zeeman/wibra -kleren als kado?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ben wel benieuwd waarom ts dit vraagt en waar ze nu is?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Sorry bedoelde ook niet jou persoonlijk hoor:D

Ik bedoelde het gewoon in het algemeen ik zelf zou het heel ondankbaar vinden als iemand het niet leuk zou vinden omdat het geen merk is.

Wees blij dat je wat krijgt en of dat dan iets van 4 euro is of van 20 euro. Het is en blijft een kado.

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik zal niet weten waarom niet. Jolisa heeft kleertjes van zeeman hema h&m. Ze groeien er zo snel uit. Zonde om 50euro zo weer in de doos te doen na 1x dragen. Zolang je zelf combineert is het super leuk. Hier een halfbloedje die dus allerlei leuke kleurtjes aan kan. En laten ze die nou net bij de zeeman hebben.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ja waarom niet? ik kreeg dit ook veel bij de geboorte van mijn zoon en ik zelf geef het ook vaak als kraamcadeau bij een geboorte :) Ze hebben er leuke kleren.

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb ook bij de geboorte setjes gehad van wibra of zeeman net wat andere zeggen gaat om het gebaar en zoontje heeft het aangehad tuurlijk als ik iets niet mooi vind doe ik het niet aan maar dat kan ook merk kleding zijn wat ik afschuwelijk vind en niet aan doet

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik slaag momenteel goed bij Vögele voor jongenskleding (vanaf maat 92) goede kwaliteit, leuke kleren en niet duur :) Takko heeft ook heel leuk spul voor de jongens.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Geen problemen mee om te krijgen en te geven.
    Zou wel eerder (als kraamvisite bijv.) zelf iets van H&M geven, ook niet duur en de babykleertjes zijn zooooo snoezig! :)
    Maar babykleertjes bij de Wibra vind ik bijvoorbeeld leuker dan babykleertjes bij C&A! Afgezien van die hele setjes bij C&A, maar die kosten dan makkelijk 30 euro ofzo...

8. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik vind het ook geen probleem om ze te kregen of te geven.
    Het kan dat iets mijn smaak niet is, maar dat heeft dan betrekken op dat ene truitje of broekje. Niets met uit welke winkel het komt.
    Bij mijn schoonzus hoef ik er niet mee aan te komen. Zelfs de Hema vindt ze te min en dat laat ze ook duidelijk weten.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik hoor best vaak zeggen het is niet mijn smaak....
    Maar een shirtje, broekje of weet ik wat van 20 euro.. Hoeft ook niet perse je smaak te zijn....

Het is maar net wat diegene koopt.. Van wibra, zeeman, name it... T maakt niks uit

Nu on topic haha jaa hoor ik vind dt prina kunnen!:)
    ' shop' er zelf ook.. Zonde van t geld.. Ze hebben het toch maar paar keer aan

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik zou het persoonlijk niet doen, ook al zou ik weinig te besteden hebben.
    Niks mis met die kleding, maar je moet er wel van houden vind ik.
    Als ik weinig te besteden zou hebben, zou ik toch eerder iets leuks (kleins) bij de Hema uitzoeken, vind ik dan toch net iets leuker om te geven.

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja waarom niet.

Zo me eerlijk gezegd bezwaard voelen als iemand me een merk kleding stuk zou geven. Omdat ik daar totaal niet van hou. Doe maar gewoon( mijn budget dat laat andere dingen gewoon niet toe) haha.

Maar ik zou het zeker niet van iemand verlangen om mij of me kinderen duren kleren cadeau te geven.

Dus ja gewoon doen.

Doe er vaak wel een sokje of wat extra.s bij precies de prijs die ik in me gedachten gehad zou hebben.

12. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ja hoor, waarom niet!! Als de kleertjes gewoon leuk zijn en de ouders een beetje die smaak voor kleertjes hebben (qua stijl) zie ik het probleem niet zo...

Zelf vind ik het ook absoluut niet erg omte krijgen.. (al hoop k dan wel dat mensen wieb spullen geven ipv zeeman, bij de laatste werk k nl zelf) En weet dus van veel artikelen de prijsjes en vind dat zelf niet leuk om te weten als ik een kadootje krijg... Het gata idd om het gebaar :)

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Als mensen zelf liest dure labels kopen, kun je er wel vanuit gaan dat de kans toch erg groot is dat ze hun kindje geen kleertjes van de zeeman of wibra aantrekken (misschien niet eens van de hema, c&a of h&m). Dan kun je wel zeggen dat het om het gebaar gaat, maar is het niet net zo zonde van je geld om dan toch iets bij de wibra/zeeman te kopen, als je al 95% zeker weet dat het kindje het toch niet zal dragen??
    Als ik in zo'n geval zelf geen duur merk wil/kan kopen, zou ik gaan kijken naar heel iets anders... Een leuke knuffel, een boekje, rammelaar, bijtring, spenenkoordje, zoiets. Maar zou dan niet evengoed iets bij zeeman/wibra halen.

Heb zelf verder ook geen moeite met kleertjes van zeeman/wibra als kadootje. Heb voor mn oudste destijds ook een shirtje gehad van de zeeman, was gewoon een leuk shirtje en heeft ze ook veel aan gehad. Maar ik zou dus wel rekening houden met de wensen van de ontvanger.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Waarom niet???? Vind het eigelijk een beetje een belachelijke vraag...

15. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    Waarom niet? Tegen de tijd dat het verwassen is dan zijn ze er toch al uit gegroeid. Ik heb er absoluut geen problemen mee, als het maar leuke kleertjes zijn toch?

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Haha ik zou echt zoon bitch zijn en juist dt kopen...:p
    Wees blij dat je iets krijgt denk k dan...;)

17. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Tis toch ook veel praktiser om 2goedkope setjes te krijgen dan 1 dure.
    Kan jij bijv ook gelijk 2mtn doen, hebben ze er langer profijt van.

18. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Het gaat er meer om wat ze uitkiezen; je kan met iets uit elke winkel de plank mis slaan, maar ook juist in de roos schieten. De winkel maakt niet uit; de kwaliteit vaan wel, maar als ze klein zijn merk je daar niets van. Mijn meiden zijn nu wat ouder en dan merk je wel dat bepaalde merkkleding mooier blijft; maar koop niets van Desigual want dat verkleurd al na 1 x wassen; ik vind combineren van een sport. Broekje van de H&M en een merk shirtje bijvoorbeeld.
    Ik zou nooit ondankbaar zijn met welk cadeau van welke winkel dan ook. Zelf zou ik niet zo snel iets van de zeeman of wibra kopen; wel van hema, H&M, C&A: ook allemaal betaalbaar.

19. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Helemaal mee eens; of een cadeaubon van een winkel waar ze de merkkleding verkopen...

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vind het wel kunnen, maar zou het zelf nooit doen.
    Koop dan liever iets van de H&M qua prijs verschilt het niet veel en vind de kleding leuker.

Deel Deze Pagina