RS virus?!?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lizzie123, Jan 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizzie123

lizzie123 Actief lid

Sep 23, 2008
    223
    0
    0
    Hai meiden..

Ben weer aan het emmeren mt mijn zoontje.
    Sinds een paar dagen flink verkouden maar sinds vandaag flinke koorts erbij! Om 11uur had hij 38,6 en dat was om 12 uur 39.2
    Heb gelijk een zetpil gegeven. Ondanks de zetpil nog steeds 38.3
    HIj piept met ademhalen ,zwaare hoest, vol neusje, en koorst. Zou het het rs virus zijn? Of heeft iemand hetzelfde?

bedankt alvast

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Het kan goed, hoe oud is je zoontje??

Hier heerst het best wel heb het al van drie baby's gehoord die het hadden gehad, zelf 1 ziekenhuisopname dus zou even bellen naar de dokter als je ongerust ben.

3. lizzie123

lizzie123 Actief lid

Sep 23, 2008
    223
    0
    0
    hij is morgen 7 maanden... Ja ik hou hem goed in de gaten. Heb hem niet al te warm aangekleed zodat hij de warmte kwijt kan. Ik hoor het dus ook veel om me heen... Pfff zo sneu he!

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    mijn dochter heeft dezelfde symptomen,alleen heeft ze maar 1dag koorts gehad,gisteren via ha naar spoed gemoeten en ja rs-virus!
    dus als je je zorgen maakt even de ha inlichten.

groetjes

5. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Het heerst inderdaad, ik hoor het heel veel.. dus ik denk dat een bezoekje aan de HA geen overbodige luxe is (desnoods weekenddienst).
    Goed de koorts in de gaten houden hoor, als je kindje koortsstuipen krijgt, ben je verder van huis.

Liefs Huismus

6. liebrando

liebrando Niet meer actief

hier nog een zoontje van 3 jaar met rs virus, hij heeft gelukkig geen koorts, maar wel enorm benauwdhoud, veel slijm opgeven en enorme hoestbuien. Hier is het wel 2x per jaar raak. Mijn meisje had het met 3 weken oud en die moest opgenomen worden in het ziekenhuis...als je het niet vertrouwt gewoon bellen meis daar zijn ze voor!

7. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    hai lizzie, wij zijn deze week ook al 3x in het ziekenhuis beland. mijn kleine mannetje heeft inderdaad ook het rs-virus. dmv een test kunnen ze dit vrij snel zien. we kregen gelijk een ventolin-pomp mee naar huis, en dat werkte wel. verder krijgen ze er niks voor, het lichaampje moet dit virus zelf weg vechten.

koorts is geen teken van rs-virus (zei de arts), wel het rochelen, piepen en vreselijk verkouden. ik moest gelijk bellen als hij koorts kreeg. een week na het constateren van het rs-virus kreeg hij inderdaad koorts.

afgelopen donderdag werd duidelijk dat hij ook nog een dubbele oorontsteking en beginnende longontsteking er bij had gekregen. nu zit hij aan de antibiotica en begint al wat op te knappen.

heel veel beterschap voor je kleintje!

8. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hoe gaat het nu?

Liefs Huismus

9. lizzie123

lizzie123 Actief lid

Sep 23, 2008
    223
    0
    0
    hoi meiden

Ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Hij gooit het op brochitis. Woensdag weer terug. Als hij het dan nog zo is, dan pas antibiotica! Ik vroeg nog als het het rs virus kon zijn maar kreeg geen reactie.. Maar woensdag dus terug..

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Nou spannend nog even dan, hou hem goed in de gaten! Misschien toch niet hoop het voor je.

11. lizzie123

lizzie123 Actief lid

Sep 23, 2008
    223
    0
    0
    Zeker spannend! Zo sneu hoe hij steeds "stikt"in zijn hoesten. Het lijkt wel als het steeds erger word. Als het vanavond nog zo is toch even langs de post!
    Mijn dokter is altijd wat makkelijk, ach het gaat wel over. Zo een, en achteraf krijg je op je donder van de post waarom je niet eerder naar de arst was geweest!:x

Morgen werken, dan is me schoonmoeder er wel, maar als hij niet lekker is wil je het liefst zelf bij hem zijn. Moet hem wel met een gerust hart achter laten. Dus we kijken het nog heel even aan..

12. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    hoe gaat het nu?

13. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Het is misschien niet aardig, maar huisartsen weten van veel dingen heel weinig. De vader van een goede vriendin van mij is zelf HA en hij zegt altijd, "als je het niet vertrouwt, naar de EHBO'.
    Dus kind onder je arm en hup naar de EHBO. Beterschap!

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Ben ook benieuwd

15. lizzie123

lizzie123 Actief lid

Sep 23, 2008
    223
    0
    0
    Hoi hoi

Nou hij heeft antibiotica kuur mee en nog een puffer! Dus nu 2 puffers. Het was verslechterd vergeleken maandag. Dus de kuur moet snel aan slaan. Vind het doodeng, heb zomaar het idee dat het zo longonsteking word. Vanmiddag kan ik de kuur ophalen. Het is een drankje zei hij. Zat in de wachtkamer vanmorgen en alle mensen zeiden al, we hoefen niet te vragen waar voor jij hier bent! Het is geen gehoor, zo sneu. Bel me werk af voor morgen. Me schoonmoeder is een schat maar snapt niks van zieke kindjes. Steeds wakker houden en vermaken om in zijn ritme te blijven! (omwijs lief bedoeld natuurlijk!)Maar als hij ziek en moe is lekker naar zijn bedje als hij dat aangeeft.. Me hart brak in miljoen stukjes hoor dat ik het las..Dus hij ligt nu weer heerlijk op tuk! Dan maar even een ander ritme ;)

16. mama juul

mama juul Lid

Dec 25, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi bezorgde moeders,

hier nog iemand.
    mijn man is nu met mijn dochter van 5 maanden naar de kinderarts.
    piepen, benauwd en vol. zo zielig
    ze drinkt bijna niets meer en kan alleen rechtop bij papa of mama zijn.
    de huisarts heeft ons doorgestuurd op verdenking rs
    toen ze 6 weken was heeft ze al in het zh gelegen met een luchtweginfectie, dus daar gAAAAn we weer.
    Zo zielig, ik wordt er verdrietig van.
    Toch "fijn" ( raar gezegd) dat er meerder moeders zijn die op dit moment allemaal in het zelfde schuitje zitten

sterkte allemaal !

groetjes Juul

17. lizzie123

lizzie123 Actief lid

Sep 23, 2008
    223
    0
    0
    Jullie ook sterkte! Hou je ons op de hoogte!
    En idd net wat je zegt, wel fijn dat je elkaar hebt om er over te praten!

Succes

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

mijn dochter heeft ook gisteren een kuurtje gekregen voor de keelonsteking en ooronsteking, ze hoest dr eigen kapot en heeft geen stem meer over....:( af en toe ben ik gewoon bang dat ze erin blijft.....ze heeft vorige week ook al een kuurtje gehad ze had toen alleen oorontsteking, maar die kuur heeft weinig gedaan, ik hoop dat deze beter aanslaat......vind het wel eng,. kan dr ook zowat niet horen huilen, dus ga maar kijken constant, ze slaapt wel heel veel!

voor alle zieke kindjes, veel beterschap!!

oh ja mijn dochtertje is ook net 5 maanden geweest.

19. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn ha zei gisteren dat ze minimaal 400cc op een dag moet drinken, daar komt ze gelukkig net aan, maar moet wel in de gaten houden dat,dat zo blijft

20. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    dames even jullie mening

Mijn zoontje van 6 week is ook heel erg verkouden.. neusje vol en je hoort dat het vast zit op zijn borst.. ook hoest hij en idd soms lijkt het ook ff dat hij er in "stikt" alleen is dat wat overdreven gezegd.. zijn temp is was gister 37 en hij voelt nog steeds niet warm.. verder drinkt ie wel maar als ik nu flesjes bv geef dan drinkt ie wel minder als toen ie nog niet verkouden was..

Moet ik hier mee heen gaan of is het gewoon kwestie van uitzieken?

Share This Page