwanger was, maar jongensnaam wisten we niet. We hebben gewacht tot de 20 weken echo en moesten nog even hard nadenken toen het een jongetje bleek :D

12. Lizzy 13

Lizzy 13 Lid

Oct 1, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons wel... Ik wist vanaf mijn 16e dat als ik een dochter zou krijgen dat ze Lizzy zou heten en de eerste is ook Lizzy :)

13. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier ook niet waar.. Vonden een jongensnaam zo moeilijk. Meisjesnaam hadden we al.
    Dus 20 weken echo afgewacht, en toen bleek het een jongetje te zijn! Pas met 31 week wisten we de naam, en gelukkig maar.. want ik ben met 32 week bevallen.;)

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

nee, wij hebben gewacht tot we wisten wat het werd, scheelt de helft aan namenstress! :D toen we eenmaal wisten dat het een jochie werd waren we er wel snel uit

15. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Bij de oudste zeker weten! Wij wisten bij beide niet wat het zou worden, en bij de oudste waren we overtuigd van een meisje. Achteraf zijn we ook blij dat ze geen jongen was, want die jongensnaam vinden we nu niet meer zo bij ons passen. Bij de tweede wisten we het echt niet, ook geen voorgevoel, en we hebben zelfs over de meisjesnaam het langst getwijfeld. Gelukkig zijn we daar nu wel heel blij mee. De jongensnaam die we voor haar hadden bewaren we nu wel, want dat zou echt nog een naam zijn die we voor een eventueel volgend kindje nog wel willen gebruiken!

16. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    hahaha hier had ik alleen maar meidenamen in mijn hoofd en het werd een jongetje.

Dus nee het klopt niet dat je als eerste de naam hebt van het geslacht van je kindje hihi.
    De uiteindelijke naam hebben we ongeveer 8 dagen voor de geboorte bedacht en vastgelegd qua geboortekaartje.

17. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Meisjesnaam waren we het gelijk over eens. Jongensnaam waren we uiteindelijk het wel over eens maar niet met de volle overtuiging als de meisjesnaam.
    En we kregen een prachtige dochter..

Nu hebben we beide namen nog niet, jongens en meisjesnaam niet dus voor deze keer gaat die vlieger nog niet op.

18. beccie

beccie Niet meer actief

bij ons niet,
    ik had bij mijn eerste zwangerschap wel 5 leuke meisjesnamen in mijn hoofd,
    maar voor jongens kon ik echt niks leuks bedenken,
    maar het werd toch een jongetje :D

bij deze zwangerschap heb ik voor allebei geen idee :(

Share This Page