Ik heb sinds een week last van een zeer droge huid op m'n buik. Het jeukt enorm en er zitten zelfs allemaal velletjes op Ik heb er echt last van en weet niet zo goed wat ik er het beste op kan smeren. Ik gebruik nu 2x per dag de beauty oil van de kruidvat (vergelijkbaar met bio oil) maar heb het idee dat dit niet voldoende werkt. Hebben jullie tips voor mij?
Hai, ik heb dit 's winters altijd, en tijdens de zwangerschap van de jongste ook heel erg. Ik doe/deed altijd tijdens t douchen even goed wassen met een grovere washand. En me zelf wassen met zeepvrije wasgel van zwitsal ( elk ander babymerk is ook prima) daarna smeer ik me altijd in met de bodylotion van zwitsal. Iedere morgen als ik opsta was ik me ook, en dan smeer ik mn buik ook weer in. Misschien helpt dit voor jou ook?
Herken het verhaal. Niets hielp bij mij, maar ik gebruik sinds kort een soort body butter na t douchen van de Lush (deze: https://www.lush.nl/shop/product/product/path/163/id/106/Body-Butters-King-of-Skin) en dan savonds de weleda buik olie. Deze combinatie werkt erg goed. Sterkte!
Ik heb zalf van de dermatoloog maar ook een dikke bodylotion, bv op basis van seabutter, werkt erg goed.
Ik heb er ook last van... Ik gebruik verschillende dingen, idd ook die beauty oil van kruidvat, maar ook hamam olie van therme, en soms ook een goede handcreme. Dat helpt meestal nog het beste, de handcreme smeer ik er dan flink dik op voor het slapen gaan.
Douchen met Nivea bodylotion voor onder de douche. (ik heb die met cacao) Onwijs lekker spul en ben daarna echt een hele dag zacht. Heb een soepele huid die niet jeukt.
Je moet even goed kijken of er geen parabenen inzitten. Al die producten van Nivea en Dove etc zitten vol met chemicaliën. Het voelt wel voor even zacht aan maar ze verstoppen je huid (je huid kan niet meer ademen) en maken het alleen maar droger uiteindelijk waardoor je afhankelijk wordt van hun product. Net als labello lippenbalsem etc. Ik zou echt gaan voor een zo natuurlijk mogelijk product op olie basis. Weleda rozenolie bijvoorbeeld. Ik begrijp echt niet waarom iedereen alsmaar hun huid blijft dichtsmeren met die commerciële troep vol chemische ingrediënten.
Bij mij komt dat denk ik omdat het enige was wat hielp. En ik werd die kapotte benen door het krabben zo zat
Ik had dat op m'n hele lichaam en werd gek van de jeuk! Op advies van de VK smeerde ik eerst met mentholgel omdat ik gek werd van de jeuk, maar ik kreeg het daar enorm koud van! Niet zo lekker zo vlak voor het slapen gaan. Ook begon mijn huid overal te schilferen. Nu smeer ik mijn hele lichaam 's ochtends en 's avonds in met Kruidvat bodylotion met calendulan, mijn buik masseer ik 's avonds goed in met Bio Oil en dit werkt bij mij super. Mijn huid is niet meer droog, schilfert niet meer en het belangrijkste.....het jeukt nauwelijks!
Oh een 1x per week scrub ik en onder douche en gebruik ik dagelijks een spons met zacht en ruwe kant tegen de dode huidschilfers e.d.
Bedankt voor jullie reacties! Als ik het zo lees is het voor iedereen verschillend wat werkt dus denk ik dat ik gewoon maar eens wat moet gaan uitproberen. Maar helpen bodylotions enzo ook tegen eventuele huidstriemen? (Voor zover dat te voorkomen is natuurlijk )
Daarom smeer ik mijn buik toch maar in met Bio Oil. Voorkomen kun je het natuurlijk niet, maar toch doe ik het haha. De eerste zwangerschap heb ik in elk geval striemloos doorstaan, hopelijk dit keer ook weer
Ik gebruikte ook die olie van de kruitvat, heb ook ineens allemaal rode vlekjes op mijn buik en jeuk. Ben nu overgestapt op Palmers cacao formula massage lotion. Vind deze heel fijn smeren en plakt niet.
Bij mij werkt alleen maar olie van weleda (zwangerschapsolie) of vaseline cetomacrogol. Dat is een vette basis crème die altijd als eerste door huisartsen en dermatologen wordt voorgeschreven. Hij is echter ook zonder recept te verkrijgen bij de apotheek. Als je die opsmeert voordat je naar bed gaat helpt t echt. Het nadeel van al die reguliere bodylotions is dat er water in zit wat je huid juist meer uitdroogt. Ik heb al mijn hele leven last van een droge jeukende huid, en deze dingen werken toch het beste. Ook zo min mogelijk zeep producten gebruiken trouwens. Die galen de beschermende laag van je huid, die juist nu zo hard nodig hebt.
Ja, die zalf bedoelde ik. Ik heb er ook een zeep-variant voor onder de douche van. Werkt perfect, ook als je eczeem hebt.
Hoi dames! Wou nog even zeggen dat ik op advies van de dame van de Tuinen Weleda zwangerschapsolie heb gekocht. Na 2 keer smeren heb ik al geen last meer van schilfertjes en is de jeuk veel minder. Topspul dus!!! Ik kan het iedereen aanraden 😃