Vandaag precies 2 weken geleden heb ik bij mijn werkgever een vakantie aanvraag gedaan voor de zomer van 2020. Mijn man heeft altijd een collectieve vakantie vast staan dus ik kan verder niets anders . Nu kreeg ik vandaag een mail terug met alleen als antwoord: we komen er nog wel op terug op een ander moment . Geen ja en geen nee. Normaal als ik verlof aanvraag heb ik gewoon een duidelijk antwoord. Weet dus ook niet wat ik hiervan moet verwachten... is het niet gebruikelijk dat ze binnen 2 weken na aanvraag of ja of nee antwoorden en nee alleen kan met een grondige reden?
Ik zou gewoon vragen wanneer dat andere moment is, zodat je weet wanneer je een reactie kunt verwachten.
Het ligt er denk ik wel aan in wat voor een bedrijf je werkt. Als ik hier een vakantie aanvraag die wordt die naast de aanvragen van collega's gelegd. En dan kijken we wie wanneer vrij heeft. Kan het bij jullie ook niet zo zijn?
Officieel krijgt jouw werkgever 2 weken de tijd om jou te laten weten of je toestemming krijgt, vanaf de datum dat jij het aangevraagd hebt. https://www.fnv.nl/werk-inkomen/vakantie-vrij-verlof/vakantiedagen
Werk bij een schoonmaak bedrijf. Helft van mijn panden is dicht in dezelfde periode. Die panden werk ik alleen. Verder nemen ze altijd in zomer uitzendkrachten aan
Ik zou even bellen en om een toelichting vragen. Ook kun je dan jouw motivatie toelichten. Zijn er dit jaar collega's geweest die ook vrij wilden hebben in de zomervakantie, maar dit niet meer konden krijgen omdat jij al vakantie had?
Hoe zit het normaal met je vakantie aanvragen? Hier niet gebruikelijk om ver van te voren al aanvragen te doen. Behalve met hoge uitzondering/iets speciaals en dan voor schoolvakanties moet er toestemming aan het hele team gevraagd worden. Bij ons 1x per jaar vakantie aanvragen indienen voor het jaar erop en daarna een overleg om te kijken waar de problemen gaan zijn.
Wij hadden vaste periodes waarin we de zomervakantie konden doorgeven: januari en februari. Kunnen ze gelijk alles naast elkaar neerleggen. Ik zou vragen wat je kan verwachten mbt tot termijn,
Ik vraag altijd ver van tevoren aan. Dit omdat man toch alles vast heeft staan. En ik dan ook tijd genoeg heb vakantie te boeken waar ik wil en alles snel vol zit en beperkte familie kamers beschikbaar zijn
Bij ons is vastgelegd dat je voor datum x de zomer moet aanvragen en 1,5 maand later krijg je terugkoppeling. Dit om de totale bedrijfsvoering eerst in kaart te brengen. Zo gaat het niet om wie het eerst komt
Wij hebben de afspraak dat vakanties per periode aan te vragen, zodat iedereen de kans krijgt. Als er teveel op dezelfde op dezelfde week zitten worden diegene gevraagd om dat op te lossen. Toestemming wordt ook dan gegeven aan iedereen tegelijk. Ik zou het niet zo eerlijk vinden als ik vakantie aanvraag en al mijn opties zijn al toegekend. Maar dat ligt denk ik ook wel aan welke sector je werkt.
Ook bij ons wordt je gevraagd om voor een bepaalde deadline allemaal je aanvraag in te dienen zodat alles naast elkaar gelegd kan worden. Dit om 'wie het eerst komt, het eerst maalt' te voorkomen. Vind ik persoonlijk ook niet meer dan normaal. Vind het antwoord dat je kreeg dus niet heel raar maar zou wel willen weten op welk moment je uitsluitsel kan verwachten.
Zo gaat het bij ons ook. Voor 1 december moet je je vakantie(s) van mei tm september doorgeven. Dan lukt het niet om het rooster rond te krijgen en wordt iedereen gevraagd concessies te doen. En begin januari is het rooster meestal rond. Vreemd dat er bij jullie geen datum is waarvoor je de vakantie door moet geven. Zeker bij een wat groter bedrijf. Bij mijn man zijn ze met zn zessen om het vakantierooster rond te krijgen. Dus dat gaat gewoon in onderling overleg. Als het bij ons zou gaan om wie het eerst komt, zou iedereen zn vakantie al vastleggen voor over 10 jaar ben ik bang
Bij ons worden de vakanties zo veel mogelijk collectief geregeld. Dus iedereen mag een verzoek doen. Anders zouden altijd dezelfde mensen de favoriete weken kunnen pakken. Als er ver van te voren geboekt moet worden, dan wordt dat overlegd met collega’s of ze geen bezwaar hebben. Maar in principe wordt pas ergens begin volgend jaar de definitieve vakanties ingepland
Wij doen vakanties altijd in overleg met de collega’s, we hebben allen schoolgaande kinderen dus ieder jaar is het weer even puzzelen. Dit doen we altijd na de kerstperiode.
Interessant dit. Wij moesten voor 1 oktober onze voorkeuren doorgeven, voor zomerverblijf 2020, en krijgen 15 november bericht. Rete irritant.
Wij moeten voor 1 oktober onze vakantieaanvraag voor het jaar erop al doen. Bij ons geld ook, als je binnen 2 weken niets hoort is het automatisch goedgekeurd.
Wij hebben geen kerstvakantie. Wij moeten gewoon werken met kerst, oudjaar en oud en nieuw. Je kan een aanvraag doen maar de kans is klein dat dat wordt goedgekeurd. Bij ons worden vakanties gelukkig al snel goedgekeurd als je het op tijd indiend en er is vee te regelen.