Bij dochterlief 1 keer een pakketje van zeeman/wibra gehad als kraamkado. Waren 2 truitjes een broekje en slofjes. Het broekje was mijn smaak niet maar de truitjes en de slofjes heeft dochterlief veel gedragen. Was een prima kadootje idd van mensen die het zelf niet breed hebben.
Er hoeven geen eisen aan gesteld te worden maar je wil toch wel iets geven waarvan je denkt dat de krijger het leuk vindt.
Ja hoor dat kan zeker! Ik heb het ook wel eens gedaan, en dan gewoon een klein kraammandje ervan gemaakt! Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert
Sorry vind het een beetje raar, respecteer je mening wel hoor maar ik zou het persoonlijk erg ondankbaar vinden als mijn vriendin/kennis ect zou zeggen. wat zeggen ze ook alweer een gegeven paard niet in de bek kijken. Maar goed ik vind het prima kunnen, ben wel van mening dat het wel een leuk setje moet zijn ( dus dat het wel een beetje met mijn smaak overeen komt ) maar ik zou er zeker geen moeite mee hebben.
Maar als je nou het geld niet hebt voor een merk setje met een label? Mij is altijd geleerd een gegeven paard niet in de bek kijken. Ik heb echt heel veel gekregen van zeeman en wibra. En koop er nog steeds omdat ze er gewoon echt leuke dingen hebben. En ik vind dat je niet in de portomonee van een ander kan kijken en dus geen eisen mag/moet stellen aan een kado. Wees blij dat je wat krijgt.
Ik vind het ook best kunnen. Ik vind het nogal verwend gedrag dat je van een ander verwacht een duurder setje kado te krijgen en zelf wel bij de wibra en zeeman dingen haalt.
Ik vind de jongenskleding bij zeeman ook niet leuk. Althans, wat ze bij de zeeman hier hebben liggen. Dus mij zal je niet nu niet meer blij maken met iets van de Zeeman. Toen Sven net geboren was wel. Rompertjes/sokjes/boxpakjes etc...kocht ik daar geregeld. Wibra daarintegen heeft voor grotere jongens leukere dingen. En de Takko trouwens ook. En dat is ook een hele goedkope winkel.
Tuurlijk kan dat! Zou niet weten waarom niet? Als je weet dat de ontvanger van die stijl kleding houdt, dan zie ik het probleem niet. Dus ligt wel aan de ontvanger natuurlijk en misschien nog wel meer aan je budget. Als je een wat minder budget hebt, is de Zeeman/Wibra een prima oplossing. Maar als je weet dat de ontvanger er niet van houdt, dan zou ik het niet doen. H&M is ook niet echt duur, vind ik. Persoonlijk ben ik ook niet zo van die winkels. Ik koop er alleen ondergoed en sokjes. Heel enkel een shirtje, als ik hem écht leuk vind. Ze hebben soms indd best leuke dingen maar ik vind de kwaliteit gewoon bagger. Heb al vaak gehad dat het shirtje na 2x wassen gewoon niet meer mooi was. Dus wat is dan duurder? Een shirtje van 4 euro die je na 2x wassen kan weg gooien of een shirtje van 7 euro die na 20x wassen nog steeds mooi is? Maargoed, anderen zweren weer bij Zeeman/Wibra en bovendien; over smaak valt niet te twisten!
Maar mime,28 vind je dat zelf niet omdankbaar? Omdat die mensen dus zelf liever dure labels kopen, zou de visiete dus ook maar duur moeten doen. Hallo, t gaat om t gebaar, niet om de grote.
ik vind ook dat het kan, het is toch een cadeautje?? En of iemand het leuk vind, weet je nooit. Dat kan bij merkkleding ook gebeuren.
Ik heb bij mijn zoontje een pakje gekregen van de wibra van een buurvrouw (was een beetje unisex), man ik kon niet wachten tot het gewassen was. Zo leuk en handig aan te doen. Toen zussemie er kwam was het weer van dat. ook mijn man vond het een superpakje. Ik vind trouwens dat het t gebaar is dat het hem doet ipv de prijs. Ook kan je andermans rekening niet maken, je kan denken dat iemand stinkend rijk is, maar deze kan er heel slecht bij zitten (en omgekeerd). Dus antwoord: GEEN PROBLEEM
Vind dat het wel kan. heb ook weleens iets van de wibra gekocht als kado zijnde. Vind wibra persoonlijk leuker dan de zeeman. het is allemaal veel mooier en ziet er beter uit dan bij de zeeman. (hier teminste) Gaat toch om het gebaar? en waarom duur als 'kids er toch kort in dragen ivm de groei??
Ik kan geloof ik niet zo goed uitleggen waarom ik het not done vind, maar ik was er toen bij dochter wel een beetje verbaasd van. Overigens heb ik het nooit gezegd hoor, maar het truitje heeft ze nooit aangehad (vond het ordi), broekje was veel te wijd paste pas toen het 3/4 was. We hebben wel rompertjes gehad van vage bekenden (vrienden/buren van ouders/schoonouders en dan vind ik het prima en ze zijn ook gedragen en wat betreft die "vage bekenden" daarvan vind ik het juist raar als ze iets duurs zouden geven kregen ook nml een nieuwe petit bateau romper daar was ik net zo verbaasd om). Maar zelf zou ik het dus nooit geven als kraamcadeau, wel misschien als ik de verleiding niet kan weerstaan als vriendin/ oma als ik uit de baby`s ben, maar dan als gewoon zomaar cadeau. Want als zomaar-cadeau vind ik het prima. Zoonlief heeft ook een paar truitjes van de zeeman (gehad) van de oma`s maar niet als kraamcadeau zeg maar. Zelf koop ik er eigenlijk alleen basics als uni longsleeves voor ergens onder, leggings, soms ondergoed, sokken en een heel enkele keer zie ik wat leuks, maar zeker voor zoonlief slaag ik er zelden of nooit. Hopelijk ben ik nu iets minder vaag en kom ik niet ondankbaar over want dat ben ik echt niet.
Tsja ik geef liever iets van een duurder merk en dan het liefst iets dat was afgeprijsd. Meestal haal ik bij aanbiedingen alvast in t vooruit als ik weet dat iemand zwanger is kan dat makkelijk. Ik heb ook wel kleding van wibra en zeeman gekregen, meeste wat ik kreeg kon ik wel wat mee maar vond niet alles mijn smaak.
Ik krijg het als kado en ik geef het als kado. Winterjasjes van de kids zijn van zeeman. Leuke en en goeie kwaliteit jasjes.
Prima, lijkt me leuk om straks te krijgen Helemaal voor de kleintjes, hoevaak hebben die het nou aan? Het ligt wel aan de smaak en stijl van de ontvanger, ik weet van een vriendin van mij, die krijgt dan idd liever een bon oid, nou dan weten we dat toch van elkaar? Bovendien: een cadeau is een cadeau en dat kun je minder vinden, maar de intentie van de gever is toch goed? (Wij hebben nu voor de baby ook wel wat gehad waarvan ik denk: tja.... Maar goed, doe je een keertje aan en dan past het al niet meer)
Het ligt eraan aan wie ik het zou geven. Als ik weet dat die mensen er zelf ook zouden kopen dan zou ik het wel geven. Maar ik ken ook mensen die hun kind alleen in dure merkkleding laten lopen, dan zou ik het alsnog zonde van m'n geld vinden omdat het kindje het dan toch niet aankrijgt waarschijnlijk. In dat geval zou ik een ander cadeautje bedenken. Zelf maakt het me niet uit waar de kleertjes vandaan komen en als dat een leuk setje van Zeeman is, is dat prima.
Ten eerste ben ik helemaal niet ondankbaar en heb ik helemaal niets gezegd over wat ik zou vinden als ik iets krijg. Ik stel geen eisen aan een cadeau wat ik krijg, maar als ik weet dat iemand bepaalde dingen belangrijk vind houd ik daar rekening mee bv.: Ik heb een nichtje die helemaal van de merken is (wist ik niet), ik kocht voor haar twee truitjes van Zara vond mevrouw niets aan (zei ze niet maar zag ik wel), later geef ik haar een klein lipglosje van een merk wat zij leuk vind (stuk goedkoper dan die twee truitje) is ze helemaal blij mee. Volgende keer houdt ik daar rekening mee. Het is toch voor haar dan probeer ik toch ook iets te kiezen wat zij leuk zal vinden.