klinkt heerlijk allemaal, abbo! heb er zelf ook eentje: Gehakttaart: -Witlof en wortel in stukjes snijden en voorkoken -Taartvorm bekleden met bladerdeeg en 10 minuutjes voor laten bakken in de oven, 180 gr. -Gehakt rul bakken met een gesnipperd uitje erdoor (en evt paprika oid als je er van houd...) -Gehakt iets laten afkoelen en daarna 2 a 3 rauwe eieren erdoor, daarna de wortel en witlof toevoegen -Het hele mengsel in de taartvorm en een dikke laag zelfgeraspte kaas eroverheen -Nog 15 minuutjes afbakken en smullen maar!
heb nog een heerlijke uiensoep: -grote pan water aan de kook brengen, 4 bouillonblokjes toevoegen. ik doe er zelf altijd wel een pakje van H o n i g bij in, voor de intense smaak. -3 grote uien in ringen snijden en toevoegen aan de kokende bouillon -serveren met stokbrood met geraspte kaas! zelfs de kids vinden dit heeeeeeeerlijk!
Even omhoog, zo'n leuk topic! Heb al een paar recepten geprobeerd, lekker en super goed te doen! Heeft iemand nog een makkelijk succesrecept?
Ik heb ook nog een lekker recept: Tagliatelle koken volgens verpakking Spekjes uitbakken, kan ook met stukjes kip Gesnipperd uitje erbij Iets meer dan een half bakje philadelphia light erbij, of desgewenst meer Scheutje melk en goed door elkaar roeren Tagliatelle serveren met de 'saus', beetje grove peper erover en serveren met rucola, heerlijk! Hier altijd een succes!
ook niet al te moeilijk; Witte bonenpruttel 2 potten witte bonen in tomatensaus 500 gr gehakt Gehaktkruiden 1bl tomatenpuree 2 grote uien 2 paprika's 1theel chilipoeder 1blik ananasschijven Gehakt rul bakken met gehaktkruiden. Fijngesneden uien, paprika's en chilipoeder meebakken. Tomatenpuree even meebakken. De witte bonen erdoor scheppen. Ananas in stukjes snijden en door de pruttel doen. Eventueel wat ananassap om het geheel wat dunner te maken. Goed doorwarmen.
Oh ik heb een super makkelijk recept voor kruidenroomkaas Doet het altijd erg goed op feestjes. Lekker op turks brood of om bijvoorbeeld als vulling te gebruiken voor peppadews (gebruik daarvoor een spuitzak; is trouwens veeeeeel goedkoper dan gevulde peppadews kant en klaar kopen) of zalmwraps. 1 pakje crème fraiche 2 pakjes philadelphia of iets vergelijkbaars (ik pak altijd de roomkaas van de euroshopper) 50 - 75 gr. bieslook (of bieslook + peterselie, dan 2 delen bieslook met 1 deel peterselie) Bieslook fijn snijden / in stukjes knippen en alles door elkaar roeren. Verder op smaak brengen met peper.
Een lekker voorgerechtje of tapa! Ik heb alles bij Lidl gekocht: -beker gemengde kleine tomaatjes (geel,oranje,rood) -mozzarella mini's -verse basilicum -knoflook -olijfolie -groene pesto Doe een flinke scheut olijfolie,een eetlepel pesto,een flinke teen knoflook (mag al uitgeknepen) en wat blaadjes basilicum in een hoge maatbeker en maak alles fijn met de staafmixer of gebruik de keukenmachine. Mix het tot alle stukjes weg zijn en je een vloeibare dip hebt. Afmaken met wat zout en peper. Op een cocktailprikker of tapasprikker doe je een tomaatje,dan een blaadje basilicum en als laatste een bolletje mozzarella. Leuk op een schaaltje en dan in het midden een glaasje met de dip. Ziet er erg leuk uit en smaakt heerlijk!