er is wel wat info online te vinden maar toch zit ik even vast wat betreft schoenen voor mijn 2.5 jarige dochter. We hebben tot nu toe bij 2 verschillende echt 'goeie'/dure kinderschoenenzaken schoenen gekocht met wisselend resultaat. Ik heb het idee dat de schoenen in deze winkels voornamelijk duur zijn omdat ze er heel mooi uitzien. Ook het advies vind ik niet denderend en er is vaak maar weinig keus. Ik vind het zelf heel belangrijk dat de schoenen echt goed zitten, of ze supermooi/vol accessoires zijn vind ik niet heel belangrijk. Wel dat het een leuk kinderkleurtje heeft. Ik ben aan het overwegen om zelf thuis haar voeten op te meten en online te kopen, maar dat is best lastig want je ziet natuurlijk niet hoe ze vallen en fotos zijn niet altijd even duidelijk. Ik zou het liefst een enkellaars kopen voor de winter maar vaak zie je (online) dat er alleen een rits inzit en dat lijkt me niet goed als je niets kan afstellen toch? (zoals veters of klittenband wel doen) Wie heeft er goeie tips voor echt goeie schoenen rond 50-80 euro? Welk merk geeft goeie steun? En heb je nou bij de wreef echt een heuveltje nodig zeg maar (zoals bv bij birckenstocks) of niet? bedankt!
Ik had vorig jaar winter Shoesme schoentjes (sneakers) met een Babyproof zooltje gekocht (maat 23) bij Bijenkorf in de aanbieding. Kostte 67. Daar heeft ze op leren lopen. Nu zweer ik bij dat merk. Daarna kocht ik Shoesme schoentjes met een extreme flex zool voor 89. Ik was erg over dat merk te spreken. Ze heeft ook UGG's, maar ik heb het idee dat die andere schoenen een betere pasvorm had.
Shoesme! Het kon dit keer niet, 24 te klein, 25 te groot (andere lijnen) dus nu Muyters van Ziengs. Bevalt ook goed.
Ik weet niet waar je woont, maar Alkmaar heb je Waardijk op de langestraat. Ik ben daar zelf erg tevreden over, zijn voeten werden opgemeten, de binnenkant van de schoen ook om te bepalen wat de groei ruimte was. Ook keken ze waar mijn zoon beste op liep. Hij heeft er een heel winter seizoen mee gedaan en past ze nu nog, alleen zijn ze nu wel af. We gaan daar zeker weer heen.
ik kan u wel de betere merken opnoemen. maar het gaat erom dat de schoenen passen bij de voet van je dochter. Via internet kun je dit dus nooit bepalen. Laarzen zijn altijd moeilijker passend te vinden aangezien je ze niet kunt verstellen. Ik ben erg tevreden over schoesme, clic, pinocchio, rondinella. volgens mij is zo'n heuveltje aan de binnenkant niet nodig
Je kan alleen bij het passen zien of de vorm vd schoen goed past. Bij ons was dat Falcotto/Naturino en Beberlis. Laarzen met rits kan prima, zolang het onderste deel maar goed aansluit (hiel m.n.). Voetbed mag niet overdreven voorgevormd zijn inderdaad.
Ik zou je toch wel adviseren om een goede schoenenwinkel te zoeken en haar voetjes daar op te laten meten. Mijn dochters hebben precies dezelfde maat maar de één heeft een hele brede voet en de ander juist een hele smalle. De één met de brede voeten heeft nu Uggs laarsjes van 80 euro, de andere heeft laarsjes van Omoda van 90 euro. Dezelfde laarsjes was voor hun dan ook echt geen optie omdat hun voetjes zo verschillen. Wij gaan zelf meestal met ze naar Omoda. Kwalitatief goede schoenen en dat vind ik heel belangrijk en ze meten daar het voetje op en kijken ook echt naar het voetje en de schoen, zelf gaat je dat niet lukken.
Bunnies is een heel goed schoenen merk. Goede pasvorm en toch ook soepel. Ben er altijd tevreden mee.