zeer donkere urine vroeg in zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by margreet78, Mar 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Sinds een paar dagen weet ik dat ik zwanger ben. Gezien mijn onregelmatige cyclus weet ik niet precies hoe ver ik ben, maar ik vermoed dat het nog maar heel pril is (rond de 5 weken).

Sinds gisteren is mijn urine afwijkend van kleur: heb zeer veel gedronken, urine was echter lichtbruin/roze. Mijn ochtendurine was vanochtend donkerbruin en troebel. Heb geen pijn bij het plassen. Toch voor de zekerheid even contact opgenomen met de assistente van de huisarts, die zegt na controle van urine dat het géén blaasontsteking is, wel zou er wat (oud) bloed in de urine zitten hetgeen zou kunnen duiden op oud menstruatiebloed of toch een dreigende miskraam. Verder actie was dus niet nodig. Maar omdat ik nagenoeg zeker weet dat ik vaginaal geen bloedverlies heb, heb ik hier toch m'n twijfels over.

Ik maak me daarom op zich nog niet echt veel zorgen, maar vraag me wel af of iemand van jullie een idee heeft wat nog meer een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn? (Kan het er bijv ook nog mee te maken hebben dat ik héél erg verkouden ben?) Ik snap dat dit van afstand lastig te beoordelen is, maar zou het toch fijn vinden als iemand hierover mee wil denken! Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Margreet,

het kan gewoon een keer voorkomen dat je urine wat donkerder is, kan ook komen door wat je gegeten of gedronken hebt. Geen zorgen dus.

Mirjam

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    De huisarts stuurt me na nader onderzoek voor de zekerheid toch maar even door naar de internist (nefroloog)...

Share This Page