Hoi Hoi, Ik heb gisteren in de supermarkt zeekraal gekocht (was in de aanbieding) en k dacht, dat is lekker. Maar verder er nog niets bij gekocht omdat ik dacht, zoek wel op het internet wat ik er bij eet. Maar eten jullie wel eens zeekraal en wat er bij? Weet dat er vis/garnalen ofzo bij horen. Maar hebben jullie lekkere recepten Bedankt alvast! Groetjes
Heb nog nooit zeekraal gehad, dus kan je niet aan een eigen recept helpen. Maar kijk hier eens. Misschien staat er iets lekkers voor je bij tussen: Zeekraal recepten op Smulweb.nl
gewoon lekker met gebakken aardappeltjes (krieltjes) en dan een lekker stukje zalm of andere vis maar als je een uitgebreider recept wilt ff op internet kijken denk ik
Wij roerbakken het met een geperst teentje knoflook (zoooo lekker!!!) en dan eten wij het met rijst en gebakken zalm. Jammie, krijg er gelijk zin in !
Vroeger toen het nog vrij geplukt mocht worden, aten we het thuis iedere week. ik had er toen een gruwelijke hekel aan. Een vriend van de man van mijn zusje heeft een vergunning om het te mogen plukken, dus laatst nog een keer gegeten (met vis). Helaas vind ik het nog steeds niet lekker........
hoi, bedankt voor jullie antwoorden (gisteren en vandaag alleen geen tijd meer gehad om te antwoorden ) maar we hebben het uiteindelijk met gebakken aardappels en zalm gegeten. zeekraal gewoon geroerbakt. was erg lekker bedankt nogmaals
wij eten het wel met een teentje knoflook en dan ff roerbakken. Paar gepofte aardappeltjes erbij en een stukje vis ofzo. ( kom regelmatig aan de kust, mijn familie verkoopt daar zelfgevangen vis ( met een hengel, ja ja! ) en o.a. zeekraal ) Vind het wel lekker zomers.
ik doe het op een zelfgemaakte pizza de laatste 2 minuten dat ie in de oven ligt de zeekraal erop hmmmmm nu alweer zin in