Even mijn ei kwijt....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder3, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik moet even gal-spugen hoor. :)

Nu de overgang bij mij in volle gang is dankzij de geweldige hormonen merk ik dat het even heel snel gaat allemaal.
    Nu is dit niet erg want na meer dan 4 jaar en ruim 1 jaar MMM en 2 ziekenhuizen verder komen we nu eindelijk dichterbij een wonder.
    Dit allemaal te danken aan endometriose en vijandig slijm waardoor een 'spontane' zwangerschap er bij ons niet in zit.
    Wat is die endometriose een ***ziekte!!!!
    Gelukkig heeft de gyn tijdens de operatie alles schoon gekregen maar dan is het allemaal nog niet 100% in orde. Tijdens de operatie hebben ze 2 cystes weggehaald (3 en 6cm) van mijn linker eierstok, mijn eileider schoongemaakt van verklevingen, mijn blaas schoon gemaakt van verklevingen, mijn baarmoeder schoongemaakt van verklevingen, en mijn eierstok die verkleefd was met mijn dikke darm los gemaakt.
    Mede dankzij de HA heb ik er veeeeel te lang mee rondgelopen. :x

Nu de operatie achter de rug is en we nu vol in de voorbehandeling zitten voor de IVF en wachten op de intake in Tilburg durf ik weer te hopen en de dromen en hopen we dat we dit jaar eindelijk zwanger af kunnen sluiten en ook een zwangerschap te voldragen. Zodat we dit jaar met ellende achter ons kunnen laten en het nieuwe jaar vol geluk kunnen beginnen.

Ik probeer positief te blijven maar als je geen steun krijgt uit je omgeving en onbegrip dan is dat moeilijk.
    Het onbegrip is zo groot en ik heb nu geen zin meer om alles iedere keer uit te gaan leggen aan de omgeving.
    Nu krijg ik de opmerkingen zoals:
    "Joh, je mag nu toch voor IVF? Dat is toch fijn?"
    "Ze gaan jullie nu helpen, goed toch?"
    Die doen pijn, ja ze gaan nu EINDELIJK eens wat doen en we komen EINDELIJK verder maar dat betekend niet dat we er blij mee zijn!!

Ik heb altijd voor iedereen klaargestaan en nu nog, ze hoeven me maar te bellen en ik sta er en nu....Ik voel me eigen alleen. Alleen omdat er niemand is die het echt begrijpt, alleen omdat hier in de omgeving de een na de ander zwanger raakt en iedereen dan in volle glorie meegeniet van de zwangerschap en nooit eens stilstaan bij hoe ik me voel. Ik moet iedere keer al die verhalen aanhoren, niemand die erbij stilstaat hoeveel pijn het mij/ons doet. De enige oplossing is om die personen te vermijden maar ook dat kan niet altijd.

Ook mensen die net 'bezig' zijn sta ik voor klaar hoe moeilijk het soms ook is. Als ik hier soms lees dat ze zich na een paar rondes al druk gaan maken dan denk ik in me eigen "Joh lees mijn onderschrift eens'....
    Begrijp me niet verkeerd want iedere ronde die erbij komt is er 1 teveel of je nu 6 maanden of 4 jaar bezig bent maar soms komt het verkeerd over bij de meiden die veel over moeten hebben voor een wonder.

Ook het onbegrip van mijn man doet me veel pijn. Hij doet zijn best maar vaak voel ik gewoon dat hij het echt niet begrijpt. Hij is wel heel nuchter in alles maar ik zou het fijn vinden als hij ook eens wat meer meeleeft in deze situatie. Maar ja het is een man he....:);)

Sorry, maar ik moest het echt even kwijt en ik wil niemand aanvallen echt niet.

Voel je je eigen wel aangevallen, sorry.:)
    Maar dit is wat ik voel. ;)

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    #2 Crazycat, 19 mei 2010
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
    waarom zouden mensen zich aangevallen moeten voelen?
    dit is jou gevoel meid . !
    en het is niet goed om dat voor je te houden
    dus uiten maar !!

je weet wij staan altijd klaar voor je ..
    en ja wat je vertelde over die opmerkingen .. het kan zo lulig zijn..
    zeker als er word gezegt gaan ze je EINDELIJK helpen, ja dat weet je ook wel, maar het liefst had je het op een andere manier gezien natuurlijk. je hoeft er niet blij mee te zijn !

je schrijft dat je voor iedereen klaarstaat !.
    hou daar dan eens mee op !.
    kies nu voor je zelf meid.. en zeg dat gewoon..
    zeg gewoon ikheb nu zelf even genoeg aan mijn hoofd en nu is het even vlinder3 tijd ! klaar
    kies voor jezelf.
    en inderdaad, soms zijn er mensen die snel schrijven op dit forum na 6 rondes ofzo . waarom hun het niet lukt..
    je kan het ze niet kwalijk nemen.. omdat ieder zijn eigen gevoel is..
    ik heb dat ook gedaan en 11 rondes verder was ik zwanger, ik mag niet klagen vindt ik .. kijk maar naar jou..

verder wil ik alleen maar tegen je zeggen
    kies voor jezelf.!.
    en wij zijn er voor je
    en duimen dan ook allemaal dat je snel zwanger mag worden v an een plakbeeb !

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je wel voor je lieve reactie meis, doet me goed!!

Ikzelf heb ook in het begin allerlei topic's geopend dus ik neem het ze ook echt niet kwalijk. Iedereen die een kindje wilt, wil dit liever gisteren dan vandaag maar het is helaas niet bij iedereen even gemakkelijk.
    Ik heb er echt de volle begrip voor. :)

Ja , ik moet ook echt voor mezelf kiezen!!
    Dit ga ook maar eens doen, het is nu tijd voor MIJ!

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    goed gesproken !! tijd vvoor jou!!.. jij bent er ook !.
    en dat mag ook gezien worden !! je heb ook een hart !
    dus ook gevoelens .. klaar!!

kies voor jezelf en lcht je hart maar als je dat zelf wil
    wij zullen er voor je zijn

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Jij trouwens GEFELICITEERD!!!

6. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je moet voelen. Fijn dat je hier je hart kan luchten. Ik wil je heel veel sterkte wensen! Dikke knuffel.

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    dankje wel meid.. ! :D..

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je wel. :)

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Graag gedaan, geniet ervan!:)

10. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Waarom zeg je nou sorry???? Dat is echt helemaal nergens voor nodig. Dit is toch wat jij voelt? Als een ander zich daardoor aangesproken voelt is dat toch haar probleem. En als ze even nadenken (en verder lezen) begrijpen ze heus wel dat je het misschien niet allemaal zo zwart wit bedoelt. Ook jij weet dat als je eenmaal "de beslissing" genomen hebt je dan niets liever wilt dan zwanger zijn en wel NU! Alleen zal de een dat anders uiten dan de ander.
    Jij hebt het volste recht om eens even goed te zeggen wat je ervan vind. En zeker in jou situatie begrijpt iedereen dat (en als ze dat niet doen..... zoeken ze maar een ander topic).

Dit gezegd hebbend: ik hoop toch dat ze jullie nu kunnen helpen en dat jij dit jaar (hoog) zwanger af gaat sluiten. (Ook al had je het liever op een andere manier gehad....)

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je wel meis, dat heb je goed gezegt. :)

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je meis, we hopen er heel hard op. :)

Deel Deze Pagina