Bieden koophuis

Discussion in 'De lounge' started by Lenthe1987, Aug 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

Aug 20, 2012
    477
    33
    28
    Wij willen binnenkort verhuizen naar een eengezinswoning. Momenteel wonen we in een flatje met 2 slaapkamers, maar aangezien wij bezig zijn voor een broertje of zusje voor onze kleine meid zal dit flatje echt te klein zijn straks.

Nou hebben we een koophuis op het oog. De woning staat al sinds vorig jaar te koop, ruim een jaar nu. De vraagprijs was oorspronkelijk 279.000, en ze zijn al gezakt naar 259.000.

Wat kunnen wij nou het beste bieden? We zijn bang dat als we te laag gaan zitten, de verkopers ons niet serieus zullen nemen. Maar aan de andere kant willen we er ook niet teveel voor betalen.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou beginnen met 229.

Je kan altijd weer een hoger bod doen.

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Wat willen jullie er maximaal voor betalen? Ga daar iets onder zitten.. Zij kunnen dan een tegenbod doen of aangeven wat ze er minimaal voor willen hebben..

Het is altijd lastig.. Wij hebben ons huis sinds kort ook te koop staan en we willen gewoon snel verkopen, ookal is een eventueel bod wat we krijgen een stuk lager dan de vraagprijs..

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat je in deze tijd echt gekke dingen moet doen, voordat verkopers je niet meer serieus nemen hoor!!

Zelf zou ik een aankoopmakelaar inschakelen. Die moet je dan wel betalen, maar die weet vaak wel de beste prijs te regelen voor het huis!

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Dat hangt ervanaf hoe graag je het huis wil en of de koopprijs reeel is. Als het huis 259.000 waard is, dan zou ik ongeveer 10 lager beginnen met bieden. Je beginbod zou dan 233.000 zijn. Vaak krijg je dan een tegenbod en uiteindelijk eindig je dan ergens in het midden, dus in dit geval rond de 246.000.
    Maar mochten jullie het huis dat niet waard vinden of gewoonweg niet op kunnen brengen bijvoorbeeld, dan zou je natuurlijk altijd een extreem lage bieding kunnen doen. Houd er wel rekening mee dat de makelaar dan ook gewoon kan zeggen dat ze jullie niet serieus nemen en als je het huis echt graag wil kun je daarmee je eigen glazen ingooien.

6. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    Weet je de WOZ waarde van het huis?
    Dat wil nog wel eens een goed beeld geven van wat het huis waard is (trouwens niet overal in het land maar weet niet waar dit huis staat)
    Echt voor gek staan doe je niet snel hoor, er is op dit moment veel mogelijk en winst maken is eigenlijk niet mogelijk. Verkopers houden rekening met verlies dus je kan best ver onder de prijs gaan zitten.

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Via je aankoopmakelaar kun je ook zien wat voor hypotheek er rust op een huis maar ik zou gewoon beginnen op 235

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Zou eerst goed kijken wat je kan betalen, wat het huis echt waard is, keuring laten doen om de grote klussen mee te kunnen nemen in de bieding.

Heb even gekeken wat wij hebben gedaan...
    Vraagprijs 224, ons eerste bod 208.
    Tegenbod 218, ons bod 210.
    Tegenbod 216, eindbod gedaan van 212 waarvoor we het hebben gekocht.

Owja bij het bedrag wat je noemt zou ik in eerste instantie 235 zeggen, maarja dat ligt heel erg aan de situatie.

9. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Via het kadaster kun je ook zien wat er voor een woning betaald is. Dit wil niet altijd iets zeggen hoor, misschien hebben ze wel voor 100.000 verbouwd. Maar je hebt wel een indicatie!

10. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Ik zou ook beginnen rond de 235.000

11. Zus

Zus Fanatiek lid

Jun 25, 2008
    1,081
    0
    0
    Een jaar te koop is erg lang en de huidige bewoner wil er misschien wel heel graag vanaf. Onze makelaar zegt dat je in deze tijd lekker moet bluffen. Als mensen moeten, happen ze wel. Wij moeten eerst ons huis verkopen en dan gaan we ook de markt op. Ik kom echt veel huizen tegen die al 50.000 tot 70.000 gezakt zijn. Mijn advies is dus, bied niet te hoog, je kan altijd nog stijgen dmv een tegenbod.

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Geen idee hoe het huis er verder uitziet, wij hebben een huis dat om te beginnen voor 285.000 te koop stond voor 215.000 gekocht. Toen waren ze wel al gezakt naar 265.000. Begonnen met een ton, uiteindelijk een eindbod gedaan van 215.000 en we hadden mazzel. Volgens mij gooi je je eigen glazen niet in als je laag biedt, je kunt toch altijd nog omhoog?

13. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

Aug 20, 2012
    477
    33
    28
    We hebben het kadaster inderdaad opgevraagd. Het huis is 8 jaar geleden gekocht voor 300.000, en hij staat nu al veel goedkoper te koop. Lastig hoor. Wij kunnen max 249.819 financieren, maar willen het huis ook nog wel een beetje aankleden. Sommige meubels zijn echt aan vervanging toe. Toen we gingen samenwonen waren we nog een stuk jonger en zijn begonnen met veel tweedehands spullen.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Kun je de meubels enzo nog wel mee financieren dan?

15. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

Aug 20, 2012
    477
    33
    28
    Daarvoor hebben we nog wel spaargeld. Maar ik wil niet overal aanzitten snap je.. dus het zou mooi zijn als we de verbouwing van de financiering kunnen doen.

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja dat is logisch!

Maar ik zou gewoon heel laag beginnen met bieden hoor.

( hebben wij met ons huis ook gedaan stond te koop voor 190. )
    En begonnen met bieden op 130.

Uit eindelijk voor 149.500 gekocht:D

17. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Kun je dit max. financieren, of wil je dit max. financieren? Dat zijn voor mij twee verschillende punten.
    Wat als een van jullie twee zijn of haar baan verliest, is de maandlast dan nog op te brengen? Een vast contract zegt tegenwoordig eigenlijk niets meer en kan zo ontbonden worden.

Als ze zelf 300.000 hebben betaald, 8 jaar geleden, dan denk ik dat ze al heel scherp zitten, of ze hebben er echt veel te veel voor betaald. Ik zou zelf een aankoopmakelaar in de hand nemen, die verdient zichzelf wel weer terug. Daar zijn ze voor en dat zullen ze zelf ook nastreven. Met een aankoopmakelaar kom je ook serieuzer over en zal een lager bod eerder geaccepteerd worden.

18. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dan betaal je echt teveel hoor, 13.000 onder de vraagprijs mogen verkopers tegenwoordig hun handen mee dichtknijpen. Recentelijk hebben mijn ouders hun woning verkocht voor een halve ton minder dan de VP. (3 ton vraagprijs, 2,5 ton geaccepteerd)

Ik zou 220 bieden en van daaruit stijgen/ wachten op tegenbod. Nee heb je, ja kan je krijgen. Veel mensen zijn bereid voor veel minder te verkopen omdat ze anders met dubbele lasten zitten. (Niet altijd maar vaak wel)

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,256
    6,154
    113
    Tja lastig, zo te zien gaan ze al flink het schip in (reken de kk erbij en je zit op 330.000) maar je kan altijd proberen natuurlijk. Ze zullen maar wegmoeten.

Wij gaan ons huis ook te koop zetten, vrij scherp geprijsd en ze kunnen er enkele 1000-en onder gaan zitten maar meer niet. En dan gaan we er dus al 40.000 op verliezen tov van de prijs die wij betaald hebben (net voor de 'crash';)) Dus we hebben ook niet zoveel ruimte.
    Voordeel is dat we het hier nog makkelijk een paar jaar kunnen wonen, dus we hebben een lange adem. We wachten rustig af.

20. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    zou ook rustig op 220-225 gaan zitten hoor.

Share This Page