Ik zoek voor mezelf een lekker warm deken voor het slapen. Ik lig nu onder een veren zomerdekbed met soms wel 2 fleece plaiden erop. Ik vind de wintervariant van dit dekbed niet prettig. Te dik en te zwaar en uiteindelijk ook benauwend. Ik ben nogal van de laagjes en wil er iets af kunnen gooien als het te warm is. Nu zoek ik dus een warm behaaglijk deken erbij wat er ook nog een beetje mooi uitziet. Mag best wat kosten. Ik zat te denken aan een deken van Merino wol. Heeft iemand hier ervaring mee of nog andere tips?Liever geen fleece want die heb ik er genoeg Bedankt!!
Wil je echt een deken of is een ander dekbed ook nog een optie? En wat ook misschien nog een ideetje kan zijn. Ik heb bij Amazon fleece en teddy stof dekbedovertrekken en hoeslakens gekocht. Niet het allermooiste beddengoed wat je kan verzinnen natuurlijk maar wel heerlijk zacht en warm in bed!
Ik heb pas geleden een nieuw dekbed voor dochter gekocht bij leen bakker. Een 4 seizoenen ding maar de herfst deken is zonder het zomer deken erop geklikt al super warm en wat niet al te duur. Zal morgen voor je een foto van de verpakking maken (staat op zolder).
Ik heb zelf een wollen winterdekbed ,voor ik deze had zat ik regelmatig te twijfelen aan een sprei van Pipstudio alleen de prijs stond me tegen.Jaren terug had ik in de winter een sprei over mijn dekbed en dat beviel me goed, ook vanwege het extra gewicht.Nu met een wollen dekbed is het wel opgelost, ik vind het niet benauwend of te warm.
Een wollen dekbed is ook zeker het overwegen waard. Heb je een 4 seizoenen of enkel een wintervariant?
Ik heb ook een wollen. https://www.bol.com/nl/nl/p/timzo-dekbed-vierseizoenen-100-wol-eenpersoons-140x200cm/9200000032764144/?s2a= Wel zwaar als je de beide erop hebt, maar ik vind het heerlijk.
Ik heb een Texel wollen 4-seizoenen dekbed. Ons huis is alleen zo goed geïsoleerd dat ik alleen de zomer variant gebruik het hele jaar door. Zonder verwarming en met het raam op kiepstand blijft het 19 a 20 graden, alleen als de wind op het raam staat niet. Het wintergedeelte ligt in de kast.
Wij hebben van ikea het seizoensdekbed waarvan we de herst (warmte 3) erin hebben en de zomer erboven op, zodat we hem weg kunnen slaan.
Oh ik heb bij Nextdirect ook een teddy fleece overtrek en hoeslaken besteld. Heb je een linkje van welke jij hebt? Heel stom maar heb niet eens op Amazon gekeken. Als ik het fijn vind bestel ik er nog 1 bij.
Wij hebben ook een met Texel wol. Heerlijk. Tis denk ik lang geleden dat we beide gedeeltes erop hadden liggen.
Als je een veren dekbed al warm en zwaar vond zou ik niet voor een wollen dekbed gaan. Dat is echt héél zwaar en warm.
Ik kijk net voor je op zolder maar heb het papiertje weg gegooid en alleen nog de zwarte hoes met het zomer dekbed erin dus kan je niet vertellen welke het is
Wat suus net zei, een wollen dekbed is best zwaar. Ik heb ooit tussendoor een donzen dekbed gehad en daarna weer een wollen maar dat is dan echt heel zwaar in vergelijking. Nu vindt ik mijn wollen wel heerlijk hoor.
Bij crisp sheets hebben ze hele mooie gewatteerde dekens die eruit zien als een mooie quilt/sprei in erg mooie effen kleuren. Misschien is dat wat, staat mooi en kan je ook terug slaan.
Slaap onder een katoenen zomerdekbed (niet te zwaar, ademt goed en vind het fijn dat je deze gewoon kunt wassen in de wasmachine), en dan in de winter een wollen deken erover.
Wij hebben een 4 seizoenen dekbed van leenbakker, ik dacht Odin? En als het erg koud is, zet ik ruim voordat ik naar bed ga, mijn elektrische deken aan.
Ik slaap onder wollen dekbedden. Prijzig maar fijn. Reguleert je temperatuur, ook als het warm is in de zomer. Wat ik/wij fijn vinden. Twee zomer dekbedden en dan allebei opmaken in een overtrek. Kun je nog eens een laagje afgooien als je het warm hebt. Na een weekje de bovendeken onder, onderste deken in de was en weer schoon bovenop. Zo houd je de was nog een beetje binnen de perken.