ok dus niet raar dat t gebeurt is, ik heb de cilinderzeep in plakken gesneden mooi egaal , ook van binnen
nou...volgens mij is het redelijk geslaagd...nu hopen dat dat ook nog zo is na 6 weken hoe lang kun je de zeep eigenlijk bewaren? en ...wordt t net zo hard als bv palmolive zeep ?
Mijn zeep is binnengekomen die ik op de curcus heb gemaakt. Ook hiervan zal ik een foto maken om erop te zetten. Al is het niets speciaals.
Als je houdbare vetten hebt gebruikt kun je hem heel lang bewaren. Als je hem na een maand ofzo al gebruikt zal hij nog redelijk zacht zijn. Zeep wordt met de tijd wel harder, of hij echt zo hard wordt als bijv. Palmolive is de vraag. Hangt ook af van de vetten die je gebruikt (met veel harde vetten als bijv. Palm- en kokosvet zul je een hardere zeep krijgen dan wanneer je alleen olijfolie gebruikt bijvoorbeeld).
@Dianana @Vrouwenmantel Waar blijven jullie foto's nou??? Ik laat mijn zeep nog een dagje extra in de mallen zitten. Het feloranje is inmiddels zachtoranje geworden. Ik ben niet 100% blij met de kleur, had achteraf gezien een beetje meer rood toe moeten voegen, maar de zeep ruikt heerlijk. Ik ga proberen morgen of overmorgen een foto te plaatsen, heb het een beetje druk momenteel, ik ben met een mand bezig, en ga over iets meer dan een week op vakantie...
En nog een paar foto's. Het resultaat van de zeepjes, daar zal je op moeten wachten tot het weekend, want ik ben een ramp met mijn man zijn computer. Dit zijn trouwens foto's van de curcus.
ik zal ook vanaaf ff kijken of ik ze kan plaatsen ...ik kan het stomme snoertje niet vinden dus kan de cam niet aansluiten
Hier dan mijn beloofde foto. Links drie zeepjes die ik een paar maanden geleden heb gemaakt, met honing en bijenwas, en een gemengde citrusgeur. Geen kleurstof gebruikt aangezien de honing en bijenwas de zeep al van nature een kleurtje geven. Rechts de zeepjes die ik van de week heb gemaakt. Hier heb ik wél kleurstof gebruikt. Achteraf blijkt dat de zeepjes bijna dezelfde kleur als de bijenwas/honing zeepjes hebben. Ik had iets meer rood moeten toevoegen want ik wilde meer een zalmroze effect, maar het is soms lastig inschatten als je bezig bent aangezien de kleuren sterk verbleken als de zeep rijpt. Maar goed, het is allemaal zeep en ik ben er blij mee...
@papaver: ziet er heel mooi uit. Jammer dat ik niet even kan ruiken. Hoe heb je de honinggraat gemaakt? Ik ben erg onder de indruk.
Bedankt! Dit soort valt voor mij in de 'saai maar degelijk' categorie. Ik ben eigenlijk meer van de wilde swirls....
ok ik meer van t rustigere ze hebben bij de action siliconen mallen voor het maken van bonbons...heel erg leuk maar erg klein