Klaasje, de namen die in het onderzoek worden genoemd binnen het kader "lage sociale klasse" vind ik ook echt van een andere orde dan Milan, Mika of Kyara. Ondanks dat het dus ook op een 'a' eindigt en dus impliceert dat het een naam uit de lage salarisklasse is.
Ja want je IQ is zeker afhankelijk van je naam.. Als je iets niet mooi vind, kun je dat gewoon zeggen, maar dit is gewoon een gemene rotopmerking.
Ik vind sommige namen ook wel ordinair, maar een naam bepaald zeker niet of je op een universiteit wordt aangenomen, of een baan krijgt. Dat heb je toch echt zelf in de hand. Sommige reacties hier zijn pas ordinair. Ts fijn dat ze eruit zijn en leuk dat je het laat weten
Kun je zien dat het maar om gemiddelden gaat. Aangezien ik Tamara heet en mijn vader (gelukkig voor hem in deze tijden) absoluut niet in de lagere salarisklasse valt. En al was dat wel zo, who cares..
Vind het absoluut niet netjes hoe mensen hier reageren op de naam. De namen zijn ook niet mijn smaak, maar gaat ze toch niet helemaal afkraken?!
Leuk dat jullie DE namen voor jullie kind gevonden hebben. De namen zijn ook niet mijn smaak, maar als iedereen z'n kind Sophietje noemt is het ook wat saai.....
Zullen je vrienden blij mee zijn dat je het zo op een openbaar forum neerzet. Zeker in combinatie met de namen van zijn kinderen. Milan/Mika is echt leuk... Kyara vind ik minder...als dat afgekort wordt dan heb je al gauw het automerk Kia. Ieder zijn keuze denk ik dan maar
Rijst met goulash uit een blikje want andere lust mijn zoon met verhoogt iq en een y in zijn naam het niet
Mijn dochter heet Sara. Eindigt op een 'a'. Is dat dan ordinair of niet? Hahaha. Wij eten lasagne. Maar gister had ik pizza. Eindigt ook op een 'a'
Dat mensen er over nadenken in welke klasse je valt met een naam..je kiest toch gewoon een naam die je mooi vindt?? Mijn man z'n naam eindigt met een Y en die van mijn kinderen met een A (inderdaad een langere naam, vond ik mooier ivm de korte achternaam)...toch vallen wij niet onder de lagere salarisklasse...en dat met 3 leden in het gezin die daar dus blijkbaar onder horen te vallen
Men draait het ook erg om; het is niet zo dat je met een bepaalde naam per se tot een bepaalde 'klasse' hoort, maar simpelweg wel dat bepaalde namen vaker in bepaalde lagen van de samenleving worden gegeven. Noemt een hoogleraar getrouwd met een minister (ik zeg maar wat he) hun kind Sheneequa, dan heeft dat kind écht geen andere 'kansen' dan als ze Anne-Floortje had geheten. Het was volgens mij ook een tijdje een trend om juist in de wat lagere sociale 'klasse' (vooral in de VS trouwens) je kind een naam te geven die juist veel in de hogere klasse werd gegeven; daarmee krijgen die kinderen ook geen betere kansen. Maar goed, veel van dit soort onderzoek vindt plaats in de VS en daar is écht wel een andere cultuur dan hier. Hier kan vooralsnog sowieso iedereen gewoon fijn naar een goede school en vervolgens een goede vervolgopleiding, ook als pap en mam niet veel verdienen. (Mijn ouders en schoonouders hebben het bv nooit breed gehad, alle vier laag opgeleid, maar ik en mijn man hebben alle kansen gekregen en benut; was ons inde VS niet gelukt, onafhankelijk nog van onze namen ). Maaaaarrr goed
Mijn schoonfamilie heeft ook eens gezegd dat alle namen die eindigen op een -a echt "kampnamen" zijn. Jawel.. mijn naam eindigt ook op een -a (ook al staat mijn naam altijd in de namen top 5 XD ) Is er iets dat ik al kan eten nog VOORdat ik zwanger word?! kunt niet vroeg genoeg beginnen haha.
Anna, Emma, Sophia, Laura, Olivia, Sarah, Lea, Victoria, Kara, Mia, Vera, Alexia, Lisa, Elisa, Lotta echt allemaal kaai ordi en aso!!!!! ahahhaahh