Hulp gevraagd, hoe lang ben ik zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door WijPlus1, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WijPlus1

WijPlus1 Lid

26 aug 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag. Ik ga eerst het hele verhaal vertellen zodat duidelijk wordt wat ik gedaan heb en wat er gebeurd is, waardoor ik niet goed weet wanneer ik zwanger ben geworden.

Vorige maand (juli) had ik ernstig het gevoel dat er iets vreemds gaande was in mijn buik en dacht dus zwanger te zijn. Ik werd een week te vroeg een soort van ongesteld (de bloeding was erg kort, maar wel echt aanwezig). Ik dacht dat het misschien een innestel bloeding was geweest, omdat het een week na mijn conceptie was. Gelijk een test gedaan, maar deze was negatief. Dus had ik het gevoel gewoon ongesteld te zijn en dus niet zwanger. Augustus brak aan en ook in deze maand nog steeds last van trillen, duizeligheid, moeheid en een vreemd gevoel in mijn buik. Niet aan zwanger zijn gedacht, het was een negatieve test en nu wel geoefend, maar niet het idee zwanger te zijn. Een week later had ik een verdikte schildklier en ben ik naar de huisarts gegaan. Hieruit kwam naar voren dat ik teveel witte bloedlichaampjes aanmaakte. Thuis ben ik na gaan denken en op internet gaan zoeken. Dit kan dus te maken hebben met zwangerschap. Ik had de 20e ongesteld moeten worden, maar ook dit was nog niet gebeurd, maar ach, vorige maand week te vroeg, dus nu week te laat is misschien niet zo gek. Maar toch vrijdag maar even een testje gedaan, en ja hoor! ZWANGER!

Vandaag een ovulatie test gedaan. Die geeft zoals de foto weergeeft 3+ aan en dit zou 5 + weken zijn. Als ik uitreken bij alle sites zou ik nu 4,5 week zwanger zijn als we uitgaan van laatste ongesteldheid. Zou het dus zo kunnen zijn dat ik al langer zwanger ben? 9 weken dus?

Alvast bedankt voor het lezen van het hele verhaal.

2. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Alleen een echo kan uitwijzen hoe lang je precies zwanger bent. Ik zou een verlos bellen en daar je verhaal uitleggen. Zij plannen dan een echo om te kijken hoe lang je zwanger bent.

3. SchoesjeR

SchoesjeR Niet meer actief

Gefeliciteerd :)
    ik zou morgen even de vk bellen en je huisarts, soms heb je te veel hcg dat de test het niet aan kan en dan neemt hij het gemiddelde en dus 3+ dus dan ben je misschien wel 5+ of zelfs 9 weken, ik denk zelf niet dat je 9weken bent want dan had je echt al een positieve test moeten hebben waarom nu wel een positest en toen niet zo raar zijn.
    Gewoon bellen meid

En ga genieten meid

4. WijPlus1

WijPlus1 Lid

26 aug 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reactie.

3+ op de CB test zou betekenen 5weken of langer volgens de beschrijving. Is ook maximale wat hij aan kan geven.

De eerste test heb ik gedaan op eerste dag van bloeding, niet van eigenlijke NOD, vandaar mijn twijfel.

Ik geniet zeker, maar heb zoveel vragen.

5. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Gefeliciteerd! Heb je tussendoor niet meer getest? Tja bij een innesteling test je nog niet positief. Het zou natuurlijk kunnen!
    Ik zou even de vk bellen! Succes en geniet er van!

6. scrat

scrat Niet meer actief

dat wilde ik ook zeggen. het kan best dat je een week later wel een positieve test had gehad en je nu dus verder bent.
    Succes!

7. WijPlus1

WijPlus1 Lid

26 aug 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    De VK geeft aan dat dit dus heel onwaarschijnlijk is. Zei geeft aan dat ik bij de eerste dag van de innesteling al een positieve test had moeten hebben omdat het hormoon dan al aangemaakt word. Dus gaan we uit van 5 weken nu, anders komt het er bij de termijn echo uit geeft zei aan.

Deel Deze Pagina