ik ken het gevoel. ik heb met 5.5weken een miskraam gehad en toen ik wist dat ik zwanger was zag ik overal dikke buiken. nu ben ik dus niet meer zwanger en zie ik ze nog steeds. dat is voor mij op dit moment best moeilijk. een vriendin van mij is nu zwanger van de 4de en dat was niet gepland. gisteren zei ik het nog tegen mn vriend. ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op die vriendin. zei wil geen kinderen meer en is dwars door de pil heen zwanger geraakt en ik wil het dolgraag en dan krijg ik een miskraam. begrijp me niet verkeerd, ik gun haar absoluut geen miskraam, maar het voelt zo oneerlijk. maar wat mn vriend al zei: het gras bij de buren is altijd groender. succes allemaal. liefs doris
Ja heel herkenbaar allemaal. De komende drie maanden bevalt er elke maand iemand die dicht bij mij staat, alle drie ongepland zwanger. En wij maar klussen.... Hier wordt trouwens ook regelmatig gevraagd wanner er wat komt, zeker nu we volgende week een jaar getrouwd zijn, en ik reageer altijd met, als moeder natuur vindt dat t tijd is.
Het niet gepland zwanger zijn van andere vrouwen neem ik niet altijd helemaal serieus. Ik weet dat een aantal vrouwen die ik ken behoorlijk bewust zwanger zijn geraakt, maar naar de buitenwereld hebben zij gedaan alsof het hen totaal had overvallen. Vaak om niemand te kwetsen of om geen problemen op het werk te krijgen bijvoorbeeld of om te voorkomen dat andere mensen regelmatig informeren hoe het er voor staat! Zelf heb ik ook aan niemand verteld dat wij min of meer bezig zijn en wanneer ik zwanger ben ga ik ook niet vertellen dat het gepland was. Dan is het me ook "overkomen" en ben ik "blij verrast".
ik zie ze ook overal op duiken...ja werk in een bouwmarkt dus de aanstaande moeders komen verf uitzoeken enzo! En in de stad ook struikel ik er ook bijna over of over zo kleintje van een paar weken
Hier nog zo een die het er soms erg moeilijk mee heeft! Damn..... wat kan je je soms rot voelen he?! Ik gun het andere echt wel hoor, maar waarom wij niet..... Inderdaad zie ik regelmatig meisjes van 20 (niks tegen de mensen die 20 zijn en al kids hebben!) die zwanger van de 2e of 3e zijn waarvan je denkt "die zijn echt nog niet eens aan kinderen toe". Geen verantworodelijkheidsgevoel (dit geld niet voor alle meiden van 20!). IK WIL OOK! Maar het is wel zo als je er mee bezig bent zie je ineens een hele hoop zwangere mensen... Binnenkort bij vriendin op kraamvisite (ze moet nog 6 weken), ppfff wordt wel moeilijk, maar gun het haar zeker. Vooral is moeilijk als mensen gaan vragen: willen jullie nog geen kinderen...Uhh jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa , maar ja dat zeg ik maar niet Maak er vaak maar iets van ... nou onze tijd komt nog wel. Kan moeilijk zeggen dat we druk aan de klus zijn