Zeeman, wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik kom er al een tijdje niet meer, in ons filiaal dan.
    Hier hebben ze helemaal (leuke) kleding in maat 92/98 voor jongens, zelfs geen verpakte pijama's. Het is allemaal tot 86 en dan weer 116 of voor meisjes :(;)

2. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    #62 memv2, 17 feb 2013
    Laatst bewerkt: 17 feb 2013
    Ik kom er elke week wel even om te sneupen maar ga vaak met lege handen de deur uit. Wel haal ik daar altijd het ondergoed en de leggings voor mijn dochter. Leggings zijn maar 3 euro maar zeker zo sterk als die van de Hema en die zijn 6 euro. Vorige week had ik trouwens nog een vestje voor mijn meisje en een zomerjas voor mijn zoontje.
    Nog even over de grote puinhoop in veel Zeeman winkels....ik ben eens een keer in de Zeeman in Alkmaar geweest ( in het centrum) en ik wist niet wat ik zag. Alles hing keurig aan hangertjes, leggings, soken alles! Alles was pico bello en heel overzichtelijk en ruim, ik wist niet wat ik zag! Als ze dat nou eens landelijk konden doorvoeren....:)

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hier is het ook afhankelijk van de buurt hoe erge rommel het is...

ik heb er 2 in de buurt, altijd netjes..super aardige medewerksters ook

maar in het centrum is het ook een zwijnenstal..maarja als je daar ook soms mensen zie "aanvallen "alsof het gratis is, begrijp ik het personeel ook wel

4. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik kom er bijna wekelijks, vind het leuk om een beetje te snuffelen (ook bij de action, big bazar enz.). Van de week hadden ze nieuwe collectie binnen, ik heb voor zoontje en dochter alvast heel leuke disney t-shirts gekocht voor de xomer. Verder koop ik daar ondergoed en sokken voor dochter en man en soms ook spijkerbroeken voor dochter, de skinnies zijn qua pasvorm perfect voor haar. En af en toe shirtjes/ truitjes/sokken voor zoontje.
    De Zeeman in onze vorige woonplaats was echt ideaal, netjes, ruim en alles geordend in de bakken en aan de rekken. Onze huidige zeeman is wat minder georganiseerd.....maar goed te doen.

5. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ging vroeger nog vaak naar de Zeeman, omdat we geen Wibra hadden waar ik woonden. Maar nu kom ik er hier bijna nooit meer, vind het bij ons altijd een puinhoop, een doolhof en het personeel is alles behalve vriendelijk. Als het rustig is en ik loop naar de kassa hoor je ergens achteraan in de winkel een diepe zucht... En bij de kassa zijn ze ook niet vriendelijk. Ik kom er dus puur voor het noodzakelijke, lees, als ze iets in de aanbieding hebben dat ik toevallig mis in huis en moet hebben.

Verder doe ik heel veel aankopen bij de Wibra. Ik vind de kwaliteit van kleding daar in ieder geval veel beter, en ze hebben meer en leukere spulletjes vind ik!

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Leuke winkel hoor, leuke dingen af en toe... Soms zelfs handige dingen :D

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik vind het een hele leuke winkel!!

Voor de meiden soms hele leuke kleren, voor weinig geld.
    Vooral de leggings van de zeeman vind ik top.
    Leuke knutsel/speelgoedjes voor de kinderen.

Echt voor mezelf haal ik er niet wat, alleen de oversized truien van de herenafdeling. Heerlijk voor deze koude avonden. :D

Laatst heb ik er nog een mooi dekbedovertrekset gekocht.
    Hier staat hij links bovenaan: ZEEMAN Webshop - Webshop - Wonen
    ( alleen als je hem aanklikt zit hij er niet meer bij, vreemd )

Vorige week heb ik er ook 4 shirts voor mijn vriend gekocht.
    Waren 2,99 en dan 2+1 gratis.
    Mooie felle kleuren en een V-hals.
    Dat is nog eens leuk shoppen.

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik loop er ook regelmatig naar binnen. Hebben hier een nette winkel. Redelijk ruim.
    Had vorige week nog een leuk bloesje voor ons meisje voor 1,25.
    Daar kun je het bijna niet voor wassen. Is het niks meer, dan gooi ik het zo weg.

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Precies!

Desnoods gebruik je het nog als poetsdoek! ;) Ideaal voor in de zomer om de auto mee te poetsen.

10. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Onze Zeeman ziet er ook altijd keurig netjes uit. Dan vind ik het niet erg om er doorheen te lopen. Misschien dat ik daarom vaker ook iets leuks zie.
    Op deze foto een setje dat ik van de week gekocht heb (en heb nog meer gekocht).

Bijgevoegde bestanden:

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Dit shirtje wilde ik ook maar niet meer in de goeie maat hier & dat spijkerjasje wou ik gister meenemen maar toch niet gedaan. Maar nu ik het zo zie.....Ga ik hem morgen toch maar halen denk ik. :D

12. Tamaraliza

* Vind ik leuk *

13. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ondergoed en sokken haal ik er vaak. En handdoeken/theedoeken/vaatdoeken. Dat soort dingen.

Ik heb een hekel aan graaien, maar je ontkomt er niet aan in die winkel. Sta je daar 5 minuten te graaien, hopen dat jouw maat erbij zit. ;)

Ik vind de Wibra fijner trouwens, veel ruimer en hier is het personeel ook aardiger en behulpzamer.

14. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom er eigenlijk nooit behalve voor stickers, Wibra vind ik ook prettiger.

15. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Ik kan er niks aan doen, maar ik zou zelf nooit wat kopen bij zeeman. Ik krijg wel eens wat van anderen wat bij zeeman vandaan komt en dat trek ik hem dan ook wel aan, maar zelf kom ik er nooit.

Ik ben toch meer van de merk kleding. De kleding van zeeman is vaak toch van mindere kwaliteit. Voor baby's kan ik het me nog wel voorstellen, maar als je kind naar school gaat zou ik toch wel voor iets anders kiezen.

Hoe erg oneerlijk en hard het ook is, kinderen kunnen heel gemeen zijn en elkaar er echt mee pesten. En ik zou niet willen dat mijn kind dat risico zou lopen

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik koop er meestal haarelastiekjes, armbandjes en kettingen voor dochter.
    Verder nog nooit echt tegen leuke kleding aangelopen.

17. Tamaraliza

Ik sta zelf voor de klas. Het gaat echt niet altijd om merkkleding als kinderen gepest worden. Het is wat je ermee doet als ouder. Vertel mij eens hoe kinderen zouden zien dat de kleding die mijn dochtertje draagt (vorige post, foto) van Zeeman is. Lan me niet voorstellen dat mijn dochtertje gepest zou worden om wat ze aan heeft.

18. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Niet alleen daarom, maar het speelt wel mee. Ik hoor het helaas regelmatig om mij heen. Ik denk dat vanaf groep 5/6 het echt wel gaat spelen. Ze kijken dan steeds meer wat in de mode is. En dat is zeeman kleding vaak net niet. Ze vallen dan net buiten de boot en dat zorgt er wel eens voor dat kinderen gepest kunnen worden.
    Ik zal gewoon dat risico niet lopen.

Waarom dan niet naar de h&m gaan? Zoveel duurder is dat niet. Of gewoon merkkleding kopen? Vaak als je het weer verkoopt op marktplaats ben je uiteindelijk niet meer kwijt dan een kledingstuk van zeeman of de h&m.

Voorbeeld: Ik koop een broek van vingino. Deze broek kost mij in de sale 25/30 euro. Als ik hem op marktplaats zet en hij is nog in goede staat kun je er zo weer 15 euro voor krijgen. De broek heeft je dan maximaal 15 euro gekost. Dit ben je ook kwijt voor een broek bij de h&m toch? en je kind loopt dan wel in kleding wat ik voor mijn kids zou willen.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Idem hoor, heb vorige week een bloesje en vestje gekocht bij zeeman maar echt niet dat kinderen daar om gaan pesten. Komende jaren zie ik dat absoluut niet gebeuren en bovendien draagt bijna niemand merk in dr klas.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Merk is tegenwoordig echt niet zo'n big issue meer hoor, als je serieus merkkleding koopt om je kind erbij te laten horen vind ik dat wel sneu en zou dan nog eens goed naar je schoolkeuze kijken.

Deel Deze Pagina