zeer ernstge koemelkallergie en eczeem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly83, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Wat een verschillende ervaringen allemaal!
    Nic heeft ook een koemelkallergie. Hij huilde alleen, had in het begin nog niet echt exceem. Ik gaf borstvoeding en een dieet (zonder melk, ei en soja) maakte geen verschil. uiteindelijk overgestapt op nutrilon pepti en dat maakte wel een heel groot verschil!
    Ik twijfelde ook of kunstvoeding niet beter zou zijn, maar wilde ook niet stoppen met de borstvoeding. Uiteindelijk ben ik gaan kolven zodat ik toch weer kon beginnen met borstvoeding.
    Ik ben er ook van overtuigd dat er in (mijn) borstvoeding sporen van voedingsmiddelen hebben gezeten waar Nic niet tegen kon.

2. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hihi.. ik ben het niet met je KA eens hoor wat die twee punten betreft. Bij mij zei de KA hetzelfde.. Ik heb altijd gezegd, ik laat me als moeder niks wijsmaken, maar toch, op zo'n moment volg je wel wat de arts zegt, want die hebben er immers verstand van zou je denken.

Je kan natuurlijk altijd voor jezelf eens proberen een dieet aan te houden. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik sluit me bij Ma2be aan....

in het begin is het lastig om je aan het dieet te houden, uitzoeken wat nu wel en niet mag... maar ondertussen al een half jaar bezig en als je ziet dat je ventje het goed doet, is het prima vol te houden!
    Wel heel goed etiketten lezen en bij enige twijfel NIET eten... want een klein beetje kan al voor ellende zorgen.

maar doe vooral waar jij je goed bij voelt!

4. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hallo allemaal,

Ik weet nu wel zeker dat ons ventje op de voeding reageerd. Vrijdag samen met vriendinnen gegeten van gerechten waar zuivel in was verwerkt. Zaterdag en vandaag helemaal in de war, krampjes, beetje spugen.. en heel vervelend hij wil niet van het borst drinken. Hoeft het gewoon niet! Krijgt ook krampjes tijdens het drinken. Als ik dan wat kunstvoeding klaar maak is het helemaal goed!
    Hopelijk is het morgen weer beter, maar hier gaat dus alle zuivel de deur uit..

xxx

5. StinkySocks

16 mei 2007
    95
    0
    0
    Heb je de kv nanny care (geitenmelk) al geprobeerd
    Is door een arts aan bevolen van het VU.

Hou vol komt goed ... zeker door gaan met bv. Je zou zelf kunnen overwegen zelf geen zuivel producten meer te eten omdat het dan ook niet meer in de bv terecht komt.

succes

6. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Butterfly, als je gaat dieeten zelf, zorg dan wel dat je in contact komt met een dietist en voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Er is trouwens ook veel info te vinden op de site www.borstvoeden.info op het allergie gedeelte. Hoe gaat het nu?

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn zat twee weken na zijn geboorte al onder de uitslag.
    Mijn huisarts herkende het direct als koemelkallergie (zijn zoon heeft het ook).
    Ben toen gelijk koemelkvrij gaan eten.
    Helaas heeft dat voor Quinn geen verschil gemaakt maar heb ik de bv toch nog tot een maand of 6 volgehouden.
    Uiteindelijk overgegaan op Nutramigen.
    Bij de Nutramigen bleef hij ook eczeem houden. Hij heeft veel in krabpakjes geslapen enzo.
    Verder had hij last van krampen, heel veel buikkrampen!

Toen hij een maand of 10 was, kan ook ouder zijn ben ik sojamelk gaan proberen en wat een verschil zeg. Was al vrij snel zo goed als eczeemvrij.
    Voor hem echt een wondermiddel.
    Nu is hij net twee jaar en net weer een provocatie achter de rug.
    Het goede nieuws is dat hij geen huidreactie meer op zuivelproduchten krijgt, dingen als boter of een koekje waar melk in verwerkt is lijkt hij goed te kunnen verdragen.
    Gewone melk gaat hij van kokhalzen en yoghurt vindt hij wel erg lekker.
    Helaas krijgt hij daar weer buikkrampen van.
    het lijkt er dus op dat kleine hoeveelheden goed te doen zijn.
    Het is een heel gepuzzel zeker in het begin maar ben het nu zo gewend.
    Was sowieso al gewend op verpakkingen te kijken omdat manlief een noten allergie heeft.

Ik wens je veel sterkte! En ik zou inderdaad een verwijzing voor een dietist vragen. Ik ben echt heel blij met die van mij! Ze heeft me heel veel goede adviezen gegeven.

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat betreft sojamelk, de dietiste heeft hier niets over verteld. Ze reageert er goed op en vind het heerlijk. Ik weet ook niet of het fabel of een feit is. Als ik het verhaal van Pinguin72 lees dan krijg ik er een goed gevoel bij.
    Ook dat je zoontje toch langzamerhand minder allergisch reageert op koemelk geeft me hoop.

9. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland

Fijn dat het met jouw zoontje wat beter gaat, geeft in iedergeval hoop! Ook hier heeft manlief een notenallergie.. (toeval?) dus ben ook wel een beetje gewend op de verpakkingen te letten. Misschien was nutramigen ook nog niet goed genoeg behandeld.. Ik moet deze week weer naar het consultatiebureau en zal vragen of zij een verwijzing voor de dietiste willen schrijven. Ik zou een stukje begeleiding bij het introduceren van fruithapje en groente e.d. ook wel erg prettig vinden. Heb gevoel dat ik nu weer gewoon los gelaten wordt en maar kijken hoe het gaat. Maar een moeder wil natuurlijk alleen het allerbeste doen en geen risico lopen!

xxx

Deel Deze Pagina