SPOED! Hoe voogdij regelen bij overlijden

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanMJ, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Hi allemaal,

Ik heb een probleem. Wij gaan over 2 en halve week naar New York en we willen toch nog de voogdij voor Max regelen omdat ik me zo zorgen over maak. Ik heb begrepen bij de notaris. Alleen moet het bij een testament of kan dat ook anders? En kan je dit ook online regelen? Waar is het het goedkoopst?

Ik heb mijn beste vriendin en haar man (die ken ik al 12 jaar) gevraagd en die willen heel graag voor Max zorgen als ons iets overkomt. Ik hoor het graag!

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hoeft niet persee bij een testament,of het online kan geen idee, google er eens op zou ik zeggen.

3. MamavanMJ

heb ik gedaan maar kan het niet goed vinden.

Iemand anders een idee

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Denk niet dat dit online kan, als je het door de notaris wil laten vastleggen dan zul je toch echt heen moeten om het te ondertekenen.

5. knap

knap Niet meer actief

Dat je er meer over wilt weten snap ik maar ik vind dit geen spoed vraag. En wil je het geregeld hebben bel een notaris maak een afspraak en laat een testament op stellen. kan het pas na ny maak copieeen en maak zelf een brief met je wensen en leg dat bij je vrienden en thuis.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn ouders hebben toen zelf een contractje opgesteld. Of het rechtsgeldig is weet ik niet, maar dan heb je iniedergeval iets. En denk dat dit bij overlijden wel serieus genomen wordt. Vergeet alle handtekeningen niet;)

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben trouwens binnen 3 dagen ons samenlevingscontract laten opstellen door de notaris. Het kan dus wel snel.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als je niet getrouwd ben zou ik idd ger. partnerschap aan vragen.

En anders moet je bij de notaris vast laten leggen naar wie ze gaan.

9. MamavanMJ

Tnx allemaal. Voor ons is dit wel spoed aangezien dit mij zo dwars zit dat ik zelfs heb gedacht om niet meer te gaan. Ik moet het goed geregeld hebben voor ons vertrek. Ik vind het al zo moeilijk en mocht er toch iets gebeuren wil ik gewoon dat Max goed terecht komt bij onze vrienden! Dus voor jou geen spoed voor mij wel!

Ik ga morgen ene notaris bellen, maar ik dacht misschien hebben jullie wel een idee wat voor soort contract we moeten opstellen en wat daar ongeveer de kosten voor zijn. of dit een testament moet zijn of dat je zoiets ook in een samenlevingscontract of een ander soort contract kan laten opstellen.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voor voogdij na overlijden te regelen moet je een testament met voogdij nemen. Dit kan niet online, maar alleen bij een notaris. Je moet je legitimeren zodat jij het echt bent.

Wettelijk gezien zegt een zelfgeschreven briefje met jouw wensen erop niets en de rechter hoeft daar niets mee te doen.

Via goedkoopstenotaris.nl kan je notarissen in jouw omgeving vergelijken. Let wel, spoed kan extra kosten.

11. MamavanMJ

Kijk hier heb ik wat aan, super bedankt!! Ik ga morgen de notaris bellen waar wij mee bekend zijn (ivm koophuis) en kijken of we het snel kunnen regelen.

Hopelijk kan ik het dan loslaten en echt gaan genieten van onze reis naar New York

12. Within

Within Niet meer actief

Je bent niet getrouwd? Want dan zal de voogdij automatisch naar de eerste generatie (als in: ouders) gaan.
    Zo niet, dan hebben de meiden hier het antwoord al gegeven, morgen even de notaris bellen.

13. MamavanMJ

Wij zijn niet getrouwd. We hebben wel een koophuis samen en wat dingen op papier staan. Het gaat ons er echt om dat er iets op papier staat als ons iets overkomt. Wij willen niet dat Max naar opa en/of oma gaat.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hou er rekening mee dat het een paar honderd euro kost om een testament + voogdijregeling te laten opmaken. Wij hebben er rond de €400-500 voor betaald.

15. MamavanMJ

Geld maakt niet uit als het maar goed geregeld is.... Ik ga morgen bellen en hoop ik dat het zo snel nog kan.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ookhier zitten haken en ogen aan bijvoorbeeld leeftijd als een van de ouders boven de65 is vallen deze af. En als er geen voogdij testament is komt het altijd onder de rechter.

Hier zijn trouwens de ouders uitgesloten al doen de aangesteldevoogden afstand

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    alleen akte van voogdij los kost hier tussen de 160 en de 200 euro

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voor zover ik weet is dit niet zo.
    Als er geen voogd is aangewezen zal de rechtbank evt in overleg met familie een voogd aanwijzen. Ouders zullen zeker niet altijd een voorkeur hebben ivm leeftijd.

19. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Als er geen voogdij geregeld is gaan je kids eerst naar jeugdzorg tot er door de rechter onderzoek is gedaan naar de beste leefomgeving. En beste is 1 iemand als voogd aan te wijzen. Stel je wijst beide vrienden aan en ze gaan ooit uit elkaar word het getouwtrek om jouw kids. Hier een testament en voogdij. Maar ook nog als ik kasplantje ben. Geregeld waar de kids heen gaan. Mijn broer heeft een a4 met wensen omtrent de kids in de toekomst en mijn bezittingen

20. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    goede vraag, ga ik ook maar eens regelen voor onze kids!

Deel Deze Pagina