Mijn zoontje heeft maandag zijn eerste prikjes gehad. Die verpleegkundige zei toen dat hij na 2 dagen zeker nergens meer last van zou hebben. Nou huilt m'n ventje bijna nooit maar sinds maandag dus heel veel.Hij heeft geen hoge koorts gehad, het hoogste was 38.0 Hij heeft maandag en gister bij mekaar 3 zetpillen gehad en die helpen wel een beetje. Ik wil hem er nu nog wel 1 geven maar is het wel normaal dat hij nog zo huilerig is?
Ja hoor, als hij ze maandag heeft gehad zijn de 2 dagen ook nog niet voorbij toch 48 uur bedoelt ze Ik geef zelf nooit veel zetpillen na het enten trouwens, koorts krijgen ze met een reden. Zolang het onder de 39 blijft krijgt mijn dochter geen zetpil. (met tandjes enzo wel hoor, dan is het onnodig om pijn en koorts te hebben)
Ja die 48 uur zijn wel voorbij inmiddels. Ik heb ook geen paracetamol gegeven voor de koorts hoor. Want hij had 37.8 toen ik die paracetamol gaf dus dat was daarvoor niet nodig. Maar hij had echt pijn want hij was heel zielig aan het huilen en aan het kreunen. En dat kreunen herkende ik van na zijn geboorte, toen had hij ook pijn en deed precies hetzelfde. Vandaar de paracetamol
Misschien heeft ie last van de prikplek? Heb je de plek gemasseerd direct na het zetten? Dat schijnt te helpen namelijk (voor een volgende keer). Vervelend voor je mannetje
Oh sorry, verkeerd begrepen dan Ik dacht dat je voor de koorts die pil gaf. Misschien een tip voor de volgende keer, wat yukl ook al zegt, masseer de prikplek gelijk nadat de prik gegeven is. (niet direct op het bureau, maar als je thuis bent) En zodra je kindje kan staan, (duurt nog even haha) helpt het ook om je kindje veel te laten staan/stappen nadat de prik is gezet.
Bij mij zei de cb verpleegkundige dat ze maximaal 24 uur last mogen hebben van de prik tijdens de eerste prikjes....Ik zou het wel even in de gaten houden! Zij zei dat als ze na 24 uur nog koorts of iets anders hebben, dat niet meer van de prikjes kan zijn. Irem was de dag van de prikjes erg jengelig en had wat verhoging maar de volgende dag was ze weer helemaal vrolijk
Nou dames bedankt voor jullie tips. Inmiddels ligt hij vrolijk lachend in de box tegen z'n nieuwe boxspiraal te kletsen. Volgens mij heeft hij dus inmiddels nergens meer last van