Nou echt.... Bel ik de gemeente met mijn verhaal, moet ik van hun per direct de politie bellen.... Gedaan, mevrouw is in bespreking (dat kan) en ik wordt wel teruggebeld, maar geen idee of dat vandaag is...... Ik mocht ook de GGD bellen, maar heeft dat zin dan? wat doen die?
Politie zegt trouwens dat die voorlichting vorige week is geweest, maar van vanavond wisten ze niets??
De GGD werkt met dit soort zaken vaak samen met politie en justitie. Bij de GGD moet je denken aan kinderpsychologen die veel meer uit jou kind kunnen halen dan wij. Dus ja, een telefoontje kan nooit kwaad.
Voorlichting van vorige week was voor ouders waar het kind nu op de zorgboederij zit. Vanavond dus voor ouders zoals jullie.
heb de GGD gesproken, zij vinden het raar dat ik idd geen uitnodiging had, die had ik wel moeten ontvangen... Voor dit moment is het advies: rustig blijven de politie afwachten en kijken of er deze week een geschikt moment is om met mijn zoon om tafel te gaan. Dat hoeft niet direct, ik moest kijken naar een geschikt moment, maar wanneer is dat??
Ik denk dat er nooit een geschikt moment voor zo'n gesprek is.. Maar jij kent je zoon het beste, dus probeer een rustig en prettig moment te vinden dat je open met hem kan praten. Denk dat je zelf wel aanvoelt wanneer dat is. En rustig blijven.. Kan me enorm goed voorstellen dat dat nu niet echt lukt, maar begrijp wel dat ze dat advies geven.. Heel veel sterkte!
Ik ga gewoon een moment inplannen voor dit weekend of morgenmiddag, dan kan ik regelen dat de 2 kleintjes bij oma zijn, want zelfs al duurt het gesprek maar 10 min, in hopelijk het beste geval, ik wil daar geen kleine kinderen bij hebben. Bovendien wil ik met mijn zoon alleen praten, dus zonder mijn man erbij (is zijn stiefvader) Ik denk dat het voor mijn zoon makkelijker praat, zonder mijn man erbij nl, mocht er wél wat gebeurd zijn. Ik verwacht het enerzijds niet, maar goed, wat er toen gebeurd is, klopte ook niet helemaal, maar goed, je gaat niet per direct wat denken.
Inderdaad, je andere kindjes moeten daar niet bij zijn. Weet je wat het is, jij komt altijd op mij over als een hele sterke vrouw, die heel veel weet. Daarom denk ik ook dat je, mede doordat jij als moeder weet hoe je kind is, het best zelf kan aanvoelen wanneer het juiste moment is en wat je het best kunt vragen/zeggen. Al hoewel dat in deze situatie heel lastig is en je jezelf waarschijnlijk nu helemaal niet "sterk" voelt.. Het is ook heel logisch dat je niet meteen ergens iets achter gaat denken, en natuurlijk kan het moment komen dat je denkt 'had ik nu maar.....' Maar dat weet je gewoonweg nu niet. Ik hoop in ieder geval uit de grond van mijn hart dat je zoon er uiteindelijk helemaal niets van heeft meegekregen/meegemaakt!
Hij is op vrije voeten en is ondertussen in therapie gegaan. ''Ik wil er niet lichtvoetig over doen, maar het gaat hier volgens mij niet om een grote zedenzaak. Het was meer seksueel experimenteren'', stelt raadsman Ruarus. Ik vind dit stukje best schokkend.. Hij is gewoon vrij! En het was maar gewoon experimenteren? Echt echt echt heel slecht van deze man..
Elke zedenzaak is toch ernstig. Zeker eentje waar kinderen bij zijn betrokken. Mamabri, heel veel sterkte met jullie onzekerheid en het gesprek met je zoon.
Tja, weet je, ik doe mijn best wel als mama zijnde, en ik weet ook wel veel, maar dit soort dingen gaan mij boven mijn pet hoor. Ik vind het gewoon ook heel moeilijk om dit te gaan bespreken, zonder echt advies van een deskundige......