weet iemand hoe groot die kans is?? Ik moet nu 2 lange weken wachten tot de volgende echo. Vandaag was het vruchtje al te zien in de baarmoeder, en mijn HCG verdubbeld zich super goed elke 2 dagen. Bij 4 weken en 3 dagen was het al ruim 1600 Dit weet ik allemaal omdat ik de laatste dagen goed in de gaten gehouden ben i.v.m. overstimulatie door IVF. Nu ben ik natuurlijk bang dat het alsnog misgaat, je leest het tenslotte zo vaak. Kan ik me al een piep klein beetje zekerder voelen, of wil dit nog helemaal niks zeggen over het de verdere ontwikkeling.
Wat een geweldig hoog HCG heb je! Ik zat toen nog ergens rond de 700 en dat was al hoog. Hier ook een verdubbeling om de twee dagen en alles gaat super. Je hebt nooit zekerheid, maar het is wel een heel goed begin en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik was 4 weken zwanger toen ik de 1e echo kreeg,omdat ik niet wist hoe lang ik al zwanger was. Er was alleen verdikt baarmoederslijmvlies te zien...Ze zei dat het kon uitlopen op 60% miskraam,40% dat het nog te vroeg was. Ik mocht ook 3 weken wachten....die weken waren echt verschrikkelijk! Maar uiteindelijk hebben we het hartje gehoord en gezien en dat maakt alles weer goed! Heb je veel zwangerschapssymtomen? Bij mij werd dat tussen de 1e en de 2e echo steeds meer, dat gaf mij ook wel veel vertrouwen en toch ook wat rust. Ik ga voor je duimen!
THX guusje... Nee, heb eigenlijk helemaal geen symtomen, behalve dat mijn boobs nog altijd enorm zijn, Dat is begonnen tijdens de stimulatie en blijft nu al de hele tijd zo. Denk dat dat dus wel een behoorlijk goed teken is... Hoop stiekem ook dat ik de komende 2 weken langzaam wat meer ga voelen, gewoon voor de zekerheid. Maar als ik nu de komende 2 weken nog altijd niks voel, hoop ik in ieder geval maar dat er geen heftige krampen of bloedverlies komen.
Met 5 weken al een vruchtje zien is echt heeeel snel!!!! Normaal zie je die met 6 weken Dit is dus al een heel goed teken hoor! Vaak begint het hartje rond de 6e week te kloppen, dus bij jou zal dat ook een dezer dagen wel gaan beginnen!! Perfect gewoon !!! Over 2 weken zal je vast veel meer goeds zien
ik vind dat netjes hoor mijn hcg was bij 4 weken en 3 dagen 1725 dus ikke was super blij bij me miskraam en bbz was die erg laag dus ikke was happy en jij krijg over 2 weken mooi hartje te zien
THX Astrid en Bengeltje... alle dokters zeggen ook dat het er erg goed uitziet op het moment...maar ja...ze zeggen ook, echte zekerheid hebben we pas over 2 laaaaaange weken... XXX
Zekerheid heb je pas als je de 12 weken voorbij bent. Want ook met een kloppend hartje kan het helaas nog misgaan. Maar gelukkig is die kans erg klein. Hou je vast aan de mooie HCG-waarde en de goede echo, hopelijk over twee weken weer goed nieuws!
daar heb je natuurlijk gelijk ik... het zijn gewoon helemaal 9 spannende maanden....denk dat ik me voor elke echo wel weer zorgen zal maken of alles naar plan verloopt van binnen...
Het blijft allemaal heel onwerkelijk en een wonder, zeker als je lang bezig bent geweest met behandelingen om zwanger te worden. Wij zijn onder controle gebleven van de gyn en hadden daardoor elke keer een echo. Ik leefde er elke keer enorm naar toe. Vlak na de echo was je gerust, daarna begon je toch weer steeds meer zenuwachtig te worden. Eerst toeleven naar de 12 weken-grens, daarna ga je je weer zorgen maken over de 20 weken-echo, dan hoop je dat het niet veel te vroeg geboren zal worden en dat je de 28-30 wekengrens haalt. En zo blijf je bezig. En als je kindje er eenmaal is, blijf je ook een bezorgde en beschermende mama. Hoort er allemaal bij! Succes met je volgende echo!
Ik had met de eerst echo 5.3 (weinig te zien) 1700 hcg-tjes. paar dagen later veel bloedverlies, naar het ZKH. Een kloppend hartje . Een week na de eerste echo weer bloedprikken en had 19000 hcgtjes. En totaaaaal geen kwaaltjes ook niet gehad Behalve heel vaak bloedingen.
THX Jippe....maar na 9 maanden zenuwen, krijg je er zooooo'n mooi kadootje voor terug hè...tis het allemaal waard... ow Tante Mars, dat lijkt me behoorlijk eng, bloedingen tijdens de zwangerschap. Gelukkig is het allemaal goed gegaan...
Bij mij vielen de kwalen ook wel mee hoor, alleen mijn boobs waren ook flink gegroeid en hylarisch pijn! Verder niet misselijk ofzo, was echt een koffieleut en dat drink ik nu al 2 maanden niet meer.. Succes in deze tijd, ik weet hoe zenuwslopend de weekjes zijn! Gewoon positief blijven denken, naar mijn idee helpt dit ook! Groetjes Guusje
Meid het ziet er helemaal goed uit!!! Jeetje wat onzettend fijn dat je zwanger bent! natuurlijk maak je je zorgen, dat hoort erbij en vooral nu jullie zoveel moeite hebben gedaan voor dit kindje. Je zult zien dat het allemaal goed blijft gaan! Liefs en probeer te genieten! Selma
Ja uiteindelijk wel, vanaf 30 weken was het niet meer leuk. Hoge bloeddruk geen leven groeiachterstand weinig vruchtwater verkalkte placenta. Ingeleid met 37 weken (daarvoor ook een aantal keren opgenomen) en met 38.3 pas bevallen. in de inleid tijd is meisje nog mooi gegroeid van 2000 gr naar 2710 gram WOeii.. Nog maar 12 nachtjes slapen voor jou..
ja...het gaat vooruit bij mij... denk ook langzaam een nieuw kwaaltje te ontwikkelen. ben de laatste dagen zo ontzettend moe, wil alleen maar slapen, en val zelfs 's middags op het balkon tijdens het lezen in slaap... Ow wat een zenuwslopende zwangeschap moet jij gehad hebben, Tante Mars. Geniet maar dubbel en dwars van jullie klein wondertje...