Zelf koop ik heel veel bij h&m, is echt mijn smaak. Als kraamkado geef ik niet altijd kleertjes, maar meestal juist andere dingetjes. Als ik wel kleertjes koop, dan koop ik ze bij h&m. Wel loop ik altijd even de Zeeman en Wibra binnen om te kijken of er iets leuks hangt. Vind Wibra leukere/mooiere kleding hebben dan Zeeman en heb er dus weleens iets gekocht. Maar niet vaak. Vind de kleding van h&m, v&d... toch altijd net leuker. Mijn schoonzusje is nu zwanger en heeft een aparte (dure) smaak. Laatst zag ik een superschattig jurkje hangen bij Wibra. Heb ik voor haar meegenomen (zomaar). Ze vond hem hartstikke leuk. Zelf gaat ze er regelmatig naar binnen, maar ze vindt meestal niet iets wat ze leuk vndt. Anders koopt ze het wel. Dus...ja hoor wat mij betreft kun je best een kadootje kopen bij Zeeman of Wibra, zolang je weet wat iemands smaak is. Maar dat is ook als je het bij een andere winkel koopt.
wat je ook koopt en waar je het ook koopt, het is alleen leuk als het ook de smaak is van degene waarvoor je het koopt. Ze kunnen voor ons burberry (schrijf je dat zo?) kleding kopen, vreselijk duur, maar totaal niet onze smaak, dus de kinderen krijgen dat ook niet aan.
Ik heb niet echt een andere keuze. Kindje zal hier ook voornamelijk in die kleding lopen, is toch niks mis mee? Mijn schoonzus is ook zwanger en geeft nu al aan dat ze het niks vind.. "dat soort kleding" Ze zal met haar bevalling voor een leuke verrassing staan, want ik kan niet anders. Vind dat mensen allang blij mogen zijn dat ze kadootjes krijgen, Het lijkt zo vanzelfsprekend..
Je hebt er zeker leuke dingen, hoor. Ben eigenlijk wel dol op de Zeeman/Wibra. Lekker veel voor noppes!!!! Heerlijk om te snuffelen daar!
Het maakt toch niet uit waarom de ts het vraagt? Nooit geweten dat je je per se moet verantwoorden als je een topic opent Ik maak er zelf totaal geen probleem van.. Beide kinderen dragen kleding van de Zeeman en Hema.. Waarom? Mooi goedkoop, staat ze goed en heb niks te klagen over de kwaliteit.. Af en toe een shirt dat na 4x wassen wat valer wordt, maar voor die 3 euro kan ik daar totaal niet mee zitten.. Hij heeft nu hooguit 2 maanden in maat 86 gezeten en kan nu alweer een compleet nieuwe garderobe voor hem aanschaffen deze week.. Voor Elise hebben we 3 super leuke jurkjes gekregen, die ik 3 weken geleden bij de Zeeman zag hangen.. Maar het staat haar ontzettend leuk.. Dus ja ik vind het kunnen (om enigzins OT te blijven) zowel om te geven als om te krijgen.. het gaat om het gebaar, niet om het prijskaartje dat er aan hangt.. Tenzij de kleding natuurlijk niet de smaak is van de ontvanger, maar lijkt me logisch dat je iets koopt waarvan je verwacht dat de ander het mooi vind.. Who cares waar het vandaan komt..
Ik vind dat smaak er bij babykleertjes (voor hele kleintjes) niet echt toe doet. Echt serieus, ik vind bijna alles even schattig en even leuk aan kleertjes bij HEMA, H&M en C&A. Wibra en Zeeman ben ik nog niet geweest, maar ik twijfel er niet aan dat daar ook een hoop leuks is. Het zou niet in me opkomen mijn neus op te halen voor een cadeautje. Wat anderen al hebben gezegd, het gaat om het gebaar en niet om de prijs. Anders waardeer je de gever ook helemaal niet. En een kraamcadeau hoeft ook niet per se kleertjes te zijn. Een pakket samengesteld met spullen voor de babyverzorging, sokjes en bijv een voorleesboekje kan ook heel leuk zijn.
Ook ik vind het heel normaal om kleertjes van de wibra of zeeman te geven of te krijgen.. Zitten toch hele leuke dingetjes tussen! We heb ik een keer van vrienden een berenpakje gekregen mt 44 ofzo terwijl onze dochter al 2 maanden was en toen had ik wel even zoiets van ok?? Terwijl hun dochter zelf in allerlei merkkleding loopt.. Maar je moet idd een gegeven paard niet in de bek kijken..
Ik zeg eerlijk, ik koop voor onze dochter geen kleding bij de wibra of zeeman. Maar ik heb met kraamvisite wel kleertjes ervan gehad, en ik moet zeggen dat ik het best leuk vondt. Ik vindt dat je gerust kleertjes kan geven van de wibra of zeeman, wat de meeste al zeggen je mag een gegeven paard niet in de bek kijken. Blij zijn dat de mensen de moeite doen om iets leuks voor jullie kindje te kopen.
Ik vind het ook kunnen. Voor onze baby hebben we ook een hoop cadeau gehad van de Zeeman en dat zijn echt hele leuke dingen.
Zou t zelf niet zo snel geven (heb niet zoveel met Zeeman en Wibra, het ruikt er een beetje raar en voor volwassenen vind ik er nooit iets, haal er eerder nog eens schoenkadootjes voor sinterklaas oid) maar om te krijgen maakt het me niet uit waar het vandaan komt of als ik het eigenlijk niet heel mooi vind, als het maar een oprecht gebaar is! Zoals je zelf ook weleens in je pyjama op de bank hangt, hoeft ook je kindje niet altijd uberhip gekleed te gaan thuis! btw HEMA - thumbs up, ook voor kraamkadootjes en straks mijn eigen uitzet!
Ja hoor moet kunnen! Tweedehands cadeaus in goede staat zijn ook welkom. Dochter kreeg van opa en oma alleen een zeeman jurkje van 4,99 dat vond ik best triest (ze hebben echt genoeg geld) aangezien nichtje een nieuwe fiets kreeg en neefje zo'n groot lego kasteel van 90 euro. Dat is gewoon niet eerlijk. Geef dan iedereen ongeveer dezelfde waarde. Heb er maar niets over gezegd, maar het ging mij om het principe.
Nou omdat ik kleren heb gekregen voor mijn dochter van een vriendin en die waren dus van de zeeman...toen zat ik er dus over na te denken....
Ja maar een hoop hier geven de reactie nu zoals Nescio ....Het zou niet in me opkomen mijn neus op te halen voor een cadeautje ...dat is ook helemaal niet wat ik bedoel... Ik koop zelf ook wel eens wat bij de zeeman of wibra maar ik zou niet zelf iets voor iemand daar als kraamcadeau kopen eigenlijk...
Mijn kinderen krijgen regelmatig iets van de Zeeman of Wibra, maar ik zou het niet zo snel aan een ander geven. Als ik een wat hoger bedrag wil besteden voor een kadootje dan koop ik liever iets bij een duurdere winkel. Je weet gewoon niet wat de ontvanger er van vindt, dan ga ik liever voor safe. Als ik voor een minder bedrag wil geven geef ik liever iets van speelgoed, dan kan je vaak wel iets leuks kopen voor een paar euro. Ik vind het sowieso vaak lastig om kleertjes te geven, iedereen heeft weer een andere smaak. Ik had voor mijn jongste dochter trouwens bijna de hele collectie die ze in de kraamdagen aan had, bij de Wibra gekocht. Iedereen was er helemaal weg van! 'k Heb het daarna ook nog uitgeleend en het ziet er nog prima uit!
Ja hoor waarom niet. MAAR als ik weet dat de ontvanger alleen in merkkleding rondloopt, wandel ik eerder de h&m of c&a binnen dan de zeeman/wibra. Mij maakt het niet uit waar de kleding vandaan komt. Als het maar leuk is!!!
Ben ik toch wel nieuwsgierig of jij vind dat het kan? Of heb je dat al gezegd misschien heb ik erover gelezen..
Nou ik persoonlijk zou het niet geven aan iemand anders....wel koop ik gewoon dingetjes voor mijn kids bij de zeeman hoor... Maar nu niet echt hele pakjes...meer pyama`s en sokjes en ondergoed enz... En ik ben ook geen moeder die haar kids alleen merkkleding aandoet hoor....helemaal niet...wel h&m en c&a ....