hoeveel kruiken heb je nodig voor de eerste tijd, heb je er echt 2 nodig in het voorjaar? ik ben namelijk uitgerekend in april. en ik heb een earosleep op het bedje liggen, mag je dan wel een kruik gebruiken?
Mijn zoontje is ook van April en heb echt 2 kruiken gebruikt. Buiten was het heel erg goed weer maar ondanks dat kon hij zich moeilijk op temperatuur houden. Ik heb de kruiken gebruikt samen met de aerosleep overigens.
Ik heb er maar één nodig gehad. Ons mannetje was 4 weken te vroeg geboren (24 oktober 2011). De eerste paar weken hebben we een kruikje in bed gelegd. Jij bent in april uitgerekend...dan begint 't gelukkig al wat warmer te worden. Ik zou in ieder geval zorgen dat je één kruik in huis hebt.
Onze dochter is in september geboren en wij hebben een week 1 kruik gebruikt. Ik had er wel twee overigens..
Zou er gewoon 2 halen, kost nou ook weer geen vermogen en je weet gewoon van tevoren niet of je kindje zich goed warm kan houden. Mijn dochter is van eind april maar heeft wekenlang ´s nachts nog een kruik nodig gehad, en de eerste week elke keer 2.
Ik heb 1 gewone kruik en 1 belly babywarmer. Die laatste is elektrisch en in combi met een aerosleep wat veiliger.
Met aerosleep mag een kruik gebruikt worden. 2 kruiken wordt aangeraden. Als je een kindje hebt met ondertemp, zijn 2 ook nodig. Persoonlijk zou ik 1 lenen en 1 kopen. 2 heb je vaak alleen in de eerste week nodig.
Ik vond de 2e kruik vooral handig om haar bedje alvast voor te verwarmen terwijl de 1e kruik nog bij haar in de reiswieg lag (waar ze overdag in sliep). Of om alvast haar kleertjes op te warmen voor na het badderen in de eerste weken, terwijl de ene kruik nog bij haar lag. We hebben nooit 2 kruiken tegelijk hoeven gebruiken in haar bed, ook al is ze van november.
mijn zoon is van nov (heel andere temp dus) mmaar vond het wel errug handig om er 2 te hebben...gebruikte er vaak 1 in de kinderwagen om voor te verwarmen
Het heeft niet zoveel met de buitentemperatuur te maken, maar met het vermogen van de baby om zichzelf op temperatuur te houden. Ik zou er gewoon 2 aanschaffen. Als je ze toch niet nodig hebt dan is het jammer maar als je ze wel nodig hebt (bijvoorbeeld 's nachts!) en je hebt ze niet, dan is het nog veel vervelender. Da's niet iets waar ik op zou bezuinigen. Ik heb ze wel allebei gebruikt in de eerste week en ga ze nu weer gebruiken bij mn tweede kindje.
J. is van mei. Wij hebben er geloof ik ook maar één gebruikt. Maar ze was groot, kon zichzelf goed op temperatuur houden en het was vrij warm toen. In april kan het nog best fris zijn en als je een kindje hebt dat zich niet goed warm kan houden, dan kan het best zijn dat je er twee nodig hebt. In combinatie met de aerosleep mag je geen kruiken gebruiken (hier tenminste niet). Als je de kruik uit het bedje haalt als de baby er in gaat (waar ik sowieso een voorstander van ben) en het matrasje daarna controleert, kan het, denk ik, niet zoveel kwaad. Maar niet er in laten liggen als je baby er ook in ligt! Als de kruik lekt, blijft het water in de aerosleep staan en ligt je kindje in heet water!
Seizoen zegt idd niet zoveel. Ik heb in mn werk wel eens een baby in augustus gehad die 2 kruiken nodig had. Als goed is loopt het water wel weg in een aerosleep. Na de kraamweek wordt geadviseerd het bedje alleen voor te verwarmen. Ik leg zelf de kruik altijd ruim een kwartier van tevoren in het bedje en dan het matrasje nog even goed controleren. Als je kruik in goede staat is, rubber goed controleren, vullen (niet meer met gekookt water, max. 80 graden), vullen tot over de rand, goed controleren op lekken, dan kan er eigenlijk niks mis gaan.
@red88: Waar moet het water in een aerosleep dan naar toe? Als het al ergens naar toe gaat, dan lijkt me dat het naar het 'laagst gelegen deel' stroomt en dat is dan waar het kindje ligt...? Ik zou de gok niet nemen...
Wij hebben er 1 gekocht want de kraamverzorgster zei tijdens de intake dat ze 2 niet echt nodig vond...En als we het toch nodig hebben is er zo 1 bijkocht. Wonen 5 min. van de prenatal af dus dat scheelt ook wel.
Ook een liter water (of anderhalf, wat is het) in een klein wiegaerosleepje (weet niet of ts die heeft, hoor)? Ik ga die gok echt niet nemen. (Maar ik haal dus sowieso de kruik er uit voordat mijn kind er in gaat. Want ook op een gewoon matrasje vind ik dat hete water zo dichtbij maar niets. )
Aerosleep kan tot 3 kruiken vocht opnemen. Maar de kruiken van tegenwoordig zijn zo goed dat dat risico eigelijk te verwaarlozen is. Van te voren altijd even uittesten door hem plat te leggen gevuld met water. Dan weet je of je een goede kruik hebt. En wanner je hem gaat gebruiken gewoon zorgvuldig de dop erop doen is er niks aan de hand. De ongelukken met kruiken was vooral vroeger erg aan de orde omdat ze toen vaak nog van die rubberen zakken gebruikten met een rubberen dop erin.
Als een kruik al lekt (wat bijna niet kan als je 'm goed controleert), dan loopt ie ook niet helemaal leeg. Als je 'm helemaal onderin ligt met de dop tegen de achterkant van het bedje, loopt het er bij lang en wordt er maar een klein beetje in het matrasje of aerosleep opgenomen. Kruiken vullen met water van max. 80 graden. Vaak maak je ze al wat eerder klaar dan het kindje in bed ligt. Na de kraamweek geen kruiken meer in bed als kindje erin ligt. De kans dat een kruik gaat lekken is dan al erg klein. De kans dat je kindje verbrand is nog veel kleiner.