Hoi dames, Ik wil ff wat van me afschrijven,ik ben nu bijna 9 weken zwanger en een collega van mij is 8 weken zwanger,wat waren we blij,echt leuk met zn tweeen. Hoor ik vandaag van me werkgever dat ze gisteren haar eerste echo had en ....het zat niet goed het hartje klopte niet ,was bij 6 weken gestopt met groeien...ik vind het zo erg he,en nu ben ik zo in de rats,en bang ik heb 19 April me 1ste echo...en ik voel me zo naar...,ik ben meteen bang dat dit mij ook zal overkomen,ik heb in totaal 4 miskramen meegemaakt,maar ook 3 heerlijke kids. Ik ben zoiezo gezegend,maar toch.....ik moet positief blijven.Oja en in een opwelling heb ik een zwtest gebruikt die ik nog over had,en de streep was goed posi ,maar geen knaltest zoals ik had,ohh ik weet het zo stom van me nu ben ik helemaal van slag.Ik ban al sinds 6 weken misselijk dat ik zelfs medicatie heb gekregen voor het spugen ,heb pijnlijke borsten en ben oververmoeid,je zou denken dat alles goed gaat..en dat voelde ik ook voordat ik hoorde van mijn collega..pfff Nou zo dat lucht op......thnx Liefs S
Als je je zo zorgen maakt, is het dan een idee om te vragen of de echo iets eerder kan? Ik kan alleen spreken van de andere kant. Een familie-lid bleek zwanger net toen het bij mij mis ging. Ze hebben zich tot de eerste echo zorgen gemaakt en niet kunnen genieten. En ik vond dat zo naar voor hun. In ieder geval een dikke knuffel!
Ik snap je angst heel goed maar wat bij een ander gebeurt hoeft niet perse bij jou ook te gebeuren...denk maar dat het in de meeste gevallen goed gaat! Als je erg onzeker bent, kan je dan niet een echo aanvragen (met 9 weken)?? je zegt dat je al miskramen achter de rug hebt...is toch een reden om eerder te gaan??je zou nu wel een hartje kunnen horen met inwendige echo...
Hoi Speransa, het nichtje van mijn vriend was ook net zwanger toen wij ook net zwanger waren, net toen ze ons had gebeld om dat te zeggen, kreeg ze 3 dagen later een miskraam.. Wij moesten toen ook nog een echo krijgen om te kijken of alles goed was en om te zien hoe lang ik zwanger was enz. Die afspraak stond voor 2 weken later. Ik raakte zo in de stress en paniek zo van "straks gaat het bij ons ook zo en is het bij ons ook niet goed". Heb er echt over in de rats gezeten, dus toen heb ik de vk gebeld. Ik heb het uitgelegd en ze hebben meteen gekeken of er nog eerder plek was voor een echo. Zo kon ik eerder terecht voor een echo en gelukkig was alles goed en klopte het hartje en ze zag geen gekke dingen voor zover ze kan zien. Als je je zo'n zorgen maakt, zou ik gewoon de vk bellen en de situatie uitleggen! En zoals al eerder gezegd werd: het hoeft niet bij iedereen mis te gaan. Er zijn zoveel zwangerschappen die wel goed gaan, daar ben jij er vast een van Maar ik snap je angst heel goed! Liefs Sassie