zeeman en binnenvaartsvrouwen gezocht

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door LadyIngrid, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ben ik ook weer een keertje
    @kimonootje: moet wel erg wennen hoor aan het varen! komt helemaal niet in mijn fam voor dus is allemaal nieuw. En als je dan begin terwijl je zwanger ben is het soms nog rotter. Maar we leven gelukkig in een wereld met internet en telefoon. telefoonrekening word al minder hoog;)
    spits lijkt me helemaal niks eigenlijk. maar kans is ook zeer klein dat we daar op komen.
    Wij zitten merendeel in Dl en dan is het toch aardig eind rijden naar Tholen maar gelukkig maken ze gaatje vrij als we in de buurt zijn. vandaag of maandag nog even bellen voor afspraak voor volgende week. 20wekenecho hadden we wel gepland omdat ze daar echt tijd voor wilde nemen, zouden dan bellen als het niet ging.
    hoe was de intake?
    @clapat: mij zul je niet aan de telefoon krijgen hoor, krijg het via manlief te horen waar we heen gaan.
    groetjes

2. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Dat is bij de meeste vrouwen zo. Mijn ouders varen op een 110 x 11,45 m. Mijn broer en schoonzus varen daar ook mee op. Denk maar niet dat mijn mama en schoonzus inspraak hebben!
    Mijn ouders voeren vroeger veel naar Basel. Maar na 2 jaar kreeg mijn mama toch eens inspraak. Ze zei als ze nog 1 keer Basel zou zien dat ze daar haar koffers ging nemen van van boord zou stappen!

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ben ik ook weer een keertje
    @kimonootje: moet wel erg wennen hoor aan het varen! komt helemaal niet in mijn fam voor dus is allemaal nieuw. En als je dan begin terwijl je zwanger ben is het soms nog rotter. Maar we leven gelukkig in een wereld met internet en telefoon. telefoonrekening word al minder hoog;)
    spits lijkt me helemaal niks eigenlijk. maar kans is ook zeer klein dat we daar op komen.
    Wij zitten merendeel in Dl en dan is het toch aardig eind rijden naar Tholen maar gelukkig maken ze gaatje vrij als we in de buurt zijn. vandaag of maandag nog even bellen voor afspraak voor volgende week. 20wekenecho hadden we wel gepland omdat ze daar echt tijd voor wilde nemen, zouden dan bellen als het niet ging.
    hoe was de intake?
    @clapat: mij zul je niet aan de telefoon krijgen hoor, krijg het via manlief te horen waar we heen gaan.
    groetjes

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ging niet helemaal goed hier zo ik. 4x hetzelfde bericht is toch wel beetje teveel van het goeie.

scheelt ook wel dat we bij schippersechtpaar voorop zitten. (110x11,45) Krijgen wel steeds meer verantwoordlijkheid. Ze zijn ook gerust een weekend naar hun huisje toe ivm de kinderen en dan moeten wij voor laden/lossen zorgen als dat nog moet gebeuren. Is wel leuk.

5. SandraZwart

SandraZwart Nieuw lid

8 okt 2009
    4
    0
    0
    activiteiten begeleidster mensen verstandelijke be
    Purmerend, N-H
    Hallo allemaal.
    Erg fijn een cluppie te vinden over zeemannen en binnenvaartsvrouwen.
    Mijn man is scheepskok op de wilde vaart en is dan 4 tot 5 maanden op en 2 a 2,5 maanden thuis.
    We zijn net verhuisd en ook net achter gekomen dat we zwanger zijn, dus ik heb geen idéé hoe het straks allemaal gaat als hij weer gaat varen. Dat is alweer snel, 26 okt gaat hij weer weg voor een aantal maanden om tussen Singapore en Australië te gaan varen.
    Aan de ene kant weet ik dat dit er allemaal bij hoort maar aan de andere kant baal ik er soms wel ontzettend van dat hij zo lang en zo ver weg is straks. (gelukkig krijg ik wel veel steun van familie en vrienden)
    Wat als het mis gaat, en wat als ik eerder moet bevallen en hij is nog niet thuis??
    Ik weet het, het hoort bij het leven van een zeemansvrouw.. Maar toch, even mopperen en zorgen maken hoort er toch ook bij?
    ;)

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Tuurlijk hoort dat er bij en mag dat gewoon. is toch ook niet niks om alles grotendeels in je uppie te moeten doen.
    Mijn man is tegenwoordig van de wilde vaart af en zit nu op een schema van 2 weken op/2 weken af maar zelfs dan liep ik tegen dingen aan. moest zelf de kattenbakken doen, had 2 weken niet ff iemand voor de zware dingen terwijl ik flink BI had en toen ik met 34 weken een zware bloeding kreeg zat ik in mn uppie thuis en moest de buurvrouw me naar het ziekenhuis brengen. toen heb ik wel gescholden hoor op dat rotberoep van m.
    Maar goed, het hoort er allemaam bij.
    Valt me wel op dat hier bijna alleen maar binnenvaartdames zitten

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ja, dat mopperen hoort er inderdaad bij;) toen ik vriend een paar jaar geleden naar schiphol bracht vloog hij samen met een kapitein, ik heb nog even met zijn vrouw staan praten en die zei: hij doet dit al 30jaar en het went nooit:) ik dacht: oh help;)
    ik vind dat je het wel gewend wordt. ik leef ook in stukken van ongeveer 3maanden.
    op sommige momenten is het gewoon echt niet leuk (zwak uitgedrukt) en op dit moment zou ik ook heel graag willen dat hij naar huis komt (hij moet nog eigenlijk 28dagen, maar het zal wel iets later worden) deze keer was wel de ergste keer dat hij weg was van alle keren. (door de MA en alles er rond)

8. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    @clapat, nu ben ik wel benieuwd op welk bevrachtingskantoor je zit?? (mag ook pb-en hoor;))
    @guppekop, inderdaad, lang leven telefoon en internet:) Zo hou je toch nog contact met alles en iedereen! Wat ik ook wel fijn vind, is als je een afspraak moet maken in het zh, moet je meestal ver van te voren plannen, maar als je zegt dat je vaart krijg je meestal wel voorrang:)
    @sandra, lijkt me inderdaad wel moelijk als hij zoveel weg is.. Kan hij niet iets regelen dat hij 2mnd voor tot 2mnd na de uitgerekende datum thuis is?
    @all, de intake bij de vk afgelopen vrijdag was allemaal ok. Ben helemaal lek geprikt, 5 buisjes bloed. 6november weer een afspraak bij de vk, krijg an de uitslag enzo.
    Liefs Kimonootje

9. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    @ kimonootje: je hebt een pb!

10. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    hoi allemaal,

er is eigenlijk een heel groot verschil tussen zeemansvrouwen en binnenvaartvrouwen als ik dit zo lees!;)
    zeemansvrouwen zijn vaak maanden 'gescheiden' van hun man en binnenvaartvrouwen (als je samen vaart) juist 24/7 bij elkaar!
    ik heb veel bewondering voor de zeemanvrouwen (en binnenvaartvrouwen a/d wal). jullie moeten veel alleen doen/beslissen. en ik zou er denk ik te jaloers voor zijn. ik zie in gedachten die zeemannen al met elkaar de wal opgaan, lekker drinken en blij dat ze weer eens een vrouw in levende lijve zien (in iedere stad een andere schat;)). misschien klopt dit beeld helemaal niet!
    maar ik denk ook niet dat er veel vrouwen zijn die 24/7 samen met hun man kunnen leven EN werken! ik moest er in het begin ook echt aan wennen. daarvoor moet je relatie wel echt goed zijn.

doei!

11. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    ja, er is idd een groot verschil! Het lijkt me ook moelijk om zoveel alleen te moeten doen/beslissen... Het 24/7 bij elkaar zijn vind ik juist heerlijk! Mijn vriend en ik kunnen ook heel erg goed door 1 deur (wat ook wel nodig is;)) ook zitten we erg op 1 lijn, en hebben de juiste dosis humor (al zeg ik het zelf;))
    Liefs

12. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    er zit inderdaad een groot verschil tussen. maar als mijn vriend thuis is zijn we ook heel veel samen. we moeten eigenlijk nooit wennen aan elkaar. soms een beetje, maar dat is vanaf dat ik hem zie op schiphol of brussel gelijk normaal, dat blijf ik heel apart vinden:)
    en tjsa in elk stadje een ander schatje. toen mijn vriend stage vaarde kon hij veel vaker de wal op (dat is 6jaar geleden, we waren toen nog maar 2jaar samen) en hij heeft me wel verteld dat hij wel eens gekust is door andere meisjes. maar voor de rest niks. gelukkig kan hij nu niet meer zo vaak de wal op;) (en toen was hij zo 6maanden weg met stage) daar heb ik een tijdje flink van gebaald, maar je leert elkaar vertrouwen, dat moet ook wel.
    als hij thuis is ga ik ook wel alleen uit, dat geeft ook niet.
    en alles alleen beslissen heeft soms ook grote voordelen;) en soms is dat heel moeilijk.

vriend is nu in iran en gaat hierna naar engeland. dat betekent dat hij met een tanker volgeladen (is dan miljoenen waard) door de golf van aden moet, dus dat is balen. hopelijk komt hij er zo door. het voordeel is wel dat we nu een beetje zekerheid hebben dat hij begin november in engeland naar huis komt:D en dat engeland voor hem niet zoon eind vliegen is en dus ook bijna geen tijdsverschil, dat is ook wel lekker:)

13. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland

Ik ken het beide. De ene kant zag ik hoe mijn ouders bijna 40 jaar dag in dag uit samenwerken.
    Ikzelf had een relatie met een zeeman. Dat is inderdaad dag ennacht verschil. We waren een huis aan het bouwen en hij was toen elke keer 4 tot 6 maand weg en dan 2 tot 3 maand thuis. Alle beslissingen vielen op mij en ik had elke keer het gevoel dat ik iets alleen aan het opbouwen was.

14. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Hoi meiden,

Nou zeg, hier gebeurt niet zoveel he!;)
    Hoe is het met de zwangerschap/zwangerschapswens of kindje?
    Met ons alles oke. Met ons kleine mannetje alles prima! En er is gelukkig nog steeds werk voor ons. In de binnenvaart is het wel heel moeilijk. En door de lage waterstand op de Rijn schiet het helemaal niet op! Hoe gaat het eigenlijk in de zeevaart?

Good luck allemaal:)

15. SandraZwart

SandraZwart Nieuw lid

8 okt 2009
    4
    0
    0
    activiteiten begeleidster mensen verstandelijke be
    Purmerend, N-H
    Hey meiden.
    Sorry dat ik na mijn enigste verhaal niks meer van me heb laten horen, de laatste paar dagen zijn weer erg hektisch geweest.
    Mijn man is vandaag weer voor 4 maanden vertrokken, eerste bestemming is nu Singapore. Daarna.. nog geen idéé.
    Met mij gaat het nu een stuk beter dan eers, de hormonen komen tot rust en ook de eerste echo is gemaakt en alles zag er prima uit.

@Love47, hoelang duurt het nog voordat de Rijn weer op normaale hoogte is? En wat betekend het voor jullie nu die zo laag staat? Ik ken het probleem niet echt, het zeewater staat namelijk altijd wel hoog genoeg :)

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,
    @sandra zwart: sterkte, ik vind de eerste weken altijd het moeilijkst.

@hier, vriend komt zondag weer thuis:D hij is vandaag 3maanden weg (precies) hij is dan weer 3maanden thuis. hij moet wel 3weken op cursus, maar dat kan gelukkig in de buurt en moet dan niet op hotel (anders had hij op hotel gemoeten:()

17. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    @love, ik hoor juist van mn schoonbroer dat ze juist profijt hebben van de lage waterstand. Omdat er dan toch meer schepen zijn om diezelfde tonnage over te brengen.

Wij zijn hier lekker aan het doorvaren. Hebben nu een latertje, vandaag gelost,en morgen nog laden. Nu lekker sparen, zodat we rond april aan de wal kunnen liggen:) Binnenkort zez aanvragen, kijken hoeveel we daar nog van kunnen ontvangen;) Heeft iemand hier ervaring mee? Zoja, hoe wordt het berekend?
    Liefs Kimonootje

18. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Hoi!

@sandrazwart. Ik bedoelde eigenlijk hoe het nu gaat met de zeevaart ivm de crisis. door de lage waterstand kunnen we nu niet zo diep laden, waardoor we dus ook minder vervoeren en dus minder verdienen. het water stijgt weer als het in Zwitserland en/of zuid- Duitsland wat langer regent.;) Zie je het wel zitten, zwanger en dan zolang 'alleen'? Fijne zwangerschap gewenst trouwens!

@brenjomi. Gezellig dat je vriend weer thuis komt!! Geniet er maar lekker van. Lijkt me eigenlijk best leuk als je elkaar een poos(je) niet ziet, dan is het weer even nieuw en spannend! Ik zou hem trouwens niet zolang willen missen hoor!

@kimonootje. Wij hebben er niet veel voordeel van. kunnen ong. de helft laden van onze max tonnen en dat wordt niet dubbel betaald! en het is zo lastig varen op waterstand. daar hebben jullie denk ik nooit last mee of wel?

Fijn weekend allemaal!

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :x vriend komt nog niet naar huis. de aflossers kunnen niet naar boord, iets met visums, ggrr. stom kantoor, ze weten al 2weken dat ze naar die plaats op pad zijn en nu horen ze vandaag dat het niet gaat lukken want een visum duurt 5dagen (en ze moeten er morgen heen en liggen daar maar een paar uur) zucht, nu weten we niet waar en wanneer. hopelijk zo vlug mogelijk. weer wachten....:(

20. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    @love, nee, gelukkig weinig last van de waterstanden. Enkele keer als we afgeladen door de sluis van Weurt moeten door die drempel. Dan is het effe omvaren..

Deel Deze Pagina