Graag even jullie mening Wij hebben via social deal een fotoshoot gedaan bij een fotograaf. Helaas zijn de foto's mislukt; niet scherp, overbelicht. De fotograaf beloofde ons dat we een nieuwe shoot kregen. Helaas hebben we hem niet meer kunnen bereiken. Social deal benaderd en zij kunnen ook geen contact met hem krijgen. Nu bieden ze ons een social deal tegoed aan van 7,50.. shoot kostte 58 euro. Ik ben het er niet mee eens, het lijkt mij redelijk wanneer we het gehele bedrag terugkrijgen, of ben ik nou onredelijk??
Ik zou het hele bedrag terugeisen of een hele nieuwe fotoshoot. Waarom meebetalen aan een fotoshoot met mislukte foto's? Dan heb je er toch helemaal niks aan gehad?
Dank voor je reactie. Hij is wel gemaakt inderdaad maar de fotos zijn niet goed, de fotograaf heeft per mail ook toegegeven dat de fotos mislukt zijn.
Dat is inderdaad ook mijn idee.. nieuwe shoot heeft hij aangeboden maar er is geen contact meer mee te krijgen. Naar mijn idee moet social deal het dan netjes oplossen.
Jeetje, dit is wel een erg groot verschil, een beetje verlies kun je nemen, maar hierop verlies je EUR 50 , ik zou er dan ook niet mee accoord gaan.
Aan wie heb je betaald? Zoals ik het nu lees heb je deze shoot gekocht bij social deal, dan zijn zij ook verantwoordelijk voor hoe het wordt uitgevoerd. Een mislukte fotoshoot kan natuurlijk niet, ik zou ook alles terug eisen of een shoot bij een andere fotograaf.
Alles terug eisen. Smaken kunnen verschillen, en als je de foto's gewoon niet mooi gevonden had hadden ze uit coulance nog wel dat tegoed aan kunnen bieden. Maar mislukt is een heel ander verhaal, zeker als ook de fotograaf dit zegt. Dat is net zoiets als een kapot product kopen. Vervangen die handel.
In de Grondwet staat: elk gekocht product dient een deugdelijk product te zijn. Waarom zou je dan akkoord gaan met 7,50?! Je hebt RECHT op een DEUGDELIJK product dus minder NIET accepteren! En NEE, je bent niet onredelijk hoor! Als het zo zou werken dan is het makkelijk verdiend voor zo'n fotograaf. Sorry hoor, maar je moet gewoon voor jezelf opkomen! Als iedereen op zo'n manier zijn geld maar mag verdienen zou het een mooi zootje worden Succes!
Ik zou er ook niet mee akkoord gaan.. Zelf ook iets gehad met vakantieveilingen wat hun duurder aanschreven dan het echt was. Het verschil heb ik in een tegoed terug gekregen. Met 7.50 proberen ze er zich wel heel makkelijk vanaf te werken
De fotograaf heeft via de mail toegegeven dat de shoot mislukt is, beter kan niet voor je!Hiermee kan je aantonen dat het niet alleen jouw mening is. Je hebt recht op een nieuwe shoot of geld terug .
Ik ben inderdaad blij dat hij dat gedaan heeft. Hij zei zelfs; ik schaam me diep! Hoef ik iig niet aan te tonen dat de fotos niet goed zijn.
Maar kan je hem niet via de mail bereiken? Je weet toch ook wel een naam? Als hij hem overnieuw schiet, probleem opgelost toch?
We hebben geprobeerd; telefonisch (voice mail ingesproken), mail, whats app, facebook, bericht via website..niet te bereiken. Vervolgens hebben ze van social deal hetzelfde geprobeerd zonder resultaat.. heel apart..
Ik ken 'social deal' niet maar als zij geen vervangend product/dienst kunnen leveren, een nieuwe soortgelijke photoshoot dus in dit geval, sta je juridisch in je recht om het volledige aankoop bedrag terug te vorderen. Even schriftelijk doen en een termijn stellen van twee weken. 🤓
Nee ik zou hier zeker niet mee accoord gaan Of een nieuwe shoot of je geld terug! Volhouden hoor....!!
En dat ze je dan ook nog niet eens geld terug willen geven, maar 'tegoed' voor hun eigen website.. Best erg dat ze het je überhaupt aan durven te bieden, eigenlijk 'Hoi, je hebt 58 verspild aan een aankoop op onze website, jammer zeg. Hier heb je 7,50, want we hopen dat je daarmee nog een keer iets koop via onze website, zodat we naast die 58 verspilde euro's, nog wat meer aan je kunnen verdienen.'. Dus eh, nee, niet mee akkoord gaan
Dat staat niet in de Grondwet, maar ik ben het verder helemaal met je eens. Desnoods rechtsbijstand inschakelen, zodat je in elk geval weet wat jouw positie is. Mislukt is natuurlijk ook een ruim begrip.
Het zou coulant zijn om de shoot vergoed te krijgen. In geld of natura. Ik zou hier geen genoegen mee nemen. Ben zelf ook klachtbehandelaar. Dan wel in een heel andere branche, maar vind dit erg karig.