Ik heb een zoontje van 4 en heb dit jaar voor het eerst ouderschapsverlof opgenomen. Dit was voor de periode van een half jaar, 1 dag per week (van 9 uur per week). Ik heb van mijn werkgever alleen een brief gehad met de bevestiging van welke tot welke periode ik ouderschapsverlof op zou nemen. Nu ben ik zwanger van de tweede en na de geboorte zou ik graag het restant van mijn zoontjes ouderschapsverlof verder op willen maken, gevolgd door het ouderschapsverlof van mijn tweede kindje. Ik vroeg me af of ergens bijgehouden wordt, hoeveel ik al opgemaakt heb en hoeveel ik nog tegoed heb. Of moet ik dat zelf bijhouden en berekenen?
Beste Sneeuwmees, Zoals je in ons openingstopic kunt lezen, kan UWV geen vragen over het ouderschapsverlof beantwoorden. Dit is een regeling die niet door UWV wordt uitgevoerd of gecontroleerd. Informeer bij je werkgever hoe lang je nog verlof kunt opnemen. Kom je er met je werkgever niet uit? Neem dan contact op met Informatie Rijksoverheid. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare