zeeman/wibra -kleren als kado?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik zou het zelf niet als cadeau geven.. Niet om het labeltje, maar het is gewoon niet mijn ding. Ga er wel eens kijken, maar slaag er gewoon niet. Had er een keer een jurkje gehaald, maar dat zat heel raar. Pyjama's haal ik overigens wel bij de wibra ofzo. Als het maar lekker zacht is, dan vind ik het prima. Koop cadeautjes dan ook vaak bij winkels waar ik zelf koop voor mijn dochter, en dat zijn vaak de merkwinkeltjes.

2. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ik hou zelf nog al van shoppen en kom dus nogal vaak bij de winkels. het valt me op dat sommige kledingstukken van de wibra precies hetzelfde te vinden zijn van bakkaboe en de V&D. Dus vroeg me af komt het uiteindelijk niet allemaal van dezelfde fabriek vandaan????

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik koop er zelf wel, vooral bij de Wibra vind ik er soms echt hele leuke dingen bij hangen voor een paar euro.
    En ik heb er ook weleens wat gehaald voor op een luiertaart (=cadeau) maar echt alleen een pakje daar halen en dan als cadeau presenteren zou ik zelf niet doen.

Met de geboorte van onze zoon kregen we van een tante en haar zoon drie tasjes vol kleertjes van de Zeeman, ze zei er nog bij "jaja, als je van ons iets krijgt pakken we uit hoor!" Hmz, ik had liever één leuk truitje gehad wat dan iets speciaals was wat ik zelf niet snel zou kopen. Dat is persoonlijk :).
    We hebben de tante in kwestie overigens hartelijk bedankt hoor! En de kleertjes gebruikt voor de opvang want het was niet veel soeps ;).

4. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    vind ik wel hoor hebben ze echt wel leuke kleding

5. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ja tuurlijk kan dat. ik vind als je een kado krijgt is leuk en dan maakt het niet uit waar het vandaan komt,het gaat om het gebaar al lijken veel mensen dat te vergeten.....

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Sorry dat HEMA moest zeeman zijn...

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik hou zelf niet zo van die kleding omdat ik het slechte kwaliteit vind en zou het dus niet kado geven. Maarrrr een gegeven paard....

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha. In mijn handtekening staat een link naar nog een paar marktplaats advertenties van mij. Maar is allemaal 86 of 92.
    Vooral meidengoed. Jongensgoed moet ik er nog opzetten.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou idd... hema is ook niet altijd goedkoop.
    Zag laatst jassen voor 40 euro.
    Nou dan heb ik voor 10 euro meer de jottum jas in de outlet (wel een mazzeltje) en oooo wat ben ik gek op die jas. (weet zeker dat als ie nog goed is ik er nog wel 30-40 voor krijg ook, maar heel misschien bewaar ik hem tot volgend jaar, al vrees ik dat ik dan al 10 andere mooie jassen heb gezien)
    Heb overigens toch nog 2 jassen van de hema gekocht voor volgend jaar. Afgeprijsd. 2 voor 20 euro :D

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Voordat ik zelf moeder was gaf ik wel vaak een setje kleding van Zeeman. Maar alleen als ik wist dat het diegenen niet uit zou maken waar de kleertjes vandaan kwamen. Ik gaf trouwens ook H&M en C&A. En soms iets heel anders.

Nu ik zelf een dochter heb trek ik toch erg op de merkkleding aan. Hoewel ik ook Hema en H&M heb. En ze heeft 1 broekje en vestje van de Zeeman. Dat vond ik echt leuk en dan maakt het merk me niet uit. IOverigens is dat een van de weinige broekjes die ze heeft want ik hou meer van rokjes en jurkjes. Wibra is hier niet in de buurt. Bakkaboe shop ook niet, maar daar rijd ik 2 keer per jaar even een stukje voor. Want vind dat ook een leuk en betaalbaar merk. Ik koop de merkkleding bijna altijd in de uitverkoop. Soms wel nieuwe collectie wat ik echt leuk vind en bang ben dat het niet meer te verkrijgen is in de uitverkoop. Ik verkoop wat ik niet wil bewaren ook via Marktplaats.

Ik heb ook helemaal niets met Hello Kitty, Winnie the Pooh, Dora etc, mijn man ook niet trouwens, ik koop daar ook niets van. Als ze straks wat ouder is en ze gaat mee beslissen dan zal ik wel over mijn hart strijken af en toe maar alleen als er een klein plaatje op staat want ik vind het gewoon niet mooi.

Zelf geef ik nu vaak een bon van een van de merkwinkels hier in het dorp (we hebben er 5 dus keus genoeg) dan kan er zelf wat uitgezocht worden.

Ik heb zelf ook veel bonnen gehad en dat vond ik echt leuk om te krijgen. Ik heb ook Veel Hema gehad, wat Zeeman, Henk ter Hoor en ook merkkleding. Ik heb alles bewaard en ze heeft alles gedragen. Het een wel vaker dan het ander. Het was ook allemaal mijn smaak dus dat scheelde ook. Ik kan niet in iemands portomonnee kijken en als ze mij uit goede wil een Zeeman setje cadeau doen ben ik daar net zo blij mee als iemand die meer te besteden heeft en waar ik een merkset van krijg.

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik zelf vind het ook niet erg hoor
    rompertjes zijn best goed hoor die witte.
    ALs kraamkado kan je zelfs bijv met texstiel verf een handje erop doen van je eigen kleine.

Kwaliteit is goed hoor alleen de style is soms echt niks.
    Iig het is niet echt mijn smaak
    Ik vind H&M weer leuker en daar heb je soms ook hele leuke koopjes tussen zitten.

12. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    In principe niets mis mee... Alleen vind ik persoonlijk de (vaak zachte) kleuren van de kleertjes daar niet mooi voor mn kleine man... En mijn moeder heeft geloof k het heeeeeeeeeeele assortiment aangeschaft... :$ Los daarvan heb ik liever 1 truitje/broekje/stelletje wat wel naar smaak is, dan heel veel dingen waarbij ik zo'n omdat t moet gevoel krijg... :(

Helaas is mijn moeder nogal hardleers, want heb haar al weleens laten weten dat ze het beter kan laten (ze probeert ook altijd om "vrouwen"kleding in mijn kast te krijgen)... :(

Heel erg lief en ook absoluut dankbaar dat we wat dan ook gekregen hebben, maar liefst krijgt ie het zo min mogelijk aan...

t Vage is dat mijn moeder zelf aangeeft dat die felle kleurtjes en sprekende kleren hem zo leuk staan... En toch daarna weer aankomen met n setje (of n los truitje/broekje) in zo'n slap kleurtje...:D

Nou woont mijn moeder ver weg dus weet k altijd van tevoren wanneer ze komt (qua dag) en dan probeer ik wel vaak om hem iets aan te doen wat zij hem gegeven heeft...:(

Nou moet k ook zeggen dat ik wel van de uitverkoop ben en dus n aantal dingen van Lief (stoer dus), Esprit en Noppies heb voor nagenoeg dezelfde prijs als Zeeman/Wibra... Ben verder absoluut niet "merkgeil" zoals wij dat altijd noemden, maar heb wel echt n eigen smaak... :cool:

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh debby heb geen foto gemaakt maar bedacht me in 1 keer dat hij wel in mn foto albumm staat, 1e foto... en dan de baby rechts met spijkerjurkje... je moet alleen even vrienden worden mocht je hem nog willen zien...

ik las iets over vormloos maar dat ben ik wel met je eens, die rompers van de wibra zijn zo raar, blokkerig en groot.....zien er raar uit :)

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hmja de mijne heeft 104, gaat niet echt lukken. :D
    Weet je nog sites waar je goede (merk)koopjes kunt scoren?
    Je smaak bevalt me wel. :)

Deel Deze Pagina