zebrapad..

Discussie in 'De lounge' gestart door cactusje, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    In Zwitserland stoppen ze 10 meter voor een zebrapad. Echt super keurig. Wist niet wat ik meemaakte de eerste keer dat we daar een zebra overstaken.

2. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    En wat vinden jullie van fietsers die tijdens het rijden een koptelefoon
    Oortjes in hebben of een mobiel in hun handen.
    Zo gevaarlijk.Ze zouden een bekeuring moeten krijgen.
    Het zelfde voor rijden zonder licht.
    Nederland is dat betreft te mild

3. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ja rijden op de fiets zonder licht, nog zoiets! :$ Mega gevaarlijk en zie het echt te veel!!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben in Amerika op plaatsen geweest waar het verkeer zo'n beetje drie blokken stil lag, zodra iemand een voetganger of fietser zag. Wist niet wat me overkwam. haha. Dat is dan ook weer overdreven. Misschien dat de angst aangeklaagd te worden mee speelt?

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    maar op zich is rechtdoor op dezelfde weg gaat voor soms wel moeilijk in te schatten.
    vooral voor de autobestuurders die dan niet weten of ze een lopend persoon nou voor moeten laten gaan.
    met de theorie voor de bromfiets zeiden ze toen kijk je hem in zijn oor dan rij je door.
    dan vind ik het zelf net wat makkelijker in te schatten of de loper voorrang heeft

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind die regel echt niet zo ingewikkeld. Maar goed, mijn theorie wordt natuurlijk constant opgefrist doordat ik zelf verkeerslessen geef. Weliswaar op basisschool niveau. Maar in ieder geval komen de belangrijkste regels elk schooljaar wel weer een paar keer voorbij. :D
    Maar ik zie deze regel in de praktijk inderdaad vaak mis gaan. Uiteindelijk vind ik het dan veiliger om af te spreken dat voetgangers nooit voorrang hebben, uitgezonderd zebrapaden en verkeerslichten.

En misschien zouden we gewoon bij elk zebrapad gewoon weer een poosje een bord neer moeten zetten.

"Dit is nou een zebrapad.
    Voetgangers hebben hier echt voorrang."

Laat elke basisschool klas zo'n bord maken en je hebt tegen minimale kosten binnen een maand alle zebrapaden voorzien van deze heldere instructie.
    Als we dan ook nog eens gaan handhaven (of afspreken dat voetgangers een halve baksteen bij zich mogen dragen :D;)), dan komt het misschien nog wel eens goed bij onze zebrapaden.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Een van de voordelen van een rolstoel als ik mijn voorwielen op een zebrapad zet stoppen ze echt wel.
    Maar inderdaad het lijkt over het algemeen een uitzondering g tegen woordig

8. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Hier in het dorp is het helemaal erg. Er rijden minimaal 2 auto's door voordat er één stopt. En dan sta ik duidelijk met 2 kinderen (1 in kinderwagen) voor het zebrapad te wachten tot ik kan gaan lopen. Alvast gaan lopen is hier veel te gevaarlijk.

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik wacht altijd wnat hier rijden ze ook vaak door. Zelf stop ik wel altijd, straks rijd je wel iemand aan en het zijn nu eenmaal de regels.
    Ik heb wel dat ik het soms te laat zie dat iemand bij een zebrapad staat. In de straat van mijn werk is het soms echt niet te zien, ik rij in die straat zo voorzichtig mogelijk. Maar zelf dan gebeurd het weleens dat ik perongeluk doorrijd. Dat komt omdat er ook parkeerplaatsen zijn en als de auto's dan voor de stoep staat zie je het niet altijd.
    Maar ik zal nooit bewust doorrijden.
    Sinds ik een een rijbewijs heb besef ik wel pas hoe vervelend fietsers zijn. Die kijken niet of zitten met de telefoon en doen alsof de verkeersregels voor hun niet gelden.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

11. Bloemchen

Bloemchen Lid

8 feb 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moest gelijk aan een pink denken ;)

12. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik woon in grensgebied, dus veel Duitsers en ja, die stoppen altijd. Paar weken terug in Frankrijk. Wilden bij zebra oversteken, zag Duitser aankomen, remde netjes af en stopte!

Ik stop overigens ook altijd voor een zebra als er mensen willen oversteken. Heb ook nooit ervaren dat er niet gestopt word hier in de stad.

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ja bizar hé. Hier in het dorp valt het nog wel mee maar in de stad moet je een zebrapad over als je naar de parkeergarage gaat. Laatst een vrouw (jaar of 40-50 dus geen student) die op de fiets nog wel even doorgaat. Het scheelde geen 5 cm en had ik mijn kinderwagen (met dl naar mij toe) een klein zetje had gegeven had ze er gelegen (ik liep al op het pad). Heb dr toch wel even nageroepen dat ze toch wel beter uit dr ogen kon kijken. Stom mens... Nu moet ik wel zeggen dat ik normaal het vooral in mezelf zeg maar nu ik zwanger ben krijgen ook vreemde het te horen als ze iets belachelijks uithalen en dan niet in mijzelf.
    Overigens heb ik ook meegemaakt dat ik werd ingehaald in een dorp door een busje terwijl ik stopte om een schoolklas kinderen bij het zebrapad te laten oversteken. Had bijna de politie gebeld.

14. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Tijdje terug liep er een schoolklas over op het zebrapad. Dus ik stop netjes met mijn fiets. Nou die leerkracht keek of hij het nieuwe wereldwonder gezien had. 'Rijdt u maar Door mevrouw' uhhh nee hoor jullie hebben voorrang...

Waar ik trouwens een hekel aan heb zijn fietsers die denken dat ze overal voorrang hebben. Ook op een zebrapad. Daar mogen ze ook flink op controleren. Levensgevaarlijk.

15. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik stop altijd en rem inderdaad al ruim vantevoren.
    En zoals Bambi93 zegt... de fietsers die op een zebrapad fietsen, dus niet lopen, die vind ik mateloos irritant!
    het is een voetpad geen fietspad!

16. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Bij onze school... niet normaal! Ik heb al 2x meegemaakt dat ik met de auto stond te wachten op ouders met kinderen die wilden oversteken, werd ik gewoon voorbij gereden door een auto die het allemaal maar veel te langzaam vind gaan! My god, neem een andere route als je niet langs de school wilt. Super asociaal!

Overigens heb ik ook daar al een paar keer meegemaakt dat ouders met kinderen in de auto niet stopten voor ons, ik bekijk die ouders meteen met andere ogen. Lekker voorbeeld voor je kinderen zeg!

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja, ik rem ook als ik zie dat er iemand wil oversteken, maar eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat sommige mensen zich als lemmingen gedragen hoor :x. Mensen die bv. nog even achterlangs de auto lopen (met kind!!) als ik achteruit rijd. Gelukkig heb ik parkeersensoren dus ik hoor het direct, maar ik vervloek die mensen echt. Of gewoon blind oversteken zonder even te kijken (want ik heb toch voorrang!!!!). Of nog sneeeelllll ff oversteken terwijl de stoplichten voor auto's op groen gaan. Zo dom. Ik ben zelf van mening dat gelijk hebben niet altijd wil zeggen dat je dan dus maar je gang kan gaan. En dat er op je grafsteen staat "maar ze had gelijk" ..

Het komt van twee kanten. Inzicht en inschattingsvermogen in het verkeer hebben geldt voor beide kanten. En gemotoriseerd verkeer moet zich aan de regels houden en de mensen die nog even een extra dot gas geven mogen ze wat mij betreft het rijbewijs afnemen.

18. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik zou echt niet snel iemand een poot uitdraaien. Maar zo een idioot vraagt er gewoon om. Als je willens en wetens iemand van een zebrapad durft aan te rijden dan mag je van mij betalen ook.

19. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik stop zeker altijd voor een zebrapad. Maar wat ik wel een bijzondere ontwikkeling vind, is dat de mensen lijken te denken dat ze in een straal van 50 m ook voorrang hebben bij het oversteken. Dus bijv 10m naast het zebrapad oversteken en dan ook nog woest worden als je niet stopt.

20. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    9 van de 10 x kijken mensen ook gewoon de andere kant op, alsof je er gewoon niet eens staat..
    (met je kids voor en achter 1, naast 1, plus je boodschappen, midden in de hozende regen/hagel)
    zij zitten lekker droog (vaak oudjes ook nog!!)
    of inderdaad mannen met een klein pikkie .. agressief doorgassen.

Belachelijk, totdat ze er 1 voorop de bumper hebben kleven..
    dan janken zeker.. sukkels

Deel Deze Pagina