zeeman/wibra -kleren als kado?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    dat wikkeljurkje in je album DEBBY, dacht 3e rij of 4e rij...met lusje (blauw jurkje) is dat dan ook een speciaal merk, dant ik heb dezelfde alleen dan andere kleur....en geen merk :)

je hebt wel een mooi meissie hoor, prachtige bos haar!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wijffie ik heb toch vaak gekeken bij de zeeman. En ik vind het nooit wat. De pasvorm etc vind ik maar niks. En die kleuren ook niet.

nina ja ouwelijk... ik hou wel van ouwelijke kleding haha. Ik hou dus niet van kleren met figuurtjes erop etc.

wijffie en weggooien is maar een gezegde. Want ik gooi eigelijk nooit iets weg tenzij kapot of verwassen. Ik geef het aan mijn nicht (die er blij mee is) of ik sta op de rommelmarkt of verkoop op marktplaats. Maar was meer bedoelt als dat ik het niet aantrek.

Mijn zoontje heeft wel regelmatig h&m kleding hoor. Deze winter vond ik ze leuke dingen hebben.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    ....

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ook niet...mijn zoontje draagt van alles.

@debby dat leuke jurkje van mina(?) als je niet had geweten dat t geen merk was,was t dan ook niet je smaak? Dat vraag ik me af,omdat je t nu weet vindt je t niet mooi. of zit ik er naast?

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Anyway, back on topic. Ja ik vind t prima kunnen om dergelijke kleertjes te krijgen en te geven :D

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik denk dat je het cakewalk jurkje bedoelt.
    Heb ik in de sale gekocht hoor. Denk niet zo heel duur. 20 of 30 euro ofzo.
    En ja dan kan je zeggen dat is toch veel geld, maar op marktplaats krijg ik er nog wel 15 of 20 euro voor hoor als het te klein is...

maar SHOW ME... dat jurkje... ben heel erg benieuwd! En wat is geen merk? Alles is toch een merk of een bepaalde winkel. Zelfs v&d en de tuunte hebben een merknaampje.

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjewel! Is wel een half jaar geleden dat ik dat setje toen gekocht heb! En kom tegenwoordig niet meer bij de Wibra dus zou het echt niet weten!:)

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    buffy dat heeft er niks mee te maken. Want ik heb eerlijk gezegd dat ik de jurkjes van ellen wel heel schattig vond voor haar kindje.
    Ik hou gewoon niet van dat model. Dat strakke schuin uitlopende zeg maar. Ik heb het ook wel eens van een merk gekocht en dan vind ik het toch niks.

Weet je... hier op het forum is een shopaholic topic. Een stel meiden net zo maf als ik of nog maffer. Vooral merk komt daar voor bij (maar ook non merk hoor). En nee, ik vind niet alles mooi wat er langs komt. Of gewoon niet mooi voor emma. En iedereen zegt dat ook gewoon eerlijk tegen elkaar. En er is nooit ruzie. Soms zegt iemand dat ie iets afschuwelijk vindt. En een ander vindt het prachtig. Dat is toch heerlijk?

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Toen ik geld genoeg had kocht ik kleding die ik leuk vond waar ik het zag hangen. Nu koop ik kleding die ik leuk vind waar ik het zie hangen en nog kan betalen.
    Geld voor kleding, speelgoed, kraamkado's, gewone kado's enzovoortz.
    En als iemand van mij een kado krijgt wat toevallig bij Wibra/hema/zeeman/whatever gekocht is en reageert zo zoals ik net bij Alessandro moest lezen dan gris ik het uit de handen en breng het terug. Heb ik mijn geld terug en degene wiens kado het was hoeft niet moeilijk te doen over mijn veelste goedkope smaak van kleding merk. (ben een bonnetjes gek dus die heb ik dan vast nog wel :p)
    Maar moet dan ook niet verrast kijken als ik de volgende ronde NIKS mee breng!

Ik heb breisels van oma gekregen nou daar laat je je hondje nog niet op slapen bij wijze van (zou het beestje ook geen oog op dicht doen door de kriebels en de...euh..."vrolijke kleurtjes" ) Schots en scheef want van een patroon hebben we nog nooit gehoord (eene schouder 3 cm andere 5 enzo ;) ) Maar ik heb ze nog ALLEMAAL! En ze heeft ze minstens allemaal 1x aan gehad. De scheefste kriebelendste alleen voor een foto maar sommigen waren gewoon enorm lekker warm en dan had ze die aan als ze buiten ging ravotten in de winter ofzo.
    Gelukkig breit oma nu niet meer want ons dametje is zo groot dat t nogal een opgave wordt voor oma en dr fibromyalgie handen.
    Maar ik zou me kapot schamen als ik zo uit de hoek zou komen als die schoonzus!
    Wat een onbeschoft stuk ...
    Die kreeg van mij echt nooit meer wat!
    Bovendien hoelang hebben die ukken nou wat aan? Vooral van de maatjes 50/56/62....daar racen ze doorheen alsof t niks is!

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Oke prima toch! Ik vroeg t me gewoon af meer niet:)

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

Das eigenlijk nog een veel beter antwoord :D

Nee even zonder gekheid, als ik weet dat de ouders heel moeilijk(kieskeurig) zijn en je bij voorbaat al lichtelijk gepushed wordt om meer geld voor een "naampje" neer te leggen, (omdat de ouders zelf ook altijd in dure labeltjes lopen) krijgen ze van mij niet eens kleding kado maar een bon of iets waar ze niet over kunnen vallen.

ik ga niet mijn principes verzetten als dat niet hoeft.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    glimworm je kan toch ook iets anders geven dan kleding.
    Het is een verjaardag toch? Dus leuk speelgoed ofzo?

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

ja dat bedoelde ik ook debby, kleertjes zijn juist zo smaak en merkgebonden, andere kadoodingetjes niet.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja nou moet een keer foto maken dan als je me niet gelooft!??. het is hetzelfde alleen andere kleur en dan van balkaboe maar wou er mee zeggen dat sommige dingen soms echt hetzelfde lijken....meer niet hoor! mij hoor je helemaal niet over veel geld want dat jurkje was ook 20, ikzelf ben ook geen zeeman fan maar je weet wel wat ik bedoel met merk toch , niet zo letterlijk nemen ik bedoel de duurdere merken wat jij het liefste koopt omdat je dat gewoon mooi vind.

15. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het zelf niet zo gauw cadeau geven, omdat ik liever iets meer uitgeef aan iets wat langer mooi blijft. Eventueel zelfs nog mee kan voor een tweede kindje.
    Wij hebben 3 setjes van Zeeman gekregen en helaas bij een van de shirtjes en een vestje ging het naar een paar keer wassen al erg lubberen. Dus je merkt wel dat ‘alle waar naar z’n geld’ bij Zeeman-kleding van toepassing KAN zijn (is niet altijd zo).
    Daarentegen heb ik nu wel voor de jongste er een winterjas vandaan en die is gewoon prima. En ook haal ik er altijd rompers en sokken. Lekker voordelig omdat we erg vaak misparen hebben waarvan nr. 2 kwijt is.
    Als ik wat cadeau geef, dan kijk ik meestal naar de afstand/relatie tot die persoon en eventueel naar wat wij hebben gekregen voor onze kinderen. Ik heb geen lijsten aangelegd wat we van wie hebben gekregen, maar ik weet me eigenlijk van bijna elk kledingstuk wel te herinneren van wie we het gekregen hebben. Ik pas dus mijn budget aan naar de persoon. Ook zodat ik weet dat ik niet met een te groot cadeau aan kom, zodat een ander zich ongemakkelijk voelt.
    Wij kregen nl. ook tot twee keer toe kleding van mcGregor toegestuurd (familie die in Brabant woont en Zuid-Holland te ver vindt om op kraamvisite te komen). Dat zou ik zelf nooit kopen. Ik vind het te duur, het is niet mijn smaak, mij toch iets te kakkineus (sorry voor degenen die er wel van houden). Mij maak je veel blijer met Name-It. Al heb ik die McGregorshirts wel gewoon laten dragen hoor.
    Ook al mag je een gegeven paard niet in de mond kijken, toch vind ik het een beetje jammer als mensen zich er knieperig van af maken als je zeker weet dat ze het echt wel goed in de portemonnee hebben. Wij kregen van iemand een mand met allemaal tweedehands dingen die zij zelf cadeau hadden gekregen voor hun kind. Speelgoed wat met vuilniszakbandjes weer terug was bevestigd op het oorspronkelijke productkaartje waar het ooit aan vast zat, een knuffel mét een vieze plek erop (bovendien was het een reclameknuffel die ergens gratis bij had gezeten), een setje kleding dat rook naar wasmiddel en waar pilletjes op zaten (ik herkende de kleding van foto’s op Hyves) en nog wat van die dingen die ik bij hun thuis eerder in gebruik heb gezien. Tja, wat ik ervan moet vinden weet ik niet. Ben ik dan verwend als ik zeg dat ik toch liever nieuwe Zeemankleding had gekregen?

Als je zo naar denkt dat je ze een hak wilt zetten door je juist te kopen waarvan je weet dat ze het niet mooi vinden, wat is dan het nut van op kraamvisite gaan?
    Als iemand een dure smaak heeft waarvan ik het te duur vind dan krijgen ze gewoon speelgoed, een boek, spaarpot o.i.d.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    rica meid wat doe je aangevallen... relax ;)

ik geloof je wel hoor want bakkaboe heeft super leuke dingen. Geweldig spul vind ik dat. Ik was alleen heel erg benieuwd naar het jurkje (als in waar kan ik het halen en is het nog verkrijgbaar ;))
    Emma past nu helaas geen bakkaboe meer, en persival is wel leuk maar toch iets minder vind ik.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o is dat not done tweedehands kleding doorgeven?
    Ik wilde een jurkje van mim pi van mijn dochter kado geven aan de dochter van de schoonzus van mijn beste vriendin (jaja...)
    Kijk ik kan het haar gaan verkopen voor 20 euro ofzo.
    Maar ze vond hem helemaal te gek. Heeft een uur lopen zwijmelen op die jurk en zij koopt bijna alleen maar marktplaats. Maar ik kan het ook voor dr verjaardag geven... of is dat heel erg stom?

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oke naja zo kwam het over :), ze heeft hem nu toevallig aan alsik er aan denk maak ik foto....help me onthouden :) ahum...
    hij was 19,95 maar wel maatje 62, denk niet in de maat die jij zou moeten :)
    hij is lichtblauw met bruin/beige boorden (noem je dat boorden?)

ontopic
    zeeman vind ik ook niet je van het, ik heb als kraamcadeau ook van zeeman gekregen, was er erg blij mee en vond het luek om te krijgen. ze heeft het aangehad maar kwaliteit vond ik niks... uitgelubberd en na een wasbeurt niet mooi meer.
    wibra wel leuke kleren alleen de rompers vind ik echt raar, zo groot en vierkant :) die koop ik dus niet... h&m vind ik super!!!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o leuk! ik moet meer blauw hebben want ik lichtblauwe sandaaltjes op het oog ;)
    Is het van de nieuwe collectie? Vorige keer hadden ze nog niet zoveel nieuwe collectie.

En ik moet er voor rijden dus rij niet even zomaar aan (ja deze suffe shopmama rijdt 30 kilometer heen en terug voor bakkaboe, maar ik heb ze zelfs al eens zover weten te krijgen om het op te sturen :D)
    Misschien dat emma nog net 86 zal passen...

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ehhhh deze is 1,5 maand oud?? wil wel even kijken voor je mocht ik tijd hebben van t weekend...dan gil ik wel ;)
    nee ik vermoed dat ze ze niet meer hebben....

Deel Deze Pagina