Ik zou gaan omdat je dat al hebt toegezegd. Als het vreselijk is, weet je dat je de volgende keer meteen nee moet zeggen. Als het écht vreselijk is, stap je gewoon op met desnoods een smoesje.
het lijkt mij geen belangrijk etentje. met dat bedrijf heb je niks en met jouw familie botert het niet erg. keuze snel gemaakt toch? jammergenoeg heb je al toegezegd en belofte maakt schuld. richt je gewoon op de mensen die je wel leuk vindt.
Blèh, verschrikkelijk die verplichte familie etentjes waar iedereen geforceerd leuk en gezellig zit te doen. Afschuwelijke hypocriete vertoningen altijd, je prikt er zo doorheen. 😏 Vanzelfsprekend niet gaan dus, besteed je tijd en energie aan je eigen gezin en lieve vrienden, veel waardevoller! Je doet het toch nooit goed zeg je, dus dan maakt het ook niet uit wat ze van je denken als je niet aanwezig bent. Ik zou daar overigens wel gewoon eerlijk over zijn zonder emotioneel te worden. 😑
Waarom kaart je niet gewoon bij ze aan wat je gehoord hebt? Dat het etentje vanwege het bedrijf zou zijn en dat je om die reden eigenlijk niet wilt komen? Ik heb zelf een hekel aan smoesjes: dat lost niets op, zorgt alleen voor scheve gezichten/onbegrip en maakt de situatie dus nog erger. Ik zou uitspreken wat er op je hart ligt (als mededeling, niet als een probleem wat zij op moeten lossen) en vervolgens zelf de keuze maken of je komt of niet. Wees gewoon open en eerlijk, dan weet iedereen wat er speelt en wat ze aan je hebben.
Trouwens: Als het echt van het bedrijf is en als het echt waar is dat ze jou liever zien gaan dan komen, waarom ben je dan uitgenodigd? Is het dan wel waar dat ze eigenlijk niet op je zitten te wachten, of voelt het voor jou alleen maar zo?
Voor mij werken deze dingen altijd heel simpel. Ik ga echt niet ergens zitten waar ik geen zin in heb of niet mezelf kan zijn. Het is niet herkenbaar, maar ik zou het niet eens overwegen. Zou ook gewoon aangeven sorry ik kom niet eten bedankt voor de uitnodiging. Als niemand je vraagt waarom en bijv zelf conclusies of oordelen zouden vellen.. nou ja dan moet je maar gewoon heel opgelucht zijn dat je niet bent gegaan. Een smoes zou ik niet eens verzinnen.
Ik zou echt niet naar een etentje gaan waar ik mij absoluut niet op mijn gemak zou voelen. Zou dus gewoon afzeggen...als je toch al het zwarte schaap bent zou het ook niks uit moeten maken.
Wie heeft jullie uitgenodigd en waarom? Dat dus. Ik zou wél gaan, en regelen dat ik naast de mensen zit, waar ik het wel gezellig mee kan maken. Je oma en zus bijvoorbeeld?
Mijn vader heeft ons uitgenodigd, hij vroeg ons voor een familie-etentje om het jaar af te sluiten. (en de kleinkinderen krijgen een cadeautje) Het is allemaal wat ingewikkeld wat ik hier niet ga neer zetten, met mijn ouders is het laatst uit gepraat. Maar met de 2 stellen valt niet te praten want de één ontkent en de ander stelt eisen waar over ik wel of niet mag praten. Om mijn ouders en overige broers/zussen wil ik wel gaan. Ach we gaan wel, maar als ik persoonlijk wat hoor van degene die mij niet mee willen dan zeg ik af. En de volgende keer vraag ik waar precies het uitje van is. O ja wij gaan gezellig bij oma zitten!!
nou als ik het allemaal zo lees. Zou ik al geen zin hebben. Zou dan ook niet gaan. Net doen of je elkaar mag zeker..nee dan zou ik bedanken. en als ze dan bellen of iets, dan zou ik zeggen, nee dankje, ik ben toch het zwarte schaap en heb geen zin in schijnheilig gedoe!