Wat een machteloosheid lees ik in de berichten, maar ook een hoop frustraties. Deels herkenbaar, nu achteraf na verschillende trajecten heb ik als moeder ook geleerd dat houden van ook een stukje loslaten is en er niet bovenop te zitten. Niet de verantwoordelijkheid nemen voor haar acties.
Ohwnee meen je niet balen zeg! Zooo moeilijk allemaa. Wou dat ik je kon vertellen wat te doen. Iets dat hielp.
Dag TS, Ik heb je topic gelezen. Wat een lastige tijd hebben jullie achter de rug! Ik werk als GZ-psycholoog met onder andere meiden die hetzelfde gedrag als je dochter vertonen en ik ben het wel eens met wat sommige hier omschrijven dat het gedrag niet typisch alleen ADHD is en er mogelijk meer speelt. Veelal spreken we dan van een bedreigde persoonlijkheidsontwikkeling. Daar zal nog diagnostiek naar moeten worden gedaan. Ze is nog jong en gelukkig nog alle tijd om te groeien. Fijn dat ze ouders heeft die met haar meedenken! Ik denk dat de behandeling Surfen op emoties goed bij je dochter kan aansluiten. Hiermee leert ze omgaan met heftige emoties door vaardigheden aan te leren in plaats van verschrikkelijk gedrag zoals weglopen etc. Want vaak is dat een uiting van niet weten hoe om te gaan met heftige emoties die je voelt. Als het goed is worden jullie als ouders ook hier in betrokken. Het is een vorm van Dialectische Gedragstherapie alleen dan voor jeugd. Mocht je hier vragen over hebben stel ze gerust. Verder: veel sterkte/succes voor iedereen! Pittige tijden zo.